Kamikaze, ianuarie-iunie 2019 (Anul 10, nr. 1-26)

2019-01-16 / nr. 3

EDITORIAL KAMIKAZE Ca să nu mai rămâie condamnat și anul acesta. r mama mare Viorica, Toaderică și nenea Ciordache au promis tânărului Dragnea să desființeze legile și pușcăria, în general. Puțin importă că, cu această ocazie au liberat, între alții, un recidivist condamnat pentru tentativă de omor deosebit de grav. Omul, văzut liber, s-a apucat să facă din nou ce știa mai bine: să omoare oameni. Și, de data asta, i-a reușit, victima de 25 de ani a murit. Mă gândesc acum că lumea s-a mobilizat acum câțiva ani, provocând demisia neașteptat de ușoară a lui Ponta, după dezastrul de la Colectiv. M-a durut că au murit atâția oameni atunci și că alții au rămas cu traume fizice și psihice adânci, dar am răsuflat ușurat că am scăpat de ticălosul de Ponta, însă, oricât de binevenită a fost descotorosirea de Ponta, ceva nu se lega. Nu el pusese foc la Colectiv, nu el lucrase la izolația aia inflamabilă, nici măcar nu dăduse el avizele de funcționare. Mult mai apropiat de vină mi se pare Arafat, șeful pompierilor și salvărilor, ai cărui subordonați dădeau avize de funcționare contra șpagă și care a gestionat criminal situația, interzicând accesul salvărilor private și îngreunând transportul răniților în străinătate. Totuși, el a rămas în funcție. Acum a murit un singur om, nu 55. Dar a murit pe mâna lui Dragnea. Ca să-i croiască pârtie printre dosarele penale, slugile lui liberează criminali și, la schimb, arestează legile. Dacă asta i-ar ajuta ca să-l scape de pușcărie pe Dragnea, guvernul ar da o lege obligând apa să curgă de la vale la deal. Nimic nu li se pare deplasat ca să-l protejeze pe cappo-ul grupării infracționale numite parlament. Normal ar fi ca societatea să reacționeze cel puțin la fel de dur cum a făcut-o în cazul lui Ponta. Să spună STOP! Să-i gonească cu măturoiul pe acești miniștri și parlamentari care spurcă prezentul și viitorul României pentru spălarea lui Dragnea de infracțiunile comise. Hai, că românii ar fi oamenii cifrelor, în cazul acesta, dacă pentru cei 55 de morți de la Colectiv au ieșit în stradă 30000 de oameni, pentru tânărul ucis la Alba Iulia ar trebui să ieșim măcar 450. Deși aritmetica morților nu este întotdeauna benefică. Să nu uităm că cehii s-au mobilizat masiv în 1989 după ce au aflat că un singur vis fusese ucis de forțele de ordine la o manifestație. în România, revolta din București a pornit abia după ce s-a aflat de sutele de morți de la Timișoara. Aici, viața oamenilor a fost întotdeauna mai ieftină ca prin alte părți. Cehii au ajuns la o libertate mult mai reală decât a noastră cu prețul unei singure vieți (de fapt, se pare că omul nici nu a murit, fusese doar rănit), în timp ce noi am plătit cu peste o mie de morți în 1989 privilegiul de a ajunge în democrația originală a lui Iliescu, continuată acum cu cleptocrația lui Dragnea. Dacă am avea azi maturitatea pe care au dovedit-o cehii acum treizeci de ani, am ieși în stradă să-i ținem de urât lui Mihai Șora. La bulivar, birjar! [N.D.] ION LUCA CAR AGI ALE POȘTA REDACȚIEI — n A n r Mitică Dragomir a luat 4 anișori. In prima instanță. Vor să ne omoare fotbalul, e clar. Discutăm acest subiect fierbinte cu un om  Alo, la mulți ani în baza la noul an care s-a pornit a se termina încă de pe acum! Vă pupă tata! La mulți ani! Vă caut direct ca să vă întreb ce facem cu nea Mitică Dragomir, care a luat pușcărie cu persecutare patru ani de zile în dosarul RCS-RDS. - Da. Și ce-i cu asta? - Păi, dacă le-a dat pușcărie penală și la firma RCS-RDS, ia ce fac dacă vine să mă bage la pușcărie ca telespectator a lui Digi? - Nu se poate. - Păi dacă Digi a fost condamnată penal, cine face pușcărie? Nu, noi telespectatorii? - Poate face Nie Dumitrescu care tot vorbește de tranziția lui pozitivă. - Normal el ar trebui să facă. Să vedem dacă mai i se pare pozitivă. Și p-ormă, dacă bagă și recursul reparatoriu ăsta, nu scapă nea Mitică înainte să intre? - Posibil. - Deci dacă e să fac pușcărie, eu vreau să fiu coleg de cameră păpârnaie cu Digisport 1, că acolo șa dă meciurile alea bune, cu mijlocași cu tricourile albastre. Nu mai zic că a picat prin cădere masivă și bursa, care Pilonul II de pensii aveam banii la Digi. - Cum ați sărit la bursă? - Păi, Bursa de Valori București, care mai îi spune și BVB în baza la literele numelui prescurtate, a distrus toate valorile noastre din țară. - Ciudat?! - Deci Bursa de Valori a căzut și pentru că noi, oamenii românești, nu ne respectăm valorile care le are acest neam. - Corect! - Care este o mare confuzie a valorilor. - Confuzie. - Da. Infuzie de valori. - în fine. - Deci cât și o mare confuzie de non-valori este la noi în țară. -Da. - Care mereu ne-a plecat din țară marile valori care este Costatin Brâncuși, Cioran, OMV - Petrom, Dacia, are vrea să plece în Maroc sau Eliade. - Le amestecați. - Ce nu pricep, de ce Dacia vrea să plece în Maroc și Cioran și Râncuși a plecat la Paris. Așa bine e în Maroc, că n-am fost. Cât este bilul de roșii acolo? - Le-ați complicat. Dar e adevărat că valorile ne pleacă, chiar dacă nu cele de la bursa de valori. - Asta e o cursă de valori, care e ca o capcană să piarză oamenii banii de la saltea. Bine. Mulțumim. Marș! La revedere! KAMIKAZE PROST RESTANT Redacția Kamikaze Domnul Atsushi Silviu Brizu [Chicago] Alexandru Căutiș Razván Cucui Nicolae R.Caramuș Gabriel Drogeanu Alexandru Dutu Barbosu Daniel Goace Alexandru Hâncu Andrei Manțog Alina Moscalu Dragoș Mușat Nicu Damaschin Adrian-Nicolae Spîrchez Mircea Toma Marian Turosu Alexandru Vărzaru Bogdan Baghiu Cezareanu Concept grafic: Octavian Cociș DTP: Florin Paraschiv Tipar: Design Print Tel: 0786.958.267 Distribuție, abonamente: Alexandru Fileu distributie(g)kamikazeonline.ro alexandru.fileu(3)kamikazeonline.ro Publicație auditată pe perioada iulie 2009 — martie 2010