A Jövő Mérnöke, 2002 (59. évfolyam, 1-11. szám)
2002-12-02 / 11. szám
nőségellenőrző rendszerrel és betanítással, illetve azzal, hogy aránylag magas képesítést várnak el még a legegyszerűbb szalag melletti munkához is. Ennek ellenére néha becsúszik egyegy hiba, például a 4,2-es és a 3,6-os motoroknál pár éve előfordultak erős olajfolyások, amelyet a gyár ugyan soha nem ismert be, de mégis változtattak: mostanában gél formában viszik fel az olajteknő és a szelepfedél tömítéseket, amelyek az összeszerelés után megszilárdulnak, és erősebben szigetelnek, mint elődeik. Természetesen felelőtlenség nem csak a gépsorok mellett történhet: például a gyakornokokat azért nem engedték be a TT összeszerelő üzembe egy jó ideig, mert egyikük az utolsó ott töltött napján beült egy TT-be (ami önmagában nem bűn, mert a kocsikat elkészültük után az üzemen belül általában lábon mozgatják), és lefényképeztette maát. A gond abból adódott, hogy a épet kinagyítva látszott, hogy a gyűrű rajta maradt a kezén, így az akár meg is karcolhatta volna a fényezést. Hiába, a németeknél a precizitás és a szőrszálhasogatás határa kicsivel arrébb húzódik, mint nálunk. Ha pedig a járműgyártó üzem szóba került, akkor meg kell említeni azt is, hogy természetesen a csarnok itt is kristálytiszta, rendezett, és itt sem a robotok játsszák a főszerepet. A lefényezett A3-as és TT kasztnik, rajtuk a három ajtóval és a géptetővel Ingolstadtból érkeznek, minden más itt kerül fel rájuk. A leglátványosabb mozzanat az, amikor egyszerre beemelik a felemelt karosszériákba a komplett hajtásláncot. Az egész körülbelül 3 perc alatt végbemegy rögzítéssel, a lengéscsillapítók bekötésével és még sok mindennel együtt. Miután kész minden a motort és egyebeket szállító, padlóba épített mágneseket követő kocsi kifordul a gyártósor alól és elindul egy újabb körre. Naponta körülbelül 150 autó gördül ki az üzemből, és kezdi meg az útját először vissza Ingolstadtba, majd Európa valamelyik országa felé, vagy akár a tengerentúlra. Ez utóbbiak különleges csomagolást kapnak. A Győri Audi gyár a VW konszern egyéb üzemeihez képest nem sok különlegességet tartogat, de ahhoz képest, ami eddig a magyar átlagot jelentette, csúcsminőséget és csúcstechnikát képvisel. A cég fejlődése mind pénzügyileg, mind a foglalkoztatottak számát tekintve töretlen volt eddig, kérdés, hogy az ország esetleges 2004-es EU csatlakozását követően a munkaerő árának megnövekedése miatt, van-e jövője az Audi Motor Hungáriának. Mindenesetre reményked Cik benne, hogy a várhatóan 2005- n színrelépő új TT első példányai is a győri gyár kapuján gurulnak majd ki. 5