Iparostanonc iskola, Kalocsa, 1938
Visszatekintés az 1938/39. tanévre. Beiratások. A folyó iskolai évben úgy a fiú, mint a leánytanulókra nézve szept. hó 1-én és 2-án voltak. Örömme kell megállapítani, hogy a mesterek az iskola kérését megértették és a legtöbb mester idejében beíratta tanoncát az iskolába. Nem kell hangsúlyozni annak szükségességét, hogy a tanoncok idejében iratkozzanak be. A későn iratkozók egyrészt a tanítás menetét hátráltatják, másrészt a tanerőknek és igazgatónak is nagyon sok fölösleges munkát adnak. Akkor, amikor már tanulni kellene, a késedelmeskedőkkel kell bajlódnunk. Azért ez úton is kérem nyomatékosan a mestereket, hogy tanoncaikat pontosan írassák be, mert az ezt elmulasztókkal szemben kénytelenek leszünk eljárni. Az évzáró vizsgálaton jelenlévő ipartestületi elnök is hangsúlyozta ennek pontos betartását a tanoncok előtt s ígéretet tett, hogy az ipartestületben is felhívja erre a mesterek figyelmét. Az év elején beiratkozott 101 fiú és 29 leánytanuló. A tanév közben 59 fiú és 11 leánytanuló. Összesen tehát 200 tanonc iratkozott be az 1958—59. tanévre. A tanév megnyitása. A folyó iskolai évben a rendes tanítás a miniszteri rendelkezések betartásával a fiútanoncoknál szept. 5-én, a leánytanoncoknál szept. 6-án kezdődött. A tantestület első gyűlését szep. 5-án tartotta meg. Ezen a gyűlésen jegyzőjévé ifj. Greif Bélát, képviselőjévé a felügyelőbizottságba Abaffy Mihályt választotta meg. Ugyanezen a gyűlésén tárgyalta le az órarendet, tanulmányi rendet és kijelölte az egyes osztályfőnököket. Végül megállapította, hogy a tantestületi értekezleteket a hónap első kedd délutánján tartja meg Ez az iskolai év meglepetést is hozott úgy a tantestületnek, mint a tanoncoknak. Még a nyár folyamán el kellett költöznünk régi otthonunkból, a megszokott belvárosi iskola épületéből. Régi otthonunkat katonai célra foglalták le, így mi az eperföldi iskola épületébe költöztünk át. Igazgató úgy a tantestületi gyűlésen, mint a felügyelőbizottság gyűlésén hangsúlyozta, ez az intézkedés mennyire káros volt a tanügyre és hátrányára a munkának. Az iskolaépület távolabbi részén fekszik a városnak, nehezebben megközelíthető, sötét, sáros estéken mennyire terhes az idejövés és eltávozás. De meg a ta-