Kamikaze, ianuarie-iunie 2018 (Anul 9, nr. 1-26)

2018-05-23 / nr. 21

EDITORIAL KAMIKAZE Al treilea sex Tot încerc să înțeleg ce rost are referendumul ăsta pentru familia tradițională. Cum se face că într-o țară unde reprezentanții puterii au lacune de moralitate, unde toți cei patru președinți postdecembriști, (bașca cei doi interimari) și-au dat ghionturi cu justiția, unde un sfert dintre parlamentari au probleme penale descoperite (și, probabil, trei sferturi au probleme penale acoperite), societatea e măcinată de grija pentru ce se-ntâmplă în dormitor. „Națiune, nu dormi“, zicea Caragiale iar Dragnea, pișicher, adaugă: „decât cu persoane de sex opus“. Având însă grijă să admită că și gheul e om. Sau femeie, după caz. Și că trebuie să ținem seama și de el. Păi, atunci, ce rost mai are rost vâlva asta? Dacă referendumul ăla pentru reducerea numărului de parlamentari nu a reușit să stârpească o mână de politicieni, aceia dimpotrivă, prinzând să se agite și mai tare, ca gândacii de bucătărie când le dai cu verde de Paris expirat, ce se dorește de la acest referendum? Să readucă moralitatea în societate? Să stârpească abaterile de la norma heterosexuală? Păi, înainte de 1990, se făcea închisoare pentru homosexualitate și aceasta tot persista, probabil la aceleași procente ca acum. Refuz să cred că Dragnea se pretează la o manevră populistă sau la cuplarea machiavelică a referendumului ăsta cu altul, pentru o eventuală demitere a lui Iohannis, astfel încât să vină lume puhoi și să nu mai existe portița de scăpare a lipsei de cvorum, prin care s-a strecurat, abil, Băsescu. Simt cumva că explicația e mai subtilă, mai metafizică. Ceea ce se vrea trecut în sfânta Constituțiune după ce-și va da poporul amintil e ceva mai înalt decât ecuația banală Ion + Maria = Love. E vorba de un contract social, nu de unul matrimonial. Revelația am avut-o azi, trecând din întâmplare pe lângă un veceu abandonat, ale cărui uși mi-au dezvăluit candid cine pe cine în țara noastră, în varianta teoretică, abstractizată, acel contract social ar suna așa: VIP + Pulimé = Fut. Unde Pulimé cuprinde atât parte bărbătească, cât și femeiască, iar VIP este sexul suprem, care ne reglementează fiecare aspect al vieții. VIP decide ce și cât ne intră pe gură, prin urechi și prin ochi. Când vine cu chef de la serviciu, VIP ne tăvălește, apoi adoarme, sforăind un discurs. Să nu vă închipuiți însă că VIP ne privește doar ca pe o bucată de carne. Ca în orice familie tradițională, VIP ne cordește fiindcă ne iubește. [N.D.] POȘTA REDACȚIEI Din ce în ce mai multă lume e consternată de nivelul intelectual scăzut al doamnei Dăncilă. Cum se poate observa și din discuția telefonică cu unul dintre ascultătorii noștri - Bună să vă fie inima! Și dumneavoastră. Vă ascultăm, -în legătură cu cum se exprimă doamna Dăncilă v-am sunat. - Spuneți: - Cum e corect: „Orice om îi este frică“ sau „orice om pe care îi este frică“? -Ambele variante sunt greșite. - Nu are cum. Pe noi ne-a învățat inginerul zootehnist din sat că atunci când nu știm cum să continuăm o rostire să folosim „pe care“. Zice că asta ne scoate din încurcătură mereu și ne face să părem și deștepți. - Își bate joc de dumneavoastră domnul inginer zootehnist. - Nu există. El ne-a învățat tot ce știm. Când a venit el, noi aiciși, la Viziru, județul Brăila, aveam multe locuri de astea. Trăiam decât în muncă și întuneric. -Și el v-a luminat... - Eșach. Ne-a adus câteva secole, dacă nu cumva zeci de ani înainte cu un veac. Știm să jucăm șah. - Serios? - Normal. A fost mai greu până am cumpărat minge, apoi am învățat imediat. - Șahul nu se joacă cu mingea. - Bună asta! Mi-a plăcut. Deci, ne-a învățat șah, care eu sunt în primii 30 de la noi din sat. Nu mă bate nimeni practic. Teoretic mai mă bate, de asta nu sunt chiar primul. Stați așa. Șahul pe care îl jucați dumneavoastră e compus din două părți? Automat. Partea teoretică și partea practică. Care pe urmă se face media astronomică și reiese rezultantul: - Bun, haideți să rezolvăm acea problemă de limba română, că de asta ați sunat. - Deci, e corect să folosim „pe care“ atunci când nu ne aducem aminte cum să continuăm vorbirea? - Nu, sub nici o formă. - Adică dacă eu zic acum „Doi muncitori harnici de la noi din sat a fost la București și.... -Așa... - Și nu mai știu să zic mai departe, că eu nu știu ce a făcut ei la București. Deci, pot să zic, de exmplu, „Doi muncitori harnici de la noi din sat a fost la București și pe care le-a plăcut“? „pe‘‘ - Nu prea. „Și le-a plăcut“. Atât, fără - Deci fără „pe“. Am înțeles. Deci data viitoare când eu vorbesc cu domn inginer despre Damian, colegul meu și vreau să zic „A făcut pe pizda mă-sii“, zic „A făcut pizda mă-sii“! Nu e rău. Vă sunăm noi mai târziu, mai pe seară. Mai seară. A fost capcană, nu? Aștept aici, lângă telefon. KAMIKAZE PROST RESTANT Redacția Kamikaze Domnul Atsushi Silviu Brizu [Chicago] Alexandru Căutiș Razván Cucui Nicolae R. Caramuș Gabriel Drogeanu Alexandru Dutu Barbosu Daniel Goace Alexandru Hâncu Andrei Manțog Alina Moscalu Dragoș Mușat Nicu Damaschin Adrian-Nicolae Spîrchez Mircea Toma Marian Turosu Alexandru Vărzaru Bogdan Baghiu Cezareanu Concept grafic: Octavian Cociș DTP: Florin Paraschiv Distribuție,abonamente: Alexandru Fileu distributie(1)kamikazeonline.ro alexandru fileu(ă)kamikazeonline.ro Publicație auditată pe perioada iulie 2009 —martie 2010