Kamikaze, ianuarie-iunie 2015 (Anul 6, nr. 1-25)

2015-04-08 / nr. 14

NR. 148-14 APRILIE 2015 KAMIKAZE «u jsrs » O explozie a avut loc la o uzină chimică din estul Chinei. Locuitorii din zonă susțin că au avut noroc cu explozia asta, că au inspirat și ei un aer de calitate superioară. Ponta s-a plâns reporterilor că îi doare spatele în timp ce urcă scările de la PSD. Vestea bună e că dacă merge la beci o să coboare niște trepte, deci s-ar putea să nu-l mai doară atât de tare. » Lavinia Șandru va lansa campania „Educația ecologică, materie obligatorie". Copiii vor afla astfel care sunt cele mai ecologice uleiuri pentru pictură, că, nu, își mai face lumea case cu pereți din tablouri și trebuie să aibă grijă să nu-și bage acolo toate chimicalele. » Specialiștii avertizează că masa de Paști este mai periculoasă decât cea de Crăciun. Ca atare, în special pensionarii sunt rugați să verifice dacă toate cele patru picioare ale mesei de Paști sunt strânse bine. Au fost cazuri când masa cu picioarele prinse prost a căzut chiar și de la o factură de întreținere pusă pe ea. Aveți, așadar, mare grijă! » Stelian Tănase își menține cererea adresată SRI de a-și retrage agenții din TVR. Cererea e cu atât mai urgentă cu cât, zilele trecute, în plin post al Paștilor, în studioul TVR 2 a fost zărit Florin Salam. » Să mai zică ungurii că n-au drepturi în țara asta când, de Paștele lor, toate supermarketurile sunt deschise! » Franța interzice dispozitivul „mâini libere" la volan. Slăbuț. România interzice mai nou toate mâinile libere în primării, consilii județene și Parlament. » Ministrul Sănătății, Nicolae Bănicioiu, vrea să introducă sancțiuni pentru românii care nu merg periodic la medic. Și ălora din cimitire care s-au dus ce-o să le dea? Premii? » Mai mulți politicieni deghizați în cerșetori au fost descoperiți în Pipera, la Becali la poartă. „Cu DNA-ul ăsta ne e frică să mai mergem și după salarii. Am ajuns amărâți, nu mai avem nici măcar ce pune în gura amantei. De familii ce să mai vorbim, nu mai mergem acasă de Sărbători, că ne e rușine. Ai noștri ne așteptau acasă cu milioanele, nu cu datorii. Poate își face Gigi pomană și ne dă și nouă ceva. Hai, Hristos a înviat și bogdaproste!" EDITORIAL KAMIKAZE Furtul de subzistență. F Evaziunea de funcționare Am un prieten, Vali, care a făcut o vreme pantofi în Germania, pe PFA. Pantofi eleganți, cu dantelărie, cum a ieșit la modă la băieți. I-au dat titlura în cincisprezece minute la Primăria din sat, timp în care i-au și explicat cum să-și treacă vânzările într-un tabel. Nu tu casă de marcat, nu tu chitanță de mână! Controlorul fiscal al Primăriei îl vizita săptămânal, dar numai ca să-i aducă comenzi de pe la prieteni - toate plătite - sau pliante cu târguri de meșteșugari din zonă la care să-și întindă taraba. Poate și să-l spioneze puțin, la început, însă omul făcea eforturi vizibile ca să-i meargă un mic business nou în raionul lui. Vali al meu n-a furat la o pereche, le-a trecut pe toate în tabel și a plătit impozitele. Din pură conștiință de neamț provizoriu. Sau de târșă valahă. Vali a lucrat designer și în Italia, la o fabrică, dar a revenit acasă după fiecare escapadă pentru că nu se putea adapta printre străini și pentru că spera să rupă gura târgului cu ce a învățat nou prin străinătăți. Numai că acasă nu prea sunt bani, trebuie să vândă ieftin, funcționarii statului au nevoie de pantofi gratis, iar termenele de plată ale distribuitorilor se tot lungesc de la treizeci, la șaizeci și peste nouăzeci de zile. în condițiile astea, nici nu prea mai ai de unde să furi! Furi doar ca să nu ieși în pagubă. Dacă nemții și italienii îi iau pantofii din mână lui Vali, cu banu’ jos, la țară, atunci înseamnă că România e defectă. Cei care de douăzeci și cinci de ani ne tot promit prosperitate pesemne că nu și-au făcut treaba dacă nu prea ne permitem pantofii lui Vali nici la jumătate de preț, la oraș. Nu s-au priceput deloc să creeze un mediu economic în care să mustească banii, în care și ăla care nu știe să opereze pe creier, și ăla care habar nu are să mâne avioane să ducă un trai civilizat fără să fie nevoit să fure. De la stat sau de la patron. N-au reușit deștepții ăștia nici să atragă investiții străine semnificative, măcar la nivel de Ungaria, nici bani europeni la nivel de Polonia, bașca de ani de zile se fac că nu văd ce pârjol fac puținele corporații care ne-au călcat pragul. Să nu cumva să le supere și să-și ia tălpășița, în schimb, știu să se laude cu creșteri ale Produsului Intern Brut care, fie vorba între noi, cam coincid cu creșterile de prețuri. Uneori sunt chiar mai mici. Normal că-ți crește cifra de afaceri când cumperi și vinzi mai scump. Nu neapărat și profitul. Și totuși, acești ageamii care ne conduc ne pretind să fim corecți. De parcă ei au fost vreodată! Nu, frățioare! Atâta vreme cât tot românul nu va putea să-și cumpere de la Vali măcar două perechi de pantofi pe an, cât cheltuielile de subzistență depășesc cu mult salariul casierei de la hipermarket, cât amploiatul licențiat, la stat sau la particular, va visa la mașina genitorului neamț, deși nu-i ajunge un salariu să-i ia copilului un iPhone 7, cât micul patron abia dacă aspiră la vila meseriașului italian, cât singurele afaceri cu capital autohton care mai merg sunt cele pe bani publici, musai cu partidul în spate, cât marile companii naționale vor rămâne vaci de muls pentru șmecheri, datornice fruntașe; altfel, atât timp cât nu vom avea creștere economică, ani la rând, de peste 10%, precum Turcia, și TVA 15%, ca Cipru și Luxemburg, vom rămâne același popor de ciupitori și smulgători. Cu toate riscurile! N-avem încotro, trebuie să supraviețuim. Dacă stau bine să mă gândesc, pentru statul german, impozitul lui Vali nici nu conta, cred că era fericit că nu are o gură în plus de hrănit din bugetul de ajutor social. Nu-i dai, pe Vali îl găsiți, la vară, pe Litoral. Barman. Trebuie să se refacă financiar după o iarnă de shoe business în România. Decât să fure statul, mai bine la bacșiș. Numai de la lăsa Ponta cu până la 300 de lei plus în casierie. RAZVÁN CUCUI Redacția Kamikaze www.kmkz.ro You Domnul Atsushi Marius Bortea Silviu Brizu [Chicago] Alexandru Căutiș Răzvan Cucui Nicolae R.Dărămuș Gabriel Drogeanu Dragoș Mușat Cătălin Prisacariu Daniel Smeada [brand manager] Adrian-NicoIaeSpîrchez Mircea Toma Marian Turosu facebook.com/revista.kmkz twitter.com/revkmkz youtube.com/revistakamikaze Alexandru Duțu - Bărbosu Daniel Goace Alexandru Vărzaru Concept grafic Octavian Cociș Alexandru Hâncu DTP: Florin Paraschiv Andrei Manțog Radu Moisescu Silvana Diaconescu Alina Moscalu Corectură: Adrian Crețu Ilustrație: Aurel Miclea Marketing: Theodora Stoica theodora.stoica@kamikazeonline.ro Distribuțierabonamente: Alexandru Fileu distributie@kamikazeonline.ro alexandru.filcu@kamikazeonline.ro Adresa: strada Profesor Ion Bogdan nr. 18r sectori, București redactia@kamikazeonline.ro Publicațieauditată peperioada iulie2009-martie 2010