Fiú Felsőkereskedelmi Iskola, Kaposvár, 1936

Értekezletek. A nevelés és tanítás céljainak szolgálatába álltak a tanári értekezletek is. A módszeres értekezleteken vitattuk meg a pedagó­giai, didaktikai és módszertani kérdéseket és állapítottuk meg a nevelői­ és tanítói eljárás legcélravezetőbb módozatait. A módszeres értekezletek eszmecseréi rendszerint egy-egy elhangzott előadás gondolataihoz fűződtek. Az ellenőrző értekezleteken az osztályfők minden szempontra kiterjedő jelentései alapján félévenként ellenőriztük a tanulók fegyelmi és tanulmányi állapotát és ahol szükségesnek láttuk, a ki nem elégítő eredményről a szü­lőket írásban értesítettük. Az igazgatónak és a tanároknak egymás óráin való kölcsönös látogatásai alkalmával szerzett tapasztalatok bőséges anyagot szolgáltattak az értekezletek eszmecseréihez. A május 4-én Gedeon Endre dr. tanker, általános tanulmányi felügyelő elnöklete alatt lefolyt rendkívüli ér­tekezleten közölte a tanulmányi felügyelő a tanári testülettel május 3. és 4-én tett hivatalos látogatásainak észrevételeit, amelyek az igazgató és a tanárok munkájának teljes elismerését fejezték ki. Szülői értekezletek. Az iskolai és a családi nevelés bensősé­gesebb együttműködése érdekében a lefolyt isk. évben 2 szülői értekezletet tartottunk; az elsőt november 28-án, amikor is Goitein György dr. óraadói tanár értekezett a szülők előtt „Mit olvasnak a f. ker. isk. tanulók?“ címen, a másodikat május hó 8-án, amelynek tárgya Gelencsér András r. k. hit­oktató előadása volt valláserkölcsi-nevelési kérdésekről. Örömmel állapítjuk meg e helyen, hogy a szülők érdeklődése az érte­kezletek iránt a lefolyt isk. évben nagy mértékben fokozódott. Bár tanuló­ink egy része vidéki, a szülői értekezleteken szokatlanul nagy számban je­lentek meg az érdeklődő szülők és szállásadók. Az értekezleteken a tanári testület tagjai minden tekintetben és minden kérdésben a legnagyobb kész­séggel állottak a szülők rendelkezésére. A szülői értekezleteket felhasználtuk arra is, hogy a szülőket a hasz­nált tanszerek hazai származásának gondos ellenőrzésére hívjuk fel. Azon­kívül a szülőkkel való összejöveteleink alkalmával megfelelő propagandát fejtettünk ki a balatoni nyaralás és a magyar fürdők érdekében is. Rendkívül tárgyként a lefolyt isk. évben az angol nyelvet ta­nítottuk Hudra László óraadó tanár vezetése mellett. Az angol nyelvet 1 csoportban 11 (II.—III. évf.) tanuló tanulta. Egészségi állapot és testnevelés. Tanulóink egészségi ál­lapotának gondozására az iskolaorvoson kívül a tanári testület is odaadó figyelmet fordított. Súlyosabb természetű és hosszabb lefolyású megbete­gedések csak szórványosan fordultak elő az iskolában. Könnyebb és rövi­­debb ideig tartó megbetegedések történtek ugyan, de a betegség miatt mulasztott órák száma csak március hónapban emelkedett az átlagos fölé a városban fellépett influenza-járvány miatt, aminek következtében a köz­­igazgatási hatóság az iskolát március 18-án lezáratta. A tanári testület tag­jai is átestek március és április hónap folyamán egy enyhébb vagy súlyo­sabb influenzán, azonban egészségi állapotuk általában kielégítő volt a le­folyt isk. évben. Fárbás Jenő dr. m. kir. tiszti orvos, szeptember 25-én himlőoltáso­kat végzett az intézetben. Fenyő Dezső dr. iskolaorvos rendszeres ellenőrzés alatt tartotta ifjú­ságunkat és egészségtani előadásainak keretében nagy gondot fordított az alkoholizmus és a tüdővész elleni védekezés fontosságára, a tanulóknak a első segélynyújtásban való kiképzésére és a balesetek elleni védekezésre. A 3. testnevelési óra céljaira a csütörtök délutánt használtuk fel. Segítségünkre voltak a testnevelés céljainak elérésében a helybeli Turul SE, a Kaposvári Rákóczi S­C és a Levente S­E is, amennyiben sport-

Next