Iskolakultúra, 2011/1 (21. évfolyam, 1-7. szám)

2011 / 1. szám

tanulmány Nagy Péter Tibor A professzionalizációs folyamatok történetének kutatása a 2000-es években 3 Fenyvesi Kristóf Társasjáték a digitális médiában 9 Mészáros György Ifjúsági szubkultúrák és „szubkulturális, pedagógia” egy iskolai etnográfia fényében 22 Szebeni Rita A kompetencia-alapú oktatás egy pedagógusszemélyiség vizsgálat tükrében 39 Marschall Lívia „Ha megengedik, hogy ne járjál iskolába, nem? Akkor azt csinálsz, amit te akarsz” 50 Hamvai Csaba - Pikó Bettina Optimista sportoló, pesszimista dohányzó? 62 szemle Forray R. Katalin - Kozma Tamás Visszapillantó 71 Csányi Erzsébet A kulturális identitásképzet felnyitása 79 Csehné Papp Imola A munkaerőpiaci kihívásoknak való megfelelés érvényesítése a szakképzésben 83 Hüse Lajos Kettős mérce az iskola szerepének megítélésében­­ egy kirekesztés-kutatás margójára 88 Rukus Beatrix A migráns hátterű tanulók körére vonatkozó fogalmak és az adatgyűjtés összefü­ggésrendszere 99 Pusztay Krisztina Miért utálja (szinte) mindenki a szolfézst? 108 kritika Dede Éva Diákszótár - nem diákszemmel 113 Vasné Tóth Kornélia (2010): Élő diáknyelv. Két város, húsz év tükrében, novum publishing Csorna József Kutatás és képzés 115 Brezsnyánszky László és Fenyő Imre (2010, szerk.): Kutatás és képzés Imre Anna - Fehérvári Anikó Középiskolai rangsorok 117 Neuwirth Gábor: A középiskolai munka néhány mutatója, 1999-2007. melléklet Kaiser Tamás Fiatal Kutatók Színrelépése: tehetséggondozó műhelyek a Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Karán 3

Next