Állami Gimnázium, Jászberény, 1886
A rajzoló geometria módszeres tanításáról a gymnasium l-ső osztályában. A rajzoló geometriának az újabb „Utasítások” megfelelő helyet"biztosítottak a gymnasiumi tanítás tervében és helyesen tűzték ki czélját. Hogy pedig ezen tantárgygyal, mely az úgynevezett „reáliák*-hoz nagyon közel áll, a kitűzött czélt minél sikeresebben elérjük, az most már a rajztanárok buzgalmától s egyöntetű eljárásától függ. Vagyis egy közös módszert kell találnunk, mely a kitűzött czélra legalkalmasabb volna. Szerintem évi értesítőkben, az orsz. középt. tanár-egylet Közlönyében, a Tanügyben vagy a Közoktatásban kellene egyik-másik rajztanárnak módszerét közzé tenni, hogy a szakférfiak, ha szükségét látnák, hozzá szólhassanak, vagy azt helyesnek találva, alkalmazhassák. Ez a czél lebegett az én szemeim előtt is, midőn folyó év márczius 30-án tartott módszertani értekezésemet a tanártestület kívánságához képest az értesítőnek átengedtem. Vajha e felhívásomat főképen a gymn. rajztanárok meghallanák! Én a módszeres oktatáshoz tartozónak tekintem, ha a rajzoló geometria tanára is, mint más tanár, az iskolaév beálltával legalább egy órát tárgyának beható ismertetésére fordít és meggyőzőleg igyekszik kimutatni tárgyának nem csak szellemi értékét, hanem gyakorlati hasznát is; másodsorban pedig különösen a rajzeszközök kezelésére vonatkozó részletes utasításokat ad, mert ezek helyes kezelése is közelebb vezet a czélhoz; továbbá lehetőleg vonzó színekkel teszi ajánlatossá tanulóinak a rajzoló geometriát, hogy az sem legyen előttük kevésbbé érdekes a többi tantárgynál. Szerintem a rajz. geom. tanárának soha sem szabad megfeledkeznie tárgyának rendeltetéséről, soha sem szabad szem elől tévesztenie, hogy a rajzgeometria módszeres kezelése által a tanulók értelmi fejlődését, és az idomok kellő megfigyelése alapján a gondolkodás fejlesztését kell előmozdít