Jurnalul Sălajului, iulie 2003 (Anul 1, nr. 93-115)

2003-07-09 / nr. 99

4 sport FC Mobila Șimleu vrea în „B” ■ Conducerea Clubului Mobila Șimleu, echipă proaspăt promovată în divizia C, a primit acceptul ex- jucătorului de la Armătura Zalău și Minerul Sărmășag, Daniel Sabău, semnând un contract pe 2 ani, cu drept de prelungire pe cel puțin un an, acesta preluând funcția de antrenor principal și jucător. Obiectivele echipei de fotbal șimleoane sunt promovarea în divizia B și modernizarea bazei sportive. Lotul echipei, unul foarte consistent, cu jucători tineri și de perspectivă, dar și prin transferul a doi foști „mobiliști“ Pethő și Ghețui, cu experiență în divizia C, chiar B, va fi completat cu încă cel puțin 12 jucători din Oradea sau Cluj. ■ Cât privește obiectivul «tupeist» și îndrăzneț de a promova în divizia secundă: „în viitorul apropiat în urbea de sub Măgura vom crea un lot puternic care să devină omogen și să permită promovarea în divizia B. Tocmai de aceea ne-am dorit aducerea unui antrenor cu experiență, neajungând la un acord cu Marius Pasca care a revenit la Sărmășag, dar l-am convins pe Sabău să semneze cu noi, dorind ca el să aibă o ședere cât mai lungă la Șimleu, iar obiectivul dorit să se concretizeze în următorii 2 ani“, a afirmat Ioan Gurzău, președintele FC Mobila. ■ Normal, localnicii sunt surprinși de declarația „șoc" a conducătorilor clubului, însă pentru realizarea acestor „vise“ vor contribui sponsori puternici, dornici să investească la Șimleu, pentru a promova echipa în divizia B, precum SC Simex SA, ing. Cr. Bilț, cu patru fabrici în Sălaj și câte una în Baia-Mare și Satu- Mare, SC Izomat SA, Dorin Papița, care a mai sprijinit echipa din punct de vedere moral, financiar și material, alți agenți economici și bineînțeles Primăria Șimleu, prin implicarea directă a primarului Octavian Guțu. ■ în altă ordine de idei, spre sfârșitul lunii iulie este programat un cantonament la Băile Tușnad, cu meciuri amicale cu echipe din C și B, unde gruparea de sub Măgura s-a aflat și în iarnă, toate aceste cheltuiuieli fiind suportate de SC Univers Tourist Băile Tușnad, condusă de Breda Lukács, sălăjean de origine. ■ Cât privește lotul, nu trebuie uitat că trei jucători ai Mobilei, au marcat aproape jumătate din golurile echipei, 57 la număr, „atât Mitică Mezei (22 goluri) cât și Tudor Ulmeanu (21 goluri), Sorin Leț (14 goluri) sunt jucători care pot aduce echipa în B, la fel și Borz Emil, un jucător iubit de tribune, care anul acesta realmente a explodat fiind și el golgeter, toți fiind jucători valoroși“, a adăugat Gurzău. ■ Revenind la antrenorul principal Daniel Sabău, acesta îi va avea secunzi pe Vasile Pasca (principal în retur) și Eugen Crișan (secund la Minerul Sărmășag) care se vor ocupa și de grupele de juniori. Obiectivele primului sezon sunt: clasarea pe locurile 1-5 în funcție de randamentul și proliificitatea echipei să se forțeze promovarea în B încă din această ediție. ■ Privind baza sportivă, aceasta va intra într-o amplă reconstrucție și modernizare pe timpul a trei ani, urmând să fie mărită capacitatea tribunei cu încă 23.000 locuri, atragerea de sponsori noi și evident crearea unei baze sportive cochete de nivelul diviziei B. Sergiu M. VALEA 9 iulie 2003 Jurnalul Sălajului Turul ciclist al Franței la 100 de ani Turul ciclist al Franței, una dintre cele mai fascinante competiții ale sportului modern, împlinește 100 de ani de existență, din 1903, când a fost creat de ziaristul Pierre Desgrange, el însuși ciclist și recordman mondial al orei, pe velodromul Buffalo, din Paris, al căreui director era scriitorul Tristan Bernard. Cu decorul său magnific, “La Grande Roucle” a consacrat de-a lungul unui secol o întreagă pleiadă de campioni, de care ne aducem aminte întotdeauna cu emoție, Iată-l pe Maurice Garin, modest chamateur parizian, învingător la ediția inaugurală, când “ocnașii șoselei” purtau în traista agățată de gât salamul, pânea și “le vin rouge”, dopingul de atunci al rutierilor. După două victorii consecutive, obținute de Petit Breton a urmat “la belle epoque”, dominată de frații Pellissier - Henri, Francis și Charles, care prin talentul și personalitatea lor au marcat puternic istoria sportului cu pedale. Henri - “number one” - era totdeauna victorios: Milano - San Remo, Paris - Roubaix, Turul Franței din 1923 etc. Francis era tacticianul și specialistul curselor clasice, iar Charles răsfățatul publicului pentru eleganța stilului său și ușurința cu care se impunea la sprint 8 victorii de etapă la ediția din 1930. în anii ‘30, au strălucit pe firmanentul Turului belgianul Silver Maes, francezul Rene Vietto, italianul Gino Bartali, învingător în 1938 și apoi în 1948. După cel de-al doilea război mondial a fost epoca unor mari campioni intrați în legendă, italianul Fausto Coppi, de două ori câștigător în același an în Tour de France și Giro d’Italia, în 1949 și 1952, francezul Louison Bobet, învingător la trei ediții consecutive, compatriotul său Jean Robie, elvețienii Hugo Köbler și Ferdinand Kubier. A urmat epoca “tinerilor lupi”, cicliștii setoși de victorii, cum au fost Jacques Anquetil, Eddy Merckx, Bernard Hinault, Miguel Indurain, fiecare cu câte 5 ediții câștigate în Turul Franței. în acea vreme, Turul Franței a fost marcat și de teribile drame: moartea englezului Tom Simpson, pe Muntele Ventoux, în 1967, fantasticul plonjon al olandezului Van Est, într-o prăpastie de 200 m în Pirinei, scăpat ca prin minune și tras afară cu ajutorul unei frânghii, delirul lui Jean Mallejac, doborât de doping, în ultimii ani a apărut un nou monstru sacru al pedalei, americanul Lance Armstrong, un adevărat fenomen, care, după o gravă maladie, neoplasm testicular, a reușit să câștige de patru ori consecutiv Turul Franței, iar acum încearcă să obțină a cincea victorie pentru a egala recordul marilor săi înaintași. Cronologie 1903, prima ediție în șase etape câștigată de Maurice Garin, 1905, pentru prima oară figurează în traseu un munte /Ballon d'Alsace; 1909, luxemburghezul Francois Faber devine primul străin care își înscrie numele în palmares; 1930, se efectuează prima transmisie radiofonică relatând desfășurarea etapelor Turului Franței; 1934, se dispută prima probă contracronometru individual pe traseul Roche-sur-Yon - Nantes; 1935, ciclistul spaniol Francesco Cespeda își pierde viața, accidentându-se în timpul cursei; 1936: Jacques Goddet devine directorul Turului Franței în urma retragerii lui Henry Desgranges, creatorul competiției; 1947: Marea Buclă se reia după șapte ani de întrerupere din cauza celui de-al ll-lea Război Mondial; 1952, se efectuează prima transmisie televizată din Turul Franței; 1955, se introduce filmarea sosirilor pentru a permite arbitrilor să recunoască alergătorii și să stabilească cu mai mare precizie ordinea clasamentului; 1966, se efectuează primele controale antidoping. Alergătorii protestează; 1967: înaintea primei etape se dispută un prolog contracronometru pentru atribuirea primului tricou galben și departajarea concurenților încă de la început; 1983: sunt acceptați în cursă cicliști amatori columbieni, apreciați pentru calitățile lor de cățărători. Un an mai târziu, Luis Herera câștigă detașat etapa de la Alpe d'Huez. 1986: Greg LeMond inaugurează seria victoriilor americane; 1998: afacerea Festina pe bază de dopaj amenință existența Turului. Se efectuează câteva arestări, sunt implicați în anchetă numeroși cicliști, între care și francezul Vicenque. 1999, un fost bolnav de cancer, americanul Llance Armstrong câștigă Turul Franței, victorie ce va fi urmată de alte trei consecutiv. Și cicliștii pot avea portret robot Alergătorul tip al Turului Franței 2003 are înălțime de 1,79 m și cântărește 70,3 kg. Potrivit portretului robot alcătuit după vizita medicală a concurenților: Frecvența medie cardiacă este de 50 bătăi pe minute, iar capacitatea vitală 5,67 litri. Media de vârstă a participanților este de 28 ani și 10 luni. Cel mai scund este francezul Samuel Dumoulin /1,58 ml. Cei mai înalți, italianul Fomaciari și francezul Flickinger 1 ,93 ml. Cel mai ușor alergător, rosul Bociarov /56,5 kg. Cea mai mare capacitate vitală, Marco Milesi /Italia/ - 7,74 litri, cea mai lentă frecvență cardiacă, danezul Mickael Blardzin - 31 pulsații pe minut. fr SUCURSALA JUDEȚEANĂ SĂLAJ NOUTATI LA BCR » Banca Comercială Română Sucursala Județeană Sălaj prin unitățile sale din Jibou, Cehu Silvaniei, Șimleu Silvaniei și Sărmășag pune la dispoziția clienților săi, persoane fizice serviciul MultiCash e-BCR, oferind posibilitatea efectuării de la sediul acestora, pe cale electronică (prin modem sau internet) a unor operațiuni bancare în lei și valută. Acest serviciu poate fi utilizat de către clienții băncii pentru efectuarea următoarelor operațiuni: ■ Efectuarea de plăți prin virament intra și interbancar; ■ Efectuarea de viramente în valută virabancare între conturile aceluași titular; ■ Alimentarea prin virament din conturile curente în lei și valută a conturilor de card de debit emise de BCR; ■ Obținerea extraselor pentru conturile în lei și valută; ■ Efectuarea de plăți în lei prin virament privind plata taxelor și impozitelor locale; ■Constituirea de depozitele termene în lei și valută și cumpărarea de certificate de depozit cu discount; ■ Plata ratelor de credit etc. Utilizarea acestui serviciu este gratuită până la finele anului 2003. Clientul care va solicita accesul trebuie să aibă o adresă de e-mail, un cont curent în lei și să se prezinte la sediul băncii pentru a semna „Convenția privind efectuarea de operațiuni prin MultiCash e BCR“ și cererea de acces. Pentru informații suplimentare contactați cu încredere unitățile BCR din Zalău, Jibou, Cehu Silvaniei, Șimleu Silvaniei și Sărmășag și fiți convinși că aveți în BANCA COMERCIALA ROMANA un partener de încredere. V BERBEC HOROSCOP Berbec (21 Mar. - 20 Apr.) Nu vă sfătuim să vă faceți un program strict pentru azi. Din cauza evenimentelor neașteptate, veți fi nevoit să vă schimbați programul de mai multe ori. Jaur (21 Apr. - 20 Mai) încă de dimineață sunteți irascibil și riscați să tensionați relațiile cu prietenii și atmosfera în familie. Ideile dumneavoastră nu prea sunt acceptate de anturaj. Gemeni (21 Mai - 21 Iun.) în prima parte a zilei s-ar putea să fiți certat de șeful ierarhic pentru că nu ați reușit să finalizați o lucrare la termen. Se pare că nu dumneavoastră sunteți vinovat. Rac (22 Iun. - 22 Iul.) Vă concentrați întreaga atenție asupra unei afaceri promițătoare și neglijați relațiile sentimentale. Partenerul de viață va reproșează că neglijați familia. Leu (23 Iul. - 22 Aug.) Este posibil să vă confruntați cu probleme de natură sentimentală, care vă indispun și vă cam descurajează. Nu este cazul să "depuneți armele"! Fecioară (23 Aug. - 22 Sep.) Sunteți iritat și nu reușiți să vă stăpâniți nervozitatea din cauza unei vești neplăcute pe care o primiți de la persoana iubită. Riscați să provocați dispute verbale cu cei din jur. Balanță (23 Sep. - 23 Oct.) Astăzi nu sunteți prea comunicativ și este indicat să evitați întâlnirile de afaceri sau cu prietenii. Ar fi bine să nu vă angajați în activități importante. Scorpion (24 Oct. - 22 Nov.) Partenerul de viață nu este de acord să plecați într-o călătorie de afaceri, motivând că nu este momentul potrivit. Stabilițivă prioritățile și țineți cont de sfaturi. Săgetător (23 Nov. 21 Dec.) Activitatea profesională este afectată de puterea scăzută de concentrare. Totuși, puteți să rezolvați o situație conflictuală la locul de muncă, în relațiile cu partenerul de viață mai multă răbdare. Capricorn (22 Dec. - 20 lan.) începeți ziua plin de entuziasm și vă simțiți în stare să demarați o nouă lucrare. Revine în actualitate o problemă pe care ați tratat-o cu superficialitate. Vărsător (21 lan. - 18 Feb.) Se pare că aveți dificultăți de comunicare și nu reușiți să vă faceți înțeles. Este indicat să amânați problemele care necesită putere de concentrare și răbdare. VĂRSĂTOR Pești (19 Feb. -20 Mar.) Nu este recomandabil să vă asumați noi responsabilități. Se pare că nu sunteți în cea mai bună formă. Țineți cont de sfaturile partenerului de viață, care este dispus să vă ajute!______________ SĂGETĂTOR jk/Ww é CAPRICORN haumtta