Iskolakultúra, 2009/1 (19. évfolyam, 1-6. szám)

2009 / 3-4. szám - TANULMÁNY - Somogyvári Lajos: Narratívum(ok) Brunszvik Teréz életéről és munkásságáról

Somogyvári Lajos: Narratívum(ok) Brunszvik Teréz életéről és munkásságáról Dávidházi Péter (1992): Hunyt mesterünk. Arany Já­nos kritikusi öröksége. Argumentum, Budapest. Foucault, Michel (2000): Az önmagaság technikái. In uő: Nyelv a végtelenhez. Latin Betűk, Debrecen, 345-371. Frye, Northrop (1998): A kritika anatómiája. Heli­kon, Budapest. Hornyák Mária (1994): Brunszvik Teréz, az első óvo­dák és a karácsonyfa-kultusz. Ethnographia, 2. 567-571. Hornyák Mária (1996a): Brunszvik Teréz „szent szerdája” In: uő (szerk.): „Nőttön nő tiszta fénye". Tanulmányok Brunszvik Teréz emlékezetére. Brun­szvik Teréz Szellemi Hagyatéka Alapítvány, Marton­­vásár. 121-126. Hornyák Mária (1996b, szerk.): „Nőttön nő tiszta fé­nye". Tanulmányok Brunszvik Teréz emlékezetére. Brunszvik Teréz Szellemi Hagyatéka Alapítvány, Martonvásár. Hornyák Mária (2003): Brunszvik Teréz szellemi-lel­ki anyasága. Martonvásár, 1. sz. 27[DDRKI1] . Hornyák Mária (2008): „A tudósok silabizálnak... ". Brunszvik Teréz naplóiból. Martonvásár, 2. 25-26. Kisantal Tamás (2003): Tudomány és művészet kö­zött. A modern történelemelmélet problémái. L’Har­­mattan-Atelier, Budapest. Koselleck, Reinhart (2003): Nézőpontfü­ggőség és időbeliség. A történeti világ historiográfiai feltárásá­hoz. In: uő: Elmúlt jövő. A történeti idők szemantiká­ja. Atlantisz, Budapest. 201-237. Mink, Louis O. (1978): Narrative form as a cognitive instrument. In: Canary, Robert H. - Kozicki, Henry (szerk.): The Writing of History. Literary Form and Historical Understanding. The University of Wis­consin Press, London, 129-151. Czeke Marianne (1931): Montessori - gondolatok gróf Brunszvik Teréz naplójában. Kisdednevelés. Bu­dapest. Pető Andrea - Waaldijk, Berteke (2005): A női példa­képek élettörténetének feldolgozása. A feminista pe­dagógiai eszköz története, gyakorlata és jövője. Új Pedagógiai Szemle, 2. Pető Andrea - Waaldijk, Berteke (2006): Teaching with Memories. European Women 's Histories in International and Interdisciplinary Classrooms. Women’s Studies Centre, University of Galway Press. Ricoeur, Paul (2001): Narratív azonosság. In: Thom­­ka Beáta - László János (szerk.): Narratívák 5.. Kijá­rat, Budapest. 15-27. Ricoeur, Paul (1999): Válogatott irodalomelméleti tanulmányok. Osiris, Budapest. Ricoeur, Paul (2000): Történelem és retorika. In: Thomka Beáta (szerk.): Narratívák 4. A történelem poétikája. Kijárat, Budapest. 11-25. Székely Júlia (1977): A halhatatlan kedves. Zenemű­kiadó, Budapest. Vág Ottó, Orosz Lajos - Zibolen Endre (1962): Brunszvik Teréz pedagógiai munkássága. Tankönyv­­kiadó, Budapest. Vág Ottó (1979): Óvoda és óvodapedagógia. Tan­­könyvkiadó, Budapest. White, Hayden (1978): Metahistory: The Historical Imagination in Nineteenth Century Europe. John Hopkins University Press, Baltimore. A Pressley Ridge Magyarország Alapítvány könyveiből 109

Next