Kamikaze, iulie-decembrie 2013 (Anul 4, nr. 26-51)

2013-10-23 / nr. 42

V NR. 4223-29 OCTOMBRIE 2013 KAMIKAZE POȘTA REDACȚIEI MANOLE BOGAȚ patron la o vulcanizare online ■ Stînd eu așa și uitîndu-mă la televizorul pe care l-au aruncat la gunoi niște vecini de-ai mei, după ce l-au folosit drept coteț de găini în ultimii douăzeci și doi de ani, mi-am imaginat în minte, cu puterea gîndului roditor de concepte, o anumită idee. Americanii spun că gazele de șist sunt de trei ori mai ieftine calelalte pe care le consumăm noi acum. Ce m-ar interesa? Nu putem avea și apă de șist? Că tare mare am factura și la apă și mi-ar conveni să găsesc de trei ori mai ieftină. Sau chiar întreținere de șist? ■ Matale ați vrea și impozite de șist, te pomenești! Sau dame de consumație de șist! Ai dracu', ce v-ați învățat! Pînă una alta, vă putem spune că aveți o minte de șist. Adică de nste ori mai proastă decît cea normală. Asta, evident, de la țuica de șist pe care o încărcați! AUREL GRIGURCU asociat unic la o firmă de chiulit de la serviciu ■ Am urmărit cu stupefacție incidentul în care luneta mașinii ministrului Culturii, Barbu, a fost spartă de anarhiștii care se opun locurilor de muncă. Eu știu că locul acela, Club A, e periculos. Eu însumi mi-am spart capul de cîteva ori ieșind de acolo la șase dimineața. Dar parcă nu putem tolera așa ceva. Ce se poate face ca, pe viitor, să nu i se mai spargă geamul din spate mașinii lui Barbu? ■ Simplu: să călătorească ministrul Barbu pe scaunul din față, nu pe cel din spate. Astfel, protestatarii vor sparge parbrizul. Sau geamul lateral. TEODOR PURCĂREA locțiitor la coadă la ajutoare al președintelui Consiliului Județean Vaslui ■ Vă scriu din Dobrogea cu oarecare invidie în suflet. La noi de ce nu sunt cutremure ca la Galați? Unii are cîte paișpe pe seară și alții n-are deloc. Nedreptățile de ce continuă? Totul e pe pile, înțeleg! ■ Stați liniștit! De ceva vreme, nici la Calați nu prea mai sunt. Dar domnul Șova a luat măsuri. In scurt timp, se vor importa din China cutremure atît pentru zona Calați, cît și pentru dumneavoastră. Sau vom primi cutremure ca ajutoare de la americani sau japonezi. Doar că trebuie să fim cu ochii-n patru, ne e teamă că pastea sosite ca ajutoare o să le fure primarii comunelor moldovene. KAMIKAZE PROST RESTANT EDITORIAL KAMIKAZE Câteva propuneri pentru protestele de iarnă-primăvară Când se vor termina toate protestele acestea? Și cum? Ca pură speculație numerologică, să remarcăm că la anul, în 2014, se împlinesc douăzeci și cinci de ani de la ultima explozie a mămăligii românești. Tot atâta amar de vreme cât a fiert și sub dictatura ceaușistă (1964-1989). Oare să avem noi parte de o asemenea perfectă ciclicitate? Se prea poate, după cât de agitat se arată sfârșitul de an 2013. Am avut deja ample proteste anti-clanuri presărate cu micro-manifestații „pro-minerit în Apuseni“, am avut proteste pentru rezolvarea problemei câinilor fără stăpân, proteste împotriva eutanasierii câinilor fără stăpân, au fost marșurile bicicliștilor care vrem piste pe carosabil și, colac peste pupăză, am avut parte și de un mega-marș pentru unirea Basarabiei cu patria-mumă. Păcat că la desfășurarea drapelului pe lungimea de 1,5 kilometri nu au fost invitați observatorii de la Guinness Book, ca să-i dăm peste nas lui Voiculescu cu recordul lui de demagogie! Primăvara nu prevestea mare lucru, au fost doar deranjuri cu caracter local de tipul mitingurilor împotriva tăierii teilor din Iași, iar după tăiere pentru replantarea lor, și un singur marș de amploare al bicicliștilor bucureșteni împotriva primarului gargaragiu general. Vara s-a scurs liniștită, tulburată doar de protestul suporterilor Petrolului ca reacție la agresarea fotbalistului Younes Hamza de către bodyguarzii zburătorului Mazăre. Legea specială în favoarea RMGC, dată la sfârșitul lunii august, a picat în societate ca un trăsnet pe cer senin. Ce a urmat, știm cea mai amplă mișcare de protest, de după 1990, fără cereri de majorări salariale. Categoriile cu revendicări sociale, pardon, „oamenii care vor să li se redea demnitatea“, cum spunea USL pe când se afla în opoziție, nu prea s-au urnit. Pesemne că încă mai cred că toate se vor rezolva, citez iar din USL, „după ce vom scăpa de Băsescu“. Doar sindicatele Metrorex și din transportul public n-au prea pus botul și au cerut dezghețarea salariilor și, mai anemic, cadrele medicale au revendicat 6% din PIB și salarii cât să-și coasă un buzunar la halat. Tot pentru 6% din PIB și un plus de 50% la țeafă s-au anunțat și cadrele didactice, mai discret, prin pichete la Guvern, pentru sfârșitul lunii octombrie. Până la greva generală mai e cale lungă. Asta nu înseamnă că nu vom mai avea parte de proteste-surpriză până la sfârșitul anului. Mă aștept ca monarhiștii să se trezească primii. Că tot luase Opoziția familia regală în brațe, imediat după ce Traian Băsescu și-a expus treaz-criță punctul de vedere republican față de rege și de Monarhie. Păi, cine era moț în lojile Ateneului la aniversarea celor 85 de ani de la înscăunare dacă nu cei aflați astăzi la putere? Am înțeles că toți au un mare respect față de instituție și față de istorie, dar nu ar fi cazul ca respectul ăsta să se reflecte și în Constituție, la paragraful care statuează forma de guvernământ? Ia să le atragem un pic atenția, că poate s-au luat cu treabă și au uitat! O adevărată forță, cu mare potențial de paralizare a traficului din Capitală, chiar în timpul orelor de program diurn, în chiar timpul săptămânii, o constituie taximetriștii. Statutul lor de răsfățați ai comunismului, în același rând cu ospătarii, nașii de tren și șoferii pe mașina cu butelii, a avut de suferit enorm datorită concurenței specifice economiei de piață, dar și din cauza concurenței neloiale a „piraților“ din Ilfov care le fură comenzile și le ocupă locurile de parcare sub ochii autorităților mânjite. Tariful pe kilometru a rămas de ani buni tot 1,39 lei, ca și atunci când benzina și GPL-ul erau la jumătate. Păi să nu îngălbenești Piața Victoriei de mașini? Dat fiind că și protestele manifestă uneori tendința globalizării, mă aștept la ceva mișcări de stradă pro și contra căsătoriilor între persoane de același sex cu dreptul de a adopta copii. Dacă până și Franța le-a legalizat, țară care a interzis și exploatarea gazelor de șist, înseamnă că asta e calea de urmat, însă adevărata Revoluție cred că din altă parte va veni. Protestele din Brazilia de anul acesta, economie care înregistra un boom în plină criză planetară, au pornit de la dezideratul național al gratuității transportului în comun, dar ce a reușit să scoată milioane de oameni în stradă a fost corupția din jurul organizării Campionatului Mondial de Fotbal, la care visăm și noi să ne calificăm. Deci fotbal! Doamne ferește să meargă Grecia în locul nostru, să vedeți atunci miting la scară națională împotriva corupției din fotbalul românesc și pentru demiterea ambilor Victor R! Tare mă tem că destinul unei întregi clase politice șade de-acum în bombeul lui Marica și în reflexul lui Tătărușanu. RĂZVAN CUCUI Redacția Kamikaze www.kmkz.ro [3 You kmr facebook.com/revista.kmkz twitter.com/revkmkz youtube.com/revistakamikaze Silviu Apostol Domnul Atsushi Marius Borțea Silviu Brizu [Chicago] Alexandru Căutiș Razvan Cucui Gabriel Drogeanu Alexandru Duțu - Barbosu Daniel Goace Alexandru Hâncu Roxana Jipa Augustin Julea Andrei Manțog Alina Moscalu Dragoș Mușat Cătălin Prisacariu Claudiu Radu Dragoș Robatzchi [fotoreporter] Daniel Smeada [brand manager] Adrian-Nicolae Spîrchez Mircea Toma Marian Turosu Alexandru Vărzaru Concept grafii Octavian Cociș DTP: Ioana Gali [tehnoredactor] Silvana Diaconescu Corectură: Adrian Crețu Marketing: Theodora Stoica theodora.stoica@kamikazeonline.ro Distribuție, abonamente: Alexandru Fileu distributie@kamikazeonline.ro abonamente@kamikazeonline.ro 0735.60.10.30 Adresa: strada Profesor Ion Bogdannr. 18r sector lr București redactia@kamikazeonline.ro Ilustrație: Matei Braneap Vali Chincisan Publicațieauditată peperioada iulie 2009 — martie2010