Jurnalul Sălajului, august 2003 (Anul 1, nr. 116-136)

2003-08-01 / nr. 116

2 actualitate Dr. Pușcaș leagă dihonia între prefectul Tiberiu Marc și primarul Octavian Guțu Centrul de Cercetări și Asistență Medicală din Șimleu Silvaniei al dr. Ioan Pușcaș continuă să rămână un subiect de dispută în care, încet-încet, este atrasă tot mai multă lume și care, nejustificat, acaparează atenția întregului județ. Acest subiect a iscat un nou scandal zilele trecute, când, din cauză că DSP -conform normelor sale și programului de reformă în sănătate- n-a acordat autorizație de funcționare decât unei părți a CCAM (cea din vechiul spațiu de pe str. 1 Decembrie, și nu și pentru spațiul din Spitalul orășenesc, care îi fusese atribuit de Primăria Șimleu), primarul Octavian Guțu a criticat-o pe șefa DSP, Ligia Marincaș, pentru faptul că ar „dirija” spațiile Consiliului Local Șimleu Silvaniei, la fel cum a ținut să precizeze că atribuirea spațiilor nu este nici de competența prefectului. Octavian Guțu a invocat autonomia locală, autoritatea pe care o are primarul și Consiliul Local, dar, în același timp, a declarat că dacă instituția prefectului și Prefectura nu pot „rezolva problemele în județ, ar trebui să cheme ministerul să le rezolve”. Atitudinea primarului Octavian Guțu a primit însă o replică dură din partea prefectului Tiberiu Marc. Octavian Guțu ar putea să facă multe Pe un ton ironic, dar mai mult decât hotărât, într-o conferință de presă susținută ieri, Tiberiu Marc a lăsat să se înțeleagă că tocmai în baza acestei autonomii locale, problema de la Șimleu este a primarului Octavian Guțu și nu Prefecturii sau a altcuiva. In a baza aceleiași puteri conferite de lege, a adăugat Tiberiu Marc, Octavian Guțu și Consiliul Local Șimleu Silvaniei pot dispune ca un spital să funcționeze în mai multe spații sau în unul singur, pot intra în relații directe cu serviciile publice descentralizate, fără să fie nevoie, de exemplu, de intervenția prefectului. Tiberiu Marc mai spune că aceeași autonomie îi dă primarului foarte multe competențe. Să se ocupe, de exemplu, de spitalele din localitate, deși cele din Șimleu, spune Tiberiu Marc, sunt în incapacitate de plată și pe punctul de a rămâne fără energie electrică și fără utilități, situație în care sunt și școlile din oraș. De asemenea, a completat Tiberiu Marc, Octavian Guțu „are posibilitatea” să pună terenurile în posesia oamenilor, deși Șimleu Silvaniei „este ultimul între orașele județului” la acest capitol; „poate dispune de spații”, deși unitatea de pompieri din localitate este pe punctul de a fi desființată tocmai din lipsa spațiului, și din aceeași cauză la Șimleu nu poate fi înființată o unitate de jandarmi, „poate” să asigure apă și încălzire pentru locuitori, bani pentru beneficiarii Legii privind venitul minim garantat, dar numai dacă este în stare să se descurce și să atragă fonduri. Tiberiu Marc a vorbit și de o „premieră națională” la Șimleu Silvaniei, când, în urmă cu doi ani, în virtutea faptului că a fost inițiator, Octavian Guțu a făcut o propunere de buget dezechilibrat. în încheiere, Tiberiu Marc a arătat că aceste remarci le-a făcut pentru a înțelege că un primar are suficiente prerogative oferite de lege, motiv pentru care nu vede de ce Prefectura, Consiliul Județean sau alte instituții descentralizate „s-ar amesteca în problemele pe care Octavian Guțu le are la Șimleu și pe care știe să le rezolve și singur”. Dacă doriți să revedeți» Problemele create în jurul Centrului de Cercetări și Asistență Medicală din Șimleu și în jurul dr. Ioan Pușcaș nu sunt o premieră. Un scandal a existat și în primăvară, când dr. Pușcaș s-a opus cu îndârjire reformei medicale care a vizat și unitatea pe care o conduce, deși măsurile aveau la bază criterii pur economice. Specialiștii spuneau că la secția de profil, la Centrul de Cercetări și Asistență Medicală nu se mai face cercetare, că din punct de vedere al economiei de piață nu se justifică 10 miliarde de lei anual pentru 180 de paturi aproape tot timpul goale și pentru 30 de angajați între care nu figurează nici un medic specialist, ci doar un chimist, un rezident în oftalmologie, un filolog, 15 laboranți, 3 asistenți veterinari, 6 persoane care fac curățenie, un îngrijitor de animale și un șofer. La fel, în structura de personal a întregului Centru, din cei 126 de angajați, erau doar doi medici din cei 7 care figurau oficial în acte, iar celelalte posturi erau ocupate de două „alte persoane cu studii superioare”, de 50 de asistenți medicali, 12 infirmieri, 19 persoane la „alte categorii de personal”, 13 la personal TESA, 19 muncitori și 4 la „personal deservire”. Dr. Pușcaș era acuzat și de faptul că de multe ori a sărit legea, că a făcut internări fictive, că, de exemplu, potrivit normelor juridice în domeniu, a depășit cu mult vârsta obligatorie de pensionare, deși este în continuare în funcția de director. Un alt exemplu se referea la structura de personal trimisă Ministerului Sănătății și Familiei și la indicatorii de utilizare paturilor. Conform acestor indicatori, indicele de ocupare a paturilor în 2002 a fost de 388 la secția de cercetare a Centrului -ceea ce înseamnă chiar câte doi bolnavi într-un pat-, în timp ce prevederile legale stabilesc maximum 320, Etc, etc. Marius AVRAM CONSTRUCȚII MONTAJ SILZALAU Str. C. Coposu nr. 31-A TeL/Fax: 0260 -661902 Mobil: 0788 -250220 Execuți ■ Lucrări de construcții și instalații diverse Produce: ■ Betoane și mortare ■ Prefabricate din beton ■ Agregate minerale ■ Țigle din ciment Servicii: ■ Cu utilaje de construcții ■ Confecții metal și lemn ■ Prelucrare OB ■ Analize de laborator pentru materiale de construcții Zamfir Brândușe, nou consilier județean PRM în ședința Consiliul Județean Sălaj, de jos, cel mai mai probabil, va fi votat proiectul de hotărâre prin care Zamfir Bâmdușe îi va lua locul lui Ioan Stevar în funcția de consilier județean din partea PRM Sălaj. Ioan Stevar a rămas fără funcțiile de consilier județean și de președinte al PRM Sălaj din cauza incompatibilității cu calitatea de funcționar public. Zamfir Brândușe este și președinte interimar al PRM Sălaj. ASTRAL * Conexiune permanentă Viteză până la 128 kbps Costuri telefonice zero | Traficul local este gratuit Poșta electronică inclusă ASTRAL TELECOM Abonează-te până pe 1 septembrie 2003 la Astral Internet pentru Acasă și beneficiezi de: • 50% discount la taxele de activare și instalare • 50% discount la prima lună de abonament • in plus, la Instalare primești gratuit un card de telefonie internaționala in valoare de 5 USD , 1 GRATUIT! 1 august 2003 Sălajul va avea statut propriu Tot în ședința Consiliului Județean de jos se va lua în dezbatere Statutul județul Sălaj. Ce înseamnă acest statut? Un fel de inventar a tot ce înseamnă patrimoniu public și privat al județului, de la clădiri până la fișete metalice și mochete. Statute proprii trebuie să întocmească și toate consiliile locale din Sălaj. Vom reveni. (J.S.) <Sfla5S>5 - IKIEUDACȚINE ° #03424 - IFAX Jurnalul Sălajului ! Iară scandal cu CCAM-ul dr. Pușcaș? Iară scandal Publiserv - Electrica? Nouă ne place, că avem ce scrie. Dar oare e bine? Parcă, parcă s-a mai dezmorțit Sălajul. , S-o fi terminat brusc concediile? - --------------------------------- am primit la redacție ■ Potrivit situației operative, din 30 iulie a.c., centralizată la Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală Sălaj, în județul nostru a fost finalizat secerișul orzului și orzoaicei de toamnă, obținându-se o producție de 2.038 kg/ha. Grâul a fost recoltat în procent de 95 la sută (11.825 ha, din cele 12.448 ha însămânțate), iar orzoaica de primăvară - 82 la sută (2.685 ha din totalul de 3.275). Din cele 8.080 ha însămânțate cu ovăz, au fost recoltate 5.495 ha (68 la sută). Până la ceastă dată au fost eliberate 11.198 ha de teren, efectuându-se alături pe suprafața de 1.089 ha. în funcție de starea vremii, recoltatul păioaselor va continua și în următoarele zile. ■ Producătorii agricoli care doresc să se aprovizioneze pentru campania de toamnă cu sămânță certificată se vor înscrie la inginerii de la centrele agricole teritoriale. ■ Terenurile ce urmează a fi însămânțate în toamnă, după păioase, anul 1 se vor fertiliza organic sau chimic, cu îngrășăminte pe bază de fosfor sau complexe, urmând apoi a fi arate. Recomandabil ca terenurile acide să fie amendate cu carbonat de calciu înainte de a fi arate. Precizăm că amendamentele sunt subvenționate, producătorii agricoli suportând doar cheltuielile privind administrarea acestora. ■ A fost publicată Legea creditului agricol și normele metodologice de aplicare a acesteia, precum și Legea cooperației agricole. ■ Producătorii agricoli interesați de procurarea de utilaje agricole, animale și de investiții în exploatări agricole pot apela la Serviciul de dezvoltare rurală din cadrul DADA Sălaj (ing. Ilieș Augustin și David Augustin), pentru a procura ghidul solicitantului și întocmirea documentațiilor necesare. Director Executiv Adjunct al D.A.D.R ing. Valentin DUCA ANUNȚ S.C. ELECTRICA SA SUCURSALA DE DISTRIBUȚIE ȘI FURNIZARE A ENERGIEI ELECTRICE ZALĂU anunță consumatori de energie electrică din județul Sălaj, că în perioada 04.08 -08.08.2003 vor exista întreruperi în alimentarea cu energie electrică, după următorul program în localitățile: Zalău, str. Simion Bărnuțiu Bl. C3sc.A, str. Crișan Bl, E1, E2, E3, str. Războieni 04-08.08 Localitățile: Cuzăplac, Ciula, Creaca, Noțig, Derșida, Surduc, Solona, Văleni, Tesdoara, Gârbou, Calacea, Cemuc, Bezded, Poptelec, Solomon, Cristolț, Cristolțel, Poiana Ontii, Muncel, Fabrica, Brâglez, Zalha, Vartesca, Valea Lungă, Ciureni, Ceaca, Valea Hranei, 04.08 - 08.08, Crișeni 04-09.08 întreruperie sus menționate se vor datora lucrărilor programate, de întreținere, revizii tehnice și reparații la instalațiile electrice, în caz de timp nefavorabil programul se poate decala. Conducerea SOFEE Zalău t.t. lETCIlf i.r.l. Calculatoare JJ . mini Accesorii retC imprimante m mit-u Servicii internet E-mail Zalău, B-dul Mihai Viteazul, nr. 59 Tel.Fax: 0260 -661170 e-mail: office@netcompsy.ro