Kalligram, 2003 (12. évfolyam, 1-12. szám)

2003-01-01 / 1. szám

2 harmadik tábla 17. sor 9. írásjel 31. sor 7. írásjel 31. sor 8. írásjel Koppány Márton Bevezetés­ e 1965-ben, a Jerome Rothenberggel közösen szerkesztett some­thing című maga­zin második számában a következő szöveget publikáltuk: George Brecht: Részletek egy ismeretlen nyelv glosszáriumából tizedik tábla 6. sor 4. írásjel Minden, ami egy olyan képzeletbeli kockán belül található, melynek középpontja egybeesik a megfigyelő középpontjával, éleinek hossza pedig a megfigyelő magasságával. 23. sor 9. írásjel Egy ige, mely egy mozdulatlan tárgy mozgását látszik leírni. (A jelentés nem világos.) tizenharmadik tábla 19. sor 3. írásjel Álomesemények tartamából származtatott időegység. 45. sor 2. írásjel Két vagy több személy egymástól független, de közösnek tekin­tett cselekedete. Egy másik írásomban már érveltem amellett, hogy Wittgenstein Logikai-filozófiai vizsgálódását versnek kellene tekintenünk, de ez most nem ide tartozik. Úgy is felfoghatjuk a dolgot, hogy a Glosszárium és a Vizsgálódás ugyanabból az anyag­ból készült, de az építmények különböznek egymástól. Most csupán azt szeretném bemutatni, hogyan vált és válik a műfaj fogalmával kapcsolatos vita a radikálisan új kortárs művészet és költészet hatóerejévé. Egy repülő tárgy lélegzetvételnyi időre megjelenő képe. Egy tárgy, melyet egy képzeletbeli szféra, valamint a referen­cia-nyelv tárgyai metszenek ki. (Itt egy plán-konvex hús/föld metszet jelölésére szolgál.) Vízparton álló megfigyelő használja az elé táruló vízfelület és a háta mögött lévő, a vízfelülettel azonos kiterjedésű és formá­jú földterület együttes jelzésére.

Next