Kapu, 1994. június-július (7. évfolyam, 6-7. szám)
MAGAZIN - Nádor István: A Váci utcai motorosok
kaptam hírt. Az egyik Érden történt. A fiatalember kölcsönadta Kawasakiját a barátjának, aki maga mögé ültette bukósisak nélküli iskolatársát és 140 kilométeres sebességgel egy közlekedési táblának hajtottak. A motor egy pillanatra megállhatott az ütközéskor, mert a fiatalok repülni kezdtek. A bukósisak nélküli fejét a vasúti felüljáró beton oldalfala dörzsölte szét, a motor vezetőjét a felüljáró két sávját elválasztó betonoszlop derékbavágta. Alsóteste az egyik sávban, a felső a másikban hullott alá. A Kawasaki 130 kilométeres sebességgel repült vízszintesen és egy szembejövő mikrobusznak úgy ütődött neki, hogy a Mercedes első futóművét kiütötte. A budapesti körgyűrű új szakaszán a Pest felé tartó ráckeveiek azt hitték, hogy amerikai kalandfilm felvétele folyik. A kétszintű útkereszteződés felső szintjét egy vasból készült, íves szerkezet tartotta. Az ívek több mint hat méter oldalmagasságúak. Az alsó szinten, Pest felé tartó járművezetők csak azt látták, hogy a felső szint íve fölött egy Lada repül át. Az úttest, a híd és a vasív fölött, jó 50 métert. Az úttest túloldalán azután egy istállóépület tetejébe fúródik. A rendőrség utóbb megállapította, hogy a 20 éves fiatalember új Ladáját akarta kipróbálni és 174 kilométeres sebességgel futott rá a rézsűre, ami megdobta a kocsit, ezért emelkedett a levegőbe. A mentők azt állapították meg, hogy a fiú a becsapódás után még 20 percig élt... A kecskeméti illetőségű rendőr beidézte a kapitányságra azt a fiatalembert, aki előző este apja nagykocsijában 7 utast szállított haza a diszkóból. Mindannyian ittasak voltak, így nem sok értelme volt, hogy egymásra próbálták tolni ki vezetett, ugyanis egy kanyarban kisodródtak nagy sebességgel. A kocsi összetört, de a jóisten, az ittas ember szerencséje, vagy a vak véletlen megóvta őket az életnek. Másnap reggel a kocsi tulajdonosának fiát hallgatta ki a rendőrség. A fiú határozott volt és kemény. Amolyan 18 éves keménységgel. - Én nem vagyok hibás! Csak az ügyvédem jelenlétében vagyok hajlandó nyilatkozni. Vizsgáltassák meg a kocsi műszaki állapotát! Az útfelügyelet műszaki szakemberei mérjék meg az út dőlésszögét - bizonnyal nem építették meg jól! - Lehetetlen, hogy az én hibám miatt mentünk le az útról, mert én már több mint 1000 kilométert vezettem. Amikor ezt meghallottam, eszembe jutott Tóth Pista bátyám, a cég hivatásos gépkocsivezetője, aki azért bánkódik, mert az egy millió kilométer balesetmentes közlekedés után nem kapott sem jelvényt, sem a kocsira tehető plakettet, sem jutalmat. Ugyanis nincs rá pénz. VÁCZY JÉPONT TAMÁS RAJZA