Informatia Bucureştiului, mai 1984 (Anul 31, nr. 9503-9527)

1984-05-22 / nr. 9519

<fa£arM%mumie£ " „ Tni/ftavara cttff/fralä. 6tfewerfeatrâ" ________________________________________ ' i Debut remarcabil al unui eveniment de largă audientă in viaţa spirituală a Cetăţii (Urmare din pag. I) semnificaţii — „Epoca Ceauşescu, epoca marilor împliniri socialiste“ — s-a desfăşurat simpozionul din aula Univitatii, în cadrul căruia prestigioşi oameni de ştiinţă şi cultură au subliniat, contribuţia novatoare, profund originală a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la dezvoltarea gîndirii teoretice şi practice a concepţiei filozofice, social-politice, ştiinţifice şi economice, a spiritului umanist al artei şi culturii româneşti contemporane. Numeroşi locuitori ai Cetăţii au avut, de asemenea, prilejul să urmărească manifestări de larg interes şi elevaţie spirituală, de la simpozionul „40 de trepte de istorie nouă bucureşteană“, la vibrantul concert „Cîntare patriei" desfăşurat sub cupola Ateneului Român, de la etapa de sector a concursului „Bucureşti — 40 de ani de la actul istoric de la 23 August 1944“, la amplul spectacol literar-muzical-coregrafic „Bucureşti — oraşul nostru drag“, prezentat în ambianţa estivală a Arenelor Romane. Si exemplele ar putea continua. Aşadar, un început de bun augur, anunţînd ediţia a IX-a a „Primăverii culturale bucurestene“ ca pe un eveniment de largă audientă si cu profundă rezonantă în viaţa spirituală a Capitalei (E. Comarnescu, V. Groza). Mîine — ziua muzicii şi a dansului AGENDA. „Gala laureaţilor concursului de creaţie şi interpretare „Bucureşti ’84“. Se va acorda si Premiul ziarului „Informaţia Bucureştiului“ (ora 19,30 in sala de concerte a Radioteleviziunii). „Bucureştiul şi tinerii săi creatori“. Turneul literar-artistic la care vor participa scriitori, muzicologi, formaţii şi interpreţi din şcoli şi întreprinderi (ora 9 — la Secţia de copii a Bibliotecii municipale „Mihail Sadoveanu“ ; ora 11.30 — la Liceul de artă „George Enescu“; ora 13.30 — la Liceul de artă plastică „N. Tonitza“; ora 16 — la Clubul întreprinderii .Semănătoarea“ , ora 18.30 — la Biblioteca tineretului). „Cîntecele Bucureştiului“ — întîlnire a prietenilor muzicii, oameni ai muncii de pe platforma industrială „23 August“, cu prestigioşi compozitori. Urmează un concert de muzică uşoară dedicat Bucureştiului prezentat de Teatrul „C. Tănase“ (ora 15, la Clubul „23 August“). „Valori nepieritoare ale muzicii şi dansului“ — masă rotundă condusă de prof. univ. Petre Brâncuşi, directorul Operei Române. Urmează un recital de canto susţinut de artişti ai primei noastre scene lirice (ora 16, la Opera Română). In cadrul cenaclului tinerilor muzicieni „Mihail Jora“ — dezbaterea „Muzica şi valenţele sale educativ-patriotice" (ora 17, la filiala de muzică a Bibliotecii municipale „Mihail Sadoveanu“), „Mugurel de cîntec românesc“ — este genericul spectacolelor prezentate de : ansamblul „Plai românesc“ al Casei de cultură din sectorul 4 (ora 15, la Clubul I.M.U.C.) ; ansamblul „Balada“ al Casei de cultură din sectorul 5 (ora 15, la întreprinderea „Autobuzul“). Medalion „Ciprian Porumbescu“. Concert susţinut de Filarmonica „George Enescu“ (ora 15 la Clubul I.C.T.B.). „Din creaţia marilor noştri compozitori“. Concert susţinut de elevi ai Liceului de artă „George Enescu“ (ora 19, la Muzeul C. I. şi C.C. Nottara“). „Valori ale artei coregrafice româneşti“. Recital susţinut de balerini ai Operei Române, prezentat de Ion Tugearu (ora 16.30, în sala din str Batiste nr. 14). Spectacole literar-muzicale, întîlniri cu compozitori şi interpreţi, concerte vor avea loc la Casa de cultură a sectorului 2 (ora 17), Ecran club (ora 16), Casa de cultură a sectorului 5 (ora 18), Casa de cultură „Petőfi Sándor“ (ora 19). Sarcinile de plan înfăptuite ritmic, la toţi (Urmare din pag. 1) a realizării producţiei fizice destinate pieţei externe, pentru creşterea calităţii şi competitivităţii produselor“. Acţionînd cu perseverenţă pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan, colectivul întreprinderii „CONECT“ pune un accent deosebit pe ritmicitatea şi calitatea producţiei fizice. Buna organizare a muncii, măsuriMenţionăm, în acest context, că în primele patru luni planul de export a fost depăşit cu peste 10 milioane leile tehnice luate au permis ca de la începutul anului şi pînă acum să fie realizată o producţie fizică peste plan în valoare de peste 4 milioane Iei. Este vorba, în special, de comutatoare rotative miniatură şi superminiatură şi de matriţe de mare complexitate, produse realizate suplimentar la cererea beneficiarilor din industriile electronică şi electrotehnică. „Suntem hotărîţi — ne spune Alexandru Zenovi, secretarul comitetului de partid — ca pînă la sfîrşitul lunii să realizăm o producţie fizică suplimentară în valoare de 500 mii lei. Totodată, în această perioadă vom reduce in continuare consumurile de materii prime şi materiale, obţinind economii de laminate şi materiale pentru acoperiri galvanice in valoare de 615 mii lei“. Indicatorii Suplimentar, la cererea beneficiarilor Azi, finala ,,Cupei României“ la fotbal DINAMO SAU STEAUA? Populara competiţie fotbalistică, „Cupa României“, care se desfăşoară sub egida „Daciadei“, îşi va derula azi dupăamiază ultimul act , finala. Şi nu este o finală „oarecare“, ci o „finală mare“, care aduce faţă în faţă două fruntaşe ale fotbalului românesc din ultimele decenii — Dinamo şi Steaua. Adică se vor înfrunta Dinamo, campioana... campioanelor noastre, şi Steaua, campioana de necontestat a „Cupei“, cu 13 trofee cucerite. Pentru a face o scurtă prezentare a meciului de azi, să apelăm la datele statisticii . STEAUA a cîştigat „Cupa“ pentru prima dată încă de pe vremea (1948/1949) cind se chema C.S.C.A. (într-o finală cu studenţii clujeni) reuşind din start să obţină patru victorii consecutive, iar ultima oară, în ediţia 1978/1979, cind a dispus, tot de o echipă studenţească, de data aceasta de Sportul studenţesc, formaţie pe care a trebuit să o întreacă din nou acum 11 zile pentru a căpăta dreptul să joace finala . DINAMO a cîştigat „Cupa“ de patru ori, prima oară în ediţia 1958/1959, într-o finală cu C.S.M. Baia Mare, şi ultima oară acum doi ani, tot într-o finală cu... fotbaliştii din Baia Mare. De menţionat că aceşti doi „giganţi“ s-au mai confruntat pînă acum de trei ori în finale : în vara anului 1964, când Dinamo a cîştigat cu 5—3, apoi ,după alţi şase ani, victoria revenind Stelei cu 2—1 şi, în fine, în vara anului 1971, cînd a cîştigat tot Steaua, cu 3—2. Astăzi, deci, pentru a patra oară Dinamo şi Steaua îşi vor disputa mult rîvnitul trofeu. Cit despre participarea la ediţia viitoare a „Cupei cupelor", de data aceasta ea nu depinde de meciul de azi, pentru că, ocupînd primul loc în campionat, Dinamo va fi la toamnă prezentă din nou în „C.C.E.“, în timp ce Steaua, indiferent de rezultatul ce va fi consemnat după-amiază, va juca în „Cupa cupelor“. Ținînd seama că, în aceste zile, lotul reprezentativ reunit încă de la finele săptămînii trecute, se află în pregătirea turneului final al C.E., s-a hotărit ca azi, în caz de egalitate după 90 de minute, partida să se prelungească, conform regulamentului, cu două reprize a cite 15 minute fiecare. Dar dacă egalitatea va persista, să nu se mai rejoace finala, ci să se recurgă la executarea loviturilor de la 11 metri. Să menţionăm in încheiere că finala „Cupei României“ va avea loc pe stadionul „23 August“ de la ora 17 ; în deschidere, de la ora 15 este programat meciul dintre formaţiile Dinamo Bucureşti şi Partizanul Bacău care va decide cîştigătoarea titlului de campioană naţională la juniori. Dan PATRAȘCU Strălucita victorie a rugbiştilor noştri elogiată în comentariile presei internaţionale Pe marginea meciului de rugby dintre echipele reprezentative ale României şi Scoţiei, agenţiile internaţionale de presă menţionează succesul deosebit al rugbyştilor români, cu scorul de 28—22 (9—16), care au reuşit o victorie excepţională în faţa unei formaţii ce a cîştigat chiar în acest an de o manieră categorică — patru victorii din tot atitea meciuri — prestigiosul Turneul al celor 6 naţiuni. Se subliniază faptul că şi scorul eseurilor a fost favorabil, cu 3—2, formaţiei române, ceea ce indică o superioritate în construcţia jocului, la care au contribuit componenţii tuturor liniilor, în special înaintarea şi mijlocaşii, toate cele trei încercări ale rugbyştilor români avind autori din aceste compartimente. Este remarcată, de asemenea, eficienţa „uverturii“ Dumitru Alexandru, care a înscris 16 puncte, precum şi finalul irezistibil al rugbyştilor români, care au răsturnat rezultatul în ultimul sfert de oră de joc. Obţinută la puţine luni după succesul categoric (24-6) în faţa echipei Ţării Galilor, victoria din partida cu Scoţia confirmă valoarea constantă, la un înalt nivel, a jocului cu balonul oval din România, rugbyul românesc dovedind în fiecare an că îşi are locul printre cele mai bune formaţii din lume. Jundielui ..ministru ! Zilele trecute am primit o sesizare la redacţie în legătură cu cîţiva cetăţeni care urmăresc, la mica publicitate, diferite întîlniri prilejuite de împlinirea a 10, 20... de ani de la, de pildă, terminarea facultăţii, iau legătura cu organizatorii, fac poze, în cursul dimineţii, la întrunirea festivă, iar la restaurant, după-amiaza, le vînd, iau comenzi, încasează ilegal importante sume de bani. Ei nu au autorizaţii pentru exercitarea acestei meserii, nu plătesc impozite, ba, mai mult, desfăşoară aceste activităţi în timpul orelor de serviciu. Pentru a verifica sesizările, Intr-o dimineaţă, cu sprijinul unor ofiţeri de miliţie de la circumscripţia 2, am asistat la întâunirea celor care, acum zece ani, au terminat Facultatea de Economia Industriei. In atmosfera festivă şi emoţionantă specifică unui asemenea eveniment, nu se schimbaseră încă primele impresii, cînd cei pe care, de fapt, îi aşteptam şi-au făcut apariţia şi, printre flori, bomboane ori aduceri aminte, aparatele de fotografiat au început să ţăcăne. După ora prînzului, ne-am mutat şi noi la restaurantul Parc, unde pe pereţii salinului în care urma să aibă loc masa chiul... la minut, colegială, am zărit o veritabilă expoziţie de fotografii color. în scurt tirm, a început şi vînzarea, dar după sisteme foarte diferite , trei tineri eliberau fotografii şi încasau sute de lei, un cetăţean mai în vîrstă lua şi el sute de lei şi nu făcea altceva decît să scrie, neglijent, nişte nume şi adrese pe o foaie de hîrtie, al patrulea, singurul care proceda corect, elibera chitanţe şi, ulterior, a dovedit prin cîteva documente că respecta normele legale din toate punctele de vedere. Am aşteptat ca fotografii să-şi vîndă pozele şi... am făcut cunoştinţă. La scurta noastră „întîlnire“ au început să-şi reproşeze tot felul de întîmplări trecute, să ne sesizeze ba că unul îşi desfăşoară această activitate în timpul orelor de serviciu, ba că celălalt promite poze clienţilor, încasează banii şi nu le mai expediază. Etc. Cine sunt aceşti afacerişti ? Adrian Dorin Berbier (str. Gîrniţei nr. 7), încadrat ca programator la Centrul de Organizare şi Cibernetică în Construcţii, era învoit în ziua testului nostru, începînd cu ora 12.30, pe baza unui bilet personal, semnat de șeful de atelier. Precizăm că de la începutul acestui an a mai beneficiat de cinci asemenea bilete, motivate cu „probleme familiale“ Ce fel de probleme, am văzut. Mari fotografii de ocazie cel Tița (str. Radu Popescu nr. 11) este subinginer la serviciul de programare a producţiei de la I.U.C. „Griviţa Roşie“ şi are o muncă de teren. Cine şi cum îi verifică modul cum îşi îndeplineşte sarcinile, cum foloseşte timpul pentru care este retribuit ? ! Mitică Ovidiu (str. Abrud nr. 27) — al treilea din „echipă“ — este student în anul V, grupa 653 CB, la T.C.M. Nici unul nu poseda vreo autorizaţie care să le îngăduie practicarea meseriei de fotograf ambulant. „Amănunt“ care — pînă la intervenţia organelor de miliţie — nu i-a împiedicat să facănumeroase afaceri de mii de lei, să realizeze însemnate cîştiguri ilicite. După cum se ştie, exercitarea fără drept a unei profesii constituie o infracţiune sancţionată în consecinţă de Codul Penal, iar în acest sens „radiografia“ acestor fotografii ale afacerismului este continuată de organele de miliţie. Dincolo de acest aspect, abuzurile pe care le-am relatat vor constitui, desigur, obiectul reacţiei şi a colectivelor de muncă respective, normele etice ale societăţii noastre fiind intolerante cu astfel de atitudini de chiul, de parazitism. Horia TABACU AŞADAR... a Aşadar, Campionatul s-a încheiat cu victoria echipei Dinamo, după cum era de prevăzut, o formaţie care joacă la computer, asigurindu-şi zestrea, mai ales în deplasare, adică finind strict socotelile în Clasamentul adevărului. Restanţa cu ASA Tg. Mureş nu mai contează decit pentru cifra punctelor. Mai important mi se pare meciul de azi cînd campionii vor reîntîlni tînărul şi talentatul team al Stelei, clasat pe locul 2, după o prestaţie care a surprins pe mulţi. Să sperăm că după ,amicalele“ partide cu Oltul şi cu Argeşul, unsprezecele din Ştefan cel Mare va arăta tot ce ■ poate, într-o partidă, ultimă la Bucureşti, pînă la toamnă, demonstrîndu-ne că atunci cînd vrea, poate să puncteze cu măiestria cunoscută a jucătorilor săi. Aşteptăm un meci de zile mari pentru a fi răsplătiţi in aşteptările noastre care au fost cam aminate in ultimele săptămîni. Sper să fiu inteles. O apreciere generală asupra desfăşurării acestei lungi şi aglomerate întreceri ne arată că se poate juca si la galop, adică din cîteva zile, în cîteva zile şi că spaima de ÎS echipe nu e deloc justificată. Toată lumea s-a finut în şa, au retrogradat cele 3 condamnate încă din tur, deşi unele rezultate dădeau speranţe celor de la Ploieşti şi mai ales de la Galaţi, unde evoluează citiva jucători care ar trebii reţinuţi pe prima scenă a fotbalului nostru, mă gîndesc la Hanghiuc, un Augustin tînăr, foarte tehnic, cu singe rece care ar sta bine încadrat intre două extreme rapide, la Soare, un promiţător fotbalist ce nu trebuie uitat, precum şi la portarul Oană, excelent pe tot parcursul campionatului. Universitatea Craiova a arătat că e indispusă de întîmplările mai vechi care i-au adus unele prejudicii morale, ţinînd să plătească prin ocuparea locului 3 poliţele celor în drept. E păcat pentru că mie mi se pare că avem totuşi în cei din Bănie o formidabilă maşină de fotbal care a jucat anul acesta cu motoarele gripate. Nu accidentările sunt de vină, deşi ele nu pot fi ignorate, ci o anumită atmosferă care ameninţă viitorul studenţilor. Poate are cineva grijă să nu se intimple ce s-a intimplat şi altora, cind zizania, factori externi si chiar o lipsă de amiciţie iau locul concordiei. Cu toate rezultatele răsunătoare pe care le-a obţinut Dinamo, fotbalul nostru este încă imprevizibil. Fără patru sau cinci echipe puternice care să dea sare întrecerii anuale, nu se poate ajunge la ceea ce visăm. Și cînd spun asta mă gîndesc în afara celor 4—5 din frunte şi la Rapiduleţul, care cu un lot modest a reuşit să rămină dincolo de linia de scufundare, poate că se vor găsi şi cele trebuincioase pentru a mai întări lotul găranilor care merită o soartă mai bună. Cam atit, deocamdată... EUGEN BARBU P.S. Cine nu a fost pe stadionul „23 August“, duminică, are de ce să regrete. Partida de rugby : România — Scoţia, terminată cu victoria strălucită a jucătorilor noştri, a entuziasmat nu numai prin rezultat, ci şi prin voinţa extraordinară a acestor băieţi, mereu exemplari, mereu aducîndu-ne bucurii şi prestigiu. Felicitări din inimă tuturor, antrenori, jucători şi conducători. Rezultatul e mirific și ne situează fără dubii în elita sportului cu balonul oval. ML 15.00 Clubul Amfitei Galele 15.50 Zî pacea la cîntece. zootehni tuturor, nicei din agi Desene Muzică strumer și copii: privighe Reporta Finala mei“ bucures Dinamo directă „23 Aui tată, în citate. : program lejurnal anului Actualit mie. taj ’84 20.50 Tiliana“ ranga. In dis Lupescu lăele, I George ca Sa Marian Alexancra. RA Olimpia Telejuri dorea o Vreme variabil, sub for Tempera fi culpri 28 grade la rnoapt grade. SCHIMB lemn«, ce balcon, et njera 2, prefer Ob Tel. 88.91.* VIND De anul fobr 53.80.21. VIND D. Aștept pre VIND Dana, motor paraţie ca Tel. 10.92.4 VIND M re buna. T VIND cc curte cu 1 motorină. VIND g gaze, part sile. Tel. 1 VIND af mere. Tel. VIND gacoveanu, t 82.90.28. di VIND ap mere, conf pre îmbi cartiere Hi 80.58.54, di VIND la noua. Tel. VIND bu nier, masă vedere. Tel VIND cota IFA 350 magnetofon provincia. VIND bu 65.15.16. VIND boi plificator 84.47.59. VIND mc magnetofon gaze voiaj PREDAU bd. Șulea, Tel. 73.08.41 PREDAU 3 camere, 1 bil prin sol 3. 4 camen PREDAU Militari, ev tract două 60.49.64, du PREDAU . 3 camere, 66.09.92 . 73 PREDAU doua cameru nr. 294 22.45.60. PREDAU ment doua liber, event 3 camere. 1 CUMPĂR bont Combi 22.41.01. VIND apt si apartametul Tabere 77.77.21.