Informatia Bucureştiului, aprilie 1971 (Anul 18, nr. 5474-5499)

1971-04-08 / nr. 5480

Sîmbătă se inaugurează sezonul de tenis în aer liber Sezonul de tenis în aer liber va fi inaugurat sîmbătă cu prilejul competiţiei dotate de federaţia de specialitate cu ,,Cupa semicentenarului", întrecerile, la care vor lua parte peste 100 de seniori, senioare şi juniori fruntaşi din Capitală, Cluj, Braşov, Hunedoara, Arad, Galaţi şi Timişoara, vor fi găzduite de terenurile din parcul sportiv Progresul şi Centrul de antrenament nr. 2 din calea Flevnei. Competiţia se va disputa atit dimineaţa, de la ora 2,90, cit şi dupat-amiaza, da« ora 14.30, pin» la 15 aprilie. Intre 14 şi 21 apriU* va avea loc la Soci un turneu internaţional pentru tineret. Din partea ţarii noastre la întreceri vor lua parte D. HMULău, O. Marca, a. Nimatu, Virginia Hurtei, Mariana Simionescu şi Adrian* Călin. Pentru meciul cu formaţia Olandei dlin cadrul primului tur el „Cupei Davis“, forul nostru a propus următoarele date de disputare: 80 aprilie, 1 şi 2 mai. Ieri, forul olandez a răspuns cu o contrapropunere: 7,8 şi 8 mai. Tratativele continuă (se pare că federaţia noastră nu are nimic Împotriva datelor propuse de olandezi). Prima excursie cicloturistica O dată instaurată primăvara, cicloturişti bucureşteni şi-au reluat pregătirile. Prima excursie, la Mogoşoaia, rezervată pionierilor şi elevilor de la virsta de 12 ani în sus, cărora li se vor adăuga elevii şcolilor profesionale din municipiul Bucureşti, precum şi pionierii şi elevii din şcolile comunei Dragomireştii din Vale, va avea loc duminică. Adunarea cicloturiştilor, la ora 9, la Palatul pionierilor. Plecarea, la ora 9,30. In programul excursiilor cicloturistice , organizate de Consiliul municipal al organizaţiei pionierilor in colaborare cu comisia municipală de specialitate — figurează şi cîteva pe distanţe mai lungi, dintre care amintim : Bucureşti — Slănic Prahova (20—21 iunie) ; Bucureşti — Piteşti — Hm. Vîlcea — Sibiu — Bran — Tîrgovişte — Bucureşti (23—30 iunie). n i SIMONA CORBEANU ! A încetat dinviaţă după o lungi şi grea suferinţă tovarăşa SIMONA CORBEANU, membru al Partidului Comunist Român din anul 1929. Născută la 3 decembrie 1915 în circul Vaslui, SIMONA CORBEANU se angajează din fragedă tinereţe în lupta revoluţionară a clasei muncitoare din ţara noastră- A activat în cadrul Uniunii Tineretului Comunist, în sindicatele unitare, in alte organizaţii conduse de partidul comunist, Blocul Muncitoresc Ţărănesc, Ajutorul Roşu. Pentru activitatea sa revoluţionară a fost în repetate rînduri arestată şi condamnată, schingiuită în beciurile siguranţei, din care a ieşit cu sănătatea şubrezită. După 23 August 1944 a îndeplinit diferite sarcini pe linie de partid. Pentru meritele sale, SIMONA CORBEANU a fost distinsă cu ordine şi medalii ale Republicii Socialiste România. Tovarăşii săi de luptă şi muncă vor păstra mereu vie amintirea sa. COMITETUL FOŞTILOR LUPTATORI ANTIFASCISTI DIN REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA Corpul neînsufleţit al defunctei va fi depus vineri, 9 aprilie a.c. orele 13,00, la crematoriul „Cenuşa“. Incinerarea va avea loc în aceeaşi zi la orele 14,00. Cronica sportului şcolar Zile pline pentru sportul şcolar, acum, cîndvacanţa s-a aşternut peste teoremele geometriei, extemporalele de la istorie şi analizele din laboratorul de chimie. Din multitudinea de competiţii ai căror protagonişti au fost cei mai mici sportivi ai Capitalei, vom acorda primul loc in „top-ul" săptăminii festivalului ce a avut loc marţi dimineaţă, pe stadionul Republicii. In fruntea programului s-a situat regele sportului, fotbalul, meciul internaţional dintre echipa Şcolii generale nr. 19 şi cea a clubului „Pioneren Copenhaga a polarizat atenţia celor 25.000 de mini-opectatori veniţi să-şi încurajeze favoriţii. Goluri ...cât in două cuplaje interbucureştene (scor 7-1 In favoarea jucătorilor antrenaţi de prof. Ion Stolşor şi M. Rotărescu), faze de fotbal „englezesc“, atmosferă sud-americană un tribune, arbitraj fără greşeală (!!), iată un cadru — să recunoaştem — destul de rar intilnit pe stadioanele noastre. Nu mai puţin interesante au fost întrecerile dintre echipajele de carturi ale Palatului pionierilor, demonstraţiile de ciclism ale elevilor fostului rutier Grigore Nicolae şi probele de atletism, dintre care una — 600 m juniori cat. III — s-a încheiat cu un nou record : 1,32,9 — Ioan Alexandru, (Sc. gen. 156). Sincere felicitări organizatorilor acestei adevărate sărbători a sportului şcolar — Consiliul municipal al organizaţiei pionierilor şi Palatul pionierilor. Premieră pe ţară : aspirante la gloria lui... Dumitrache (fotbalul feminin prinde rădăcini!) din 10 şcoli generale ale sectorului 4 (cu totul remarcabilă iniţiativa Consiliului pentru educaţie fizică şi sport al acestui sector) s-au înfruntat, luni dimineaţă în aprige meciuri contînd pentru „ Cupa Titan“. In întîlnirea decisivă reprezentantele Şcolii generale nr. 88 (prof. Elena Filip) au întrecut cu un scor categoric, 4-0, echipa Şcolii nr. 68 (prof. Cleopatra Duroitrescu), fluierul final al arbitrului suprapunîndu-se lacrimilor amare ale învinselor. Nu-i nimic fetelor, cîte un 0—4 s-a întîmplat şi la case mai mari... Reprezentantele Capitalei — echipele Liceului 35 — continuă seria comportărilor frumoase în turneul final al campionatelor naţionale şcolare de baschet, ce se desfăşoară in aceste zile la Sibiu. Fetele au întrecut selecţionata Şcolii sportive Satu Mare (70—55) 73—50 I li sportivi iar băieţii *u p. Braşov. S—60 de Sp. sp. Braşov. *u dispus cu S-a încheiat competiţia rezervată celor mai mici judokani ai Bucureştiului. Pe primul loc s-a clasat formaţia Şcolii sportive nr. 2 (antrenor Mihai Brăileanu) — 12 p, urmată de Flacăra Roşie (Ion Gavra) — 8 p şi Şc. sp. 1 (Ion Bărbuţă) — 7 p, spaii ale liceelor bucureştene (Spiru Haret, Lie. 35, Lie. 24) finalele cupei „Şcolarul", o competiţie ce a angrenat in întrecere mai, bine de 250 de selecţionate de volei, baschet şi handbal ale şcolilor generale din Capitală. Sorin Satmari ris . is I 7*Dfrectorul Miliţiei Capitalei •* Ieri la ora 13,20, la imobilul din str. Ancuta Bâneasa nr. 5 a izbucnit, din cauza unui scurtcircuit, un incendiu. Deși au intervenit pompierii militari, imobilul — în care locuiau II familii — a fost parțial distrus. Nu s-au înregistrat victime, dar pagubele sînt estimate la 220 000 lei. Conducerea Consiliului popular al sectorului 1 a asigurat imediat cazarea celor 26 de persoane râmase fără locuința. Cercetările continuă. Un alt incendiu s-a iscat — din cauza nesupravegherii unui reşou — la locuința Gheorghinei Maladin (intrarea Maior Bacila Vasile nr. 3), soldîndu-se cu pagube în valoare de 10 000 lei. • Ieri, s-a sâvîrşit o Al. N. (str. Drumul Taberei nr. 46). De la fața locului s-au ridicat urme care vor fi folosite pentru identificarea infractorului. • Mihai Marin (şef al unei secţii — anexă la C.A.P. Berceni, domiciliat in str. Lainici nr. 45) și Ilie Alexandru (str. Sf. Constantin si Elena nr. 48) au provocat avutului obştesc un prejudiciu de peste 53 000 lei, prin întocmirea unor facturi şi state de plată false. Un sondaj asupra stării tehnice a vehiculelor Gospodăriei de camioane şi taximetre a I.T.B. a determinat ridicarea certificatelor de înmatriculare a zece maşini care circulau cu diferite defecţiuni. Cu aceeaşi ocazie, s-a stabilit că 15 şoferi de pe microbuzele unităţii nu posedau permise corespunzătoare. I GHEORGHE TUDORACHE (corn. Balâceni - Buzău) a intrat în garderoba restaurantului de la Nord-Hotel şi — profitînd de lipsa garderobierei — a furat o haină de piele. După cîteva minute a revenit şi — vâzînd că salariata încă nu era acolo — şi-a însuşit şi un aparat de fotografier, a fost condamnat la 3 ani închisoare. SURPRINSA pe cînd vindea mărfuri cu lipsă la gramaj (80— 270 g în minus la fiecare kg de făină) Lisaveta Stoenescu, str. Colectorului nr. 77, vînzâtoare la un magazin alimentar, a fost condamnată la 1 an și 4 PARASCHIV GAROFIDE (corn. Gîrbovi-Ilfov) a fost invitat de șoferul unui autobuz I.T.B. să-și plătească biletul de călătorie pe care o uitase să-l achite. Drept răspuns, P.G. a izbucnit într-un torent de expresii triviale, care au provocat indignarea pasagerilor. A fost condamnat la 2 închisoare, 2 spargere la locuința lui fiat. Descoperit uite- luni închisoare, am închisoare. Oprea Vlase: Am vrea să redevenim campioni..." . Sîmbăta şi duminică, două jocuri internaţionale , iîEDl părăseşte arena Se apropie data începerii turului III, ultimul, al diviziei A de handbal. Este firesc, deci, ca pregătirile echipelor să se intensifice, eu atit mai mult cu cîte unele sim angajate în cîştigarea titlului, iar altele fac calcule în legătură cu evitarea retrogradării.... Prilej de discuţie cu antrenorul emerit Oprea Vlase, antrenor al formaţiei Dinamo Bucureşti, fostă multiplă campioană naţională, fostă deţinătoare a „Cupei campionilor europeni“ . ■ „în ultimii ani am fost nevoiţi să ne mulţumim cu locul II în clasamentul campionatului naţional. Am vrea să redevenim campioni şi, în consecinţă, ne pregătim asiduu, deşi lotul ne este descompletat (n.n. — Penu, Licu, Bota şi Dan Marin, participă la „mondialele“ studenţeşti din Cehoslovacia). Redăm, însă, o serie de tineri (printre care Nedici, Grădişteanu, Iacob şi Niculescu), pe care-i vom supune, la sfîrşitul acestei săptămîni, unei importante verificări“... •— Cu ce ocazie ? — Sîmbătă, de la ora 16.30 şi duminică, de la ora 11, pe terenul Dinamo, echipa noastră primeşte replica uneia din valoroasele formaţii participante in prima ligă a campionatului vest-german, S. V. Regensburg, întărită cu jucători din München şi alte oraşe. Tinerilor amintiţi mai sus li se vor alătura sportivi cu experienţă că jui sînt Nica, Samungi, Coman, Papps Redl și alţii. Cred că amatorii de handbal vor avea prilejul să asiste la două partide atractive. — Ați amintit de Redl. Nu l-am mai văzut de mult jucînd... — Vor fi ultimele sale jocuri. De altfel, sîmbătă, înaintea primei confruntări cu S.V. Regensburg, vom organiza o frumoasă festivitate cu prilejul retragerii definitive din activitatea competiţională a lui Redl, coautor la nenumăratele succese obţinute de-a lungul anilor de echipa reprezentativă şi de Dinamo Bucureşti. De mîine şi pînă duminică inclusivdimineaţa de la ora 9, după amiaza de la ora 15) sala Floreasca găzduieşte o competiţie inedită de handbal, primul concurs republican rezervat junioarelor de categoria a H-a. Finala campionatului masculin de handbal a Capitalei a avut un deznodămînt neaşteptat. Deşi a cîştigat ambele partide cu Politehnica, echipa Rapid n-a cucerit, totuşi, titlul. Acesta a fost atribuit Politehnicii, a cărei contestaţie a fost admisă, Rapidul folosind în meciurile respective jucători nelegitimaţi regulamentar de către clubul feroviar. Pe terenul Voinţa au continuat jocurile din competiţia feminină de handbal dotată cu „Cupa VoinţaRezultatele : Voinţa Rădăuţi — Voinţa Bucureşti 11—10 ; Voinţa Bucureşti — C.S. Şcolar 17—14 ; Şc. sp. 2 — Voinţa Rădăuţi 17-8 ; IGEX — C.S. Şcolar 18-16. Teste ale noastre ieri, a fost o zi plină pentru fotbaliştii noştri din diferite selecţionate, care au susţinut teste în vederea meciurilor internaţionale. BOTUL REPREZENTATIV a întâlnit aseară în Berlinul occidental echipa locală Hertha B.S.C. Victoria a revenit gazdelor cu 4—2 (?—1) prin golurile marcate de Sperlich, Varga, Horr şi Gayer (pentru Hertha) şi de Dinu şi de Anca (pentru formaţia noastră). Iată jucătorii folosiţi de Angelo Niculescu : Răducanu (min. 45 Adamache) — Sătmăreanu, Lupescu (min. 45 Ianul), Dinu, Mocanu — Tătaru egalează scorul printr-un şut plasat ! In dreapta, Năstase asistă... pentru orice eventualitate. selecţionatelor de fotbal Dumitru, Radu Nunweiller (min. 72 Anca) -T- Neagu, Dembrovschi, Dumitrache, Lucescu. LOTUL OLIMPIC a terminat la egalitate, 2—2 (1—1), cu echipa vest-germană Eintracht Braunschweig în meciul amical disputat pe stadionul Republicii. Golurile au fost înscrise în ordine de Erler, Tătaru, Năstase și Griby. „Olimpicii“ au evoluat în formula : Constantinescu — Chețan, Olteanu (min. 75 Bădin), Vlad, Vigu —■ Dinu (min. 46 Popovici), Beldeanu —• Sălceanu, Tătaru, Năstase, Fl. Dumitrescu. LOTUL DE TINERET a întrecut cu 4—2 (3—1) pe divizionara C T.M.B. prin gurile marcate de Moldovan (2), Bojin și Kun II. (Urmare din pag. I) — Să revenim totuşi la perspectiva, imediată. Referindu-ne la rezervele interne ce îşi aşteaptă valorificarea, in ce domenii consideraţi că sunt cele mai bogate „filoane“ ? — înainte de a răspunde direct la întrebare aş vrea să relev, prin intermediul unor date sintetice, o realitate ce mi se pare deosebit de semnificativă. Producţia medie zilnică obţinută în luna martie este superioară celei planificate pe anul 1971 ; de asemenea, în trimestrul trecut industria Capitalei a realizat 24 la sută din sarcinile anuale. Dincolo de depăşirile de plan la diverse produse— evident, de deosebit interes pentru economia naţională — aceste elemente atestă cît de substanţiale sînt posibilităţile de a ne onora prin fapte titlul de fruntaş cîştigat în 1970. Cu alte cuvinte, rodnicul bilanţ obţinut este — cu atît mai mult — angajant. Am ajuns astfel la problema rezervelor interne, mai bine spus a necesităţii unei optime şi operative fructificări a lor. Aş vrea să mă opresc aici, în primul mod, asupra unui aspect esenţial. Una dintre cele mai importante disponibilităţi pentru industria bucureşteană o constituie, în etapa actuală, optimizarea folosirii utilajelor. Comitetul municipal de partid, prin comisia economică, sectoarele teritoriale, organizaţiile de partid şi conducerile întreprinderilor, a iniţiat in industria constructoare de maşini o amplă acţiune pe această temă, antrenînd cadre de bază din unităţile economice şi centralele industriale, numeroşi specialişti. Din studiile elaborate şi propunerile făcute de întreprinderi a rezultat că, pe ansamblul cincinalului 1971—1975, prin utilizarea extensivă , în mod constant la întreaga capacitate a parcului de utilaje şi agregate — generalizarea schimburilor doi şi trei — se poate obţine un spor de producţie de peste 4 800 milioane lei. Cifrele vorbesc de la sipe despre necesitatea concentrării unor multilaterale şi susţinute eforturi in direcţia încărcării uniforme a utilajelor, formării cadrelor necesare, ridicării gradului de pregătire profesională la nivelul exigenţelor impuse de dotarea actuală şi chiar de perspectivă. în acest sens, apreciem pozitiv acţiunile întreprinse la Uzina de mecanică fină care a elaborat un complex plan de pregătire şi şcolarizare pe meserii, soluţia originală a uzinei „23 August“ care a prevăzut să organizeze ateliere satelit în satele din împrejurimile municipiului, specializate în producţia de piese şi subansambluri de complexitate mai redusă. De asemenea, va trebui să se acorde o atenţie sporită încadrării forţei de muncă feminine şi în alte ramuri decât cele tradiţionale, de pildă, în mecanica fină şi electrotehnică, în special la acele lucrări de montaj care nu solicită un efort fizic deosebit. — Utilizarea optimă a capacităţilor de producţie impune însă şi un flux perfect al aprovizionării tehnico-misteriale... — Este cel de al doilea aspect de fond la care voiam să mă refer în contextul atit de dens al rezervelor interne. Să luăm ca punct de plecare situaţia existentă la 31 martie : necesarul de materii prime şi materiale pentru producţia trimestrului II era acoperit, prin contracte, în proporţie de 85 la sută la aprovizionarea internă şi de 87 la sută la import. Ţinând cont de faptul că termenul de referinţă este un trimestru chiar dacă faţă de anii precedenţi procentele supt superioare — situaţia nu este satisfăcătoare (în special la unităţile subordonate Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini şi Ministerului Industriei Uşoar®)* De asemenea, trebuie evidenţiată şi o altă anomalie, respectiv faptul că uneori — cazul concret al întreprinderilor Ministerului Industriei Lemnului şi al celor de industrie locală — contractarea materiilor prime o precede cu mult pe cea a produselor. Şi într-o situaţie şi în alta, procesul de producţie riscă să fie serios perturbat, în 1111! vorba de pierderi de capacităţi. Iată de ce în programul de activitate al comisiei economice, care prevede acţiuni sistematice pentru modernizarea producţiei de-a lungul întregului circuit proiectare — produs finit, unul dintre obiective îl constituie perfecţionarea aprovizionării tehnicomateriale a întreprinderilor. Angajamentele organizaţiei de partid municipale prevăd şi realizarea peste plan a 125 milioane lei valută, prin exporturi suplimentare şi diminuarea importurilor pentru producţie şi invenţii. Ce se înreprinde în acest sens ? Ca urmare a creşterii competitivităţii produselor şi depistării unor noi posibilităţi de desfacere pe piaţa externă, la export, prevederile trimestrului I au fost depăşite cu 4,9 la sută. Este un rezultat bun pentru a cărui amplificare comisia economică acţionează pe multiple planuri. Mă refer, aici, la înfiinţarea, la nivel municipal cit şi de sectoare teritoriale, a unor colective de specialişti pentru sprijinirea directă a întreprinderilor în îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de export. Ca urmare a unei strînse colaborări cu Ministerul Comerţului Exterior, fiecare unitate economică va primi în curînd studii de conjunctură a pieţelor externe, fiind astfel în măsură să-şi orienteze activitatea şi producţia de export în condiţii de eficienţă ridicată. In acelaşi timp — pentru îndeplinirea angajamentului privind aportul valutar — o continuă intensificare înregistrează acţiunea de reducere a importurilor — prin asimilarea în fabricaţia internă şi valorificarea mai bună a bazei de materii prime existente — precum şi cea de autoutilare. Desigur, obiectivele nominalizate aici reprezintă doar cîteva dintre coordonatele efortului pentru perfecţionarea activităţii tri care se află angajată economia bucureşteană. Programul de stimpi al Comitetului municipalele partid — elaborat pe baza unei largi consultări a muncitorilor, tehnicienilor şi specialiştilor din întreprinderi, centrale, ministere — este mult mai complex, antrenează practic, într-o eşalonare de perspectivă, fiecare latură a procesului de creaţie tehnică, producţie, gestiune şi conducere economică. Titlul de fruntaş obligă. Deviza lansată de ziarul dumneavoastră şi-a găsit — rezultatele prezentate o dovedesc — totală acoperire în activitatea primului trimestru. Voinţa inammă a oamenilor muncii din Capitală de a omagia semicentenarul partidului cu noi şi prestigioase împliniri constituie o garanţie fermă că stau în faţă vor fi condiţii exemplare. Un bilanţ rodnic sarcinile ce Îndeplinite ne ln I I P I PP 1 PROGRAMUL I în limba mapen-18.00 Emisiune ghiară. 18.30 La volan — emisiune tru conducătorii auto. 18.50 MuH e dulce şi frumoasă. 19.20 1001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 50 de ani în 50 de evocări. Anul 1945. 30.10 Istorie vie . 20.50 Antologie lirică. 21.10 Intermezzo folcloric cu fraţii Petreuş. 21.20 Planeta se grăbeşte. 22.00 Telejurnalul de noapte. 22.10 Recital Enrico Macias, programul . 20.00 Concert simfonic al orchestrei de studio a Radioteleviziunii. 20.45 Univers XX. Planeta al bastră are nevoie de... apă. 21.10 Noutăţi literare. 21.20 Buletin de știri. Sport. 21.30 Istoria filmului. Mut sau vorbitor . Pe scurt * Pe scurt * Pe scurt * In primul ei meci din „Cupa naţiunilor — F.I.R.A.“ de la Casablanca, echipa rugbiştilor români a dispus cu 14—3 de cea a Marocului. a Ultimii Cîştigători la „mondialele“ de tenis de masă de la Nagoya : S. Bengtston (Suedia) la simplu bărbaţi şi Lin pui-cip (R.P. Chineză) la simplu femei. „ Ilie Năstase s-a calificat în „Sferturile" turneului internaţional de tenis de la Monte Carlo, învingindu-l cu 6—3, 6—1, 6—4 pe polonezul W. Gasiorek, reste — călăraşi, a revelulei Steaua“ la ciclism, desfăşurată ieri pe şoseaua SucuBucureşti. Startul şi a Prima etapă a „Cupei Steaua“ la ciclism, i - a revenitlui Iulian Constantinescu (Dinamo). Astăzi, de la ora 16, etapa a II-a, Bucureşti, Olteniţa, Bucureşti, Startul şi sosirea, la km, 13. Competiţia de hochei pe iarbă dotată cu „Cupa semicentenarului“ a continuat în ultimele zile cu două noi etape, a II-a şi a III-a. Trei dintre cele opt competitoare au obţinut victorii în ambele întîlniri susţinute : Luxor : 11—6 cu Electra şi 12—2 cu Şcoala generală nr. 198 ; Ţesătoriile reunite : 5—2 cu Electra Şi 9—1 cu Voinţa Automecanicâ ; Viteazul I.C.M. 2 , 7—3 cu Tînăra gardă şi 10—0 cu Grupul şcolar UCECOM. Alte rezultate : Tinara gardă — Voinţa Automecanica 7—2 ; Şcoala generală nr. 198 — Grupul şcolar UCECOM 10—1. în clasament, trei echipe totalizează maximum de puncte, G . I.I'NOR (golaveraj plus 25), Viteazul I.C.VI. 2 (plus 24) şi Ţesătoriile reunite (plus 13). Competiţia continuă DUMINICA pe terenul Şcolii generale nr. 198, de la ora 9, astfel : Voinţa Automecanica — Ţesătoriile reunite ; Tinara gardă — Voinţa UCECOM ; Luxor — Viteazul I.C.M. 2 ; Electra — Şcoala generală nr. 198. • Patinoarul artificial 23 August este pus la dispoziția publicului amator de patinaj, sîmbătă intre orele 10—12 și 17—19. 11 is I 10 is Pp I „De ce nu eşti can prima zi?“ (Urrătore din vag ) Mă uit la pardesiile în cavouri mari şi cu gulere de blăniţă artificială, care străluceau în vitrină, impecabile, şi care, în contact cu aerul străzii, au devenit, în numai cîteva zile, fie nerecunoscut. Sigur că nimeni nu poate avea pretenţia să se menţină permanent ca-n prima zi, dar cît de cit... Mi-e teamă că nici vedeta băuturilor noastre răcoritoare nu mai este cum a fost. Nu mai are, parcă, „energie şi avînt“. Nu mă declar un mare degustător în materie, dar simt că s-a schimbat ceva, nu mai ca-n „prima zi“... Tot aşa s-a întîmplat şi cu o excelentă băutură răcoritoare, apărută pe piaţă nu de mult. La început era din portocale sau mandarine sau lămîi. Acum e din „citrice“. Avea un gust excelent. Acum e dulce ca o citronadă (ştiţi din care, din sticla aceea de un litru, din care ies 6 pahare de cîte 200 ml). Era acidulată. Nu mai e. Era capsulată bine. Acum e capsulată prost. Era mult căutată — abia dacă se găsea. Acum găseşti cîtă vrei. Şi doar n-au trecut de la apariţie, decit cîteva, puţine, luni de zile. Atunci, vă-ntreb, cum să nu mă obsedeze, din cînd în cînd, ca un ecou, refrenul acelui cîntec subtil, care, poate fără să vrea, punea această întrebare fundamentala : ,,De ce nu ești ca-n prima zi ?". I TRAGEREA SPECIALA LOTO A PRIMĂVERII 9 APRILIE 1971 SE ATRIBUIE AUTOTURISME, EXCURSII PESTE HOTARE ŞI BANI Cu variantele de 15 lei participaţi la toate extragerile cu şanse mari de cîştig. AZI ULTIMA ZI PENTRU PROCURAREA BILETELOR ! Ip iA.m ! i I I I l Iî IERTAREA (Leopoldina Bălănuţ», Eugenia Popovjei, Dumitru Furdui, Mihai Dogaru) — Teatrul Mic, tel. 15.65.88, ora 20. NOCTURN 4 (Sergiu Ciotu, Dimitria Inglessis) — Teatrul Ţăndărică, sala Victoria, tel. 15.23.77, ora 21.30. COMODIILE VREMII — Studioul Casandra al I.A.T.C., tel. 15.72.59, ora 20. cinema PREMIERE TREC nr-nr.» — Capitol (1S.1S.1T) — l#i ^CĂPITANUL KORDA — Lumina 08.3S.8S) — t, 11.1». 18.8», 18.4g, 80.98. * HAIDUCII LUI »APTHCAI — 01.08.98) »io, 11.48, 14, 18.11, 10.30 . Ln*«* rarul OS.07.07) — 0, 13.80, 10, 10.80, 80,4». MIHAI VITEAZUL ~ Central (14.U.H) — I, II, 18, Ml 18.80, 18.30 1 Aurora 10 I Tomis (SI.40.46) • Ila (19.44.01) — 0.11, 18, 10, 10. SECRETUL DIN BANTA VITTORIA — Capitol 00.39.17) — 8, 10.48, 19.10, III Feroviar (10.11.73) — 11, 18, II, 88.48. COLUMNA — Feroviar 08.91.73) — *. CEI TREI CARE AU SPERIAT VESTUL — București (15.81.54) — M5» 11» 18.15» 18.15, 18.45, 11 . Fmvorft (81.06.15) — 1# 11.15, 18.80, 18.45, 18.18. A0.S0 . Modern (23.71.01) — 8, llAs. 18.30, 18. 18,18. 10.80. ADIO GRANADA — Sala Palatului (13.73.72) — 17.18, 20.18; Feetival (15.«8.04) — 8.80, 11, 13.30, 10, 10.80, 10.48. CLANUL SICILIENILOR — Victoria (18.28.79) — 8.80, 11, 18.80, 10, 18.80, II Ura (81.71.71) — 15.80, 18, 90.15. PREȚUL PUTERII —'■*( Expelrio* 08.10.88) — 8.30, 11, 18.80, 10, 18.80, 211 Melodia (12.06.88) — 9.80, 11, 18.30, 18, 18.30, 212 Flamura (28.07.40) — 0, 11.18, 13.30, 18, 18.15, »0.30. AZUL — central (i«.u.a«, 1 Ori vita (17.8SA8) — 10. mna (tM4.se) — MO, 1*. 19.48) — 10.80, 1», 1*1 Olo IMEME teatre TRAVIATA (Cefcav Enigărescu, Eugenia Moldoveanu, Vasile Moldoveanu, Pietro Argento (Italia) — Opera Romană, tel. 16.48.20, ora 19.30. SOARELE LONDREI (Ion Dacian, Adriana Codreanu, Cleopatra Melidoneanu, Valii Niculescu. Dirijor : Constantin Rădulescu) — Teatrul de operetă, tel. 14.80.11, ora 19.30. ENIGMA OTILIEI (ora 15) . CAMERA DE ALATURI (ora 20) — Teatrul naţional „I. L. Caragiale“, sala Comedia, tel. 14.71.71. O FEMEIE CU BANI — Teatrul naţional „I. L. Caragiale“, sala Studio, tel. 15.15.53, ora 20. FETELE DIDINEI (Alex. Giugaru, Draga Olteanu, Marieta Luca, Mihaela Dumbravă) — Teatrul de revistă şi comedie „Ion Vasilescu“, tel. 12.27.45, ora 19.30. PE PLACUL TUTUROR (cu întregul colectiv artistic) — Teatrul evreiesc, tel. 21.36.71, ora 19.30. PLAY STRINDBERG (Clody Bertola, Petre Gheorghiu, Victor Rebengiuc) — Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra“, tel. 14.60.60, ora 20. GLUGA PE OCHI (Toma Caragiu, Virgil Ogăşanu, Marius Pepino, Cornel Coman, Colomiet Ion) — Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra“, sala Studio, tel. 12.44.16, ora 20. ACEŞTI NEBUNI FĂŢARNICI (Octavian Cotescu, Rodica Tapalagă, Gina Patriciu, Paul Sava, Ion Besoiu, Dan Damian) — prezintă Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra" — In sala Dalles, ora 20. SI EU AM FOST IN ARCADIA (Al. Repan, Dorin Varga, Gilda Marinescu, Lucia Mureşan, Anda Caropol) — Teatrul „C. I. Nottara“, sala Magheru tel. 15.93.02, ora 19.30. NĂZDRĂVANUL OCCIDENTULUI (Lucian Dinu, Camelia Zorlescu, Gr. Anghel Seceleanu, Sandu Sticlaru) — Teatrul „C. I. Nottara“, sala Studio, ora 20. ALCOR SIMONA (Silviu Stănculescu, Stela Popescu, Iurie Darie, D. Rducăreanu, Aurel Giurumia, Dem. Savu) — Teatrul de comedie, tel. 16.64.60, ora 20. TANGO LA NISA — Teatrul Ciuleşti, tel. 18.04.85, ora 19.30. BIMBIRICA (Puiu Călinescu, Vasilica Tastaman, H. Nicolaide, Didi Ionescu, Ioana Matache, Cristina Stamata) — Teatrul „C. Tănase“, sala Savoy, tel. 15.56.78, ora 19.30. LA GRADINA CĂRĂBUŞ (Doina Badea, Nicu Constantin, Luigi Ionescu, Anca Agemolu, Al. Lulescu) — Teatrul „C. Tănase“, sala din calea Victoriei 174, tel. 15.04.18, ora 19.30. OMUL DIN SIERRA -- înfrăţirea !i ►opoare (17.31.64) 15.80» 17.45» V. popoare (17.31.64) O DUMINICA IN FAMILIE — Buzeti (15.62.79) — 20.30. PE LUCIUL GHETH — Buzesti (15.62.79) — 15.30, 18. RENEGATA — Bucegi (17.05.47) ~— 15.30, 18, 20.30. Mioriţa (14.27.14) — 10, 12.30, 15, 17.30, 20. ULTIMA RELICVA — Dacia (16.28.10) — 8.30—20.30 în continuare. CINCI PENTRU INFERN — Unirea (17.10.21) - 10.30, 15.30, 18, 20.15; Ferentari (23.17.50) — 15.30, 17.45, 20. TRANDAFIRI ROȘII PENTRU ANGELICA — Drumul Sării (31.28.13) — 15.30, 17.45, 20 ; Volga (11.91.26) — 9.13, 11.30, 13.45, 16, 18.15, 20.30 ; Rahova (23.91.00) — 15.30, 18, 20.15. LOS TARANTOS — Giuleși (17.55.46) — 15.30, 18. 20.30. Floreasca (38.29.71) — 15.30, 18. 20.30. băieţi buni, băieţi RAI -- Pacea (31.32.52) — 15.45, 18. 20. CÎNTECELE marii — Crungaţi (17.38.81) — 15.30, 18, 10.18. Munca (21.50.97) — 16, 18. 20. VAGABONDUL (Viitorul) — (11.48.08) — 9. 16, 19.30. GENOVEVA DE BRABANT — Moţilor (12.52.93) — 15. 16.45, 18.45, 20.45. CIRC FARA FRONTIERE — Cosmos (35.19.15) — 15.30. TRIPLA VERIFICARE — Cosmos (35.19.15) — 18. 20.15. ELIBERAREA — Flacăra (11.85.40) - 15.30. 19. ROMEO ȘI JULIETA — Arta (21.81.88)’. — 10.15, 13, 15.45, 19.15. BĂNUIT E MORTUL — Progresul (23.94.10) — 15.30, 18. 20. ÎNCEPUTUL — Viran (21.39.82) — 20.15. MISTERIOSUL X DIN COSMOS — Viran (21.39.82) — 15.30, 18. ANACONDA — Timpuri Noi (15.81-10) — 9—17 în continuare. PROGRAM DE FILME DOCUMENTARE — VICTOR EFTIMIU ÎŞI AMINTEŞTE; TREPTE ; TEMA FARA VARIAŢIUNI ; ALMANAH ŞTIINŢIFIC INTERNAŢIONAL — Timpuri Noi (15.61.10) — 19. 21. AVENTURA — 14.30, 16.30 — Cinemateca (sala Union) — (13.19.04). TEATRUL „C. TĂNASE" anunţă că, din motive tehnice, spectacolele din zilele de 10 şi 11 aprilie, ora 19.30, cu piesa „HVţnhiripă“, se ambiţă, pentru , zilele de 24 şi 25 aprilie la aceeaşi oră. Biletele vindute rămân valabile pentru reprezentaţiile din datele respectivă. N. R. Programul filmelor fiind comunicat de întreprinderea cinematografică a municipiului Bucureşti, redacţia nu răspunde de eventualele modificări. Intre