Kapu, 1994. június-július (7. évfolyam, 6-7. szám)

MAGAZIN - Nádor István: A Váci utcai motorosok

kaptam hírt. Az egyik Érden történt. A fiatalember kölcsönadta Kawasa­kiját a barátjának, aki maga mögé ültette bukósisak nélküli iskolatársát és 140 kilométeres sebességgel egy közlekedési táblának hajtottak. A motor egy pillanatra megállhatott az ütközéskor, mert a fiatalok repülni kezdtek. A bukósisak nélküli fejét a vasúti felüljáró beton oldalfala dör­zsölte szét, a motor vezetőjét a fe­lüljáró két sávját elválasztó beton­oszlop derékbavágta. Alsóteste az egyik sávban, a felső a másikban hullott alá. A Kawasaki 130 kilomé­teres sebességgel repült vízszinte­sen és egy szembejövő mikrobusz­­nak úgy ütődött neki, hogy a Merce­des­­ első futóművét kiütötte. A budapesti körgyűrű új szaka­szán a Pest felé tartó ráckeveiek azt hitték, hogy amerikai kalandfilm fel­vétele folyik. A kétszintű útkereszte­ződés felső szintjét egy vasból ké­szült, íves szerkezet tartotta. Az ívek több mint hat méter oldalmagassá­­gúak. Az alsó szinten, Pest felé tartó járművezetők csak azt látták, hogy a felső szint íve fölött egy Lada repül át. Az úttest, a híd és a vasív fölött, jó 50 métert. Az úttest túloldalán azután egy istállóépület tetejébe fú­ródik. A rendőrség utóbb megállapí­totta, hogy a 20 éves fiatalember új Ladá­ját akarta kipróbálni és 174 ki­lométeres sebességgel futott rá a rézsűre, ami megdobta a kocsit, ezért emelkedett a levegőbe. A men­tők azt állapították meg, hogy a fiú a becsapódás után még 20 percig élt... A kecskeméti illetőségű rendőr beidézte a kapitányságra azt a fiatal­embert, aki előző este apja nagyko­csijában 7 utast szállított haza a disz­kóból. Mindannyian ittasak voltak, így nem sok értelme volt, hogy egy­másra próbálták tolni ki vezetett, ugyanis egy kanyarban kisodródtak nagy sebességgel. A kocsi össze­tört, de a jóisten, az ittas ember sze­rencséje, vagy a vak véletlen meg­óvta őket az életnek. Másnap reggel a kocsi tulajdonosának fiát hallgatta ki a rendőrség. A fiú határozott volt és kemény. Amolyan 18 éves ke­ménységgel. - Én nem vagyok hibás! Csak az ügyvédem jelenlétében vagyok haj­landó nyilatkozni. Vizsgáltassák meg a kocsi műszaki állapotát! Az útfelü­­gyelet műszaki szakemberei mérjék meg az út dőlésszögét - bizonnyal nem építették meg jól! - Lehetetlen, hogy az én hibám miatt mentünk le az útról, mert én már több mint 1000 kilométert vezettem. Amikor ezt meghallottam, eszem­be jutott Tóth Pista bátyám, a cég hivatásos gépkocsivezetője, aki azért bánkódik, mert az egy millió ki­lométer balesetmentes közlekedés után nem kapott sem jelvényt, sem a kocsira tehető plakettet, sem jutal­mat. Ugyanis nincs rá pénz. VÁCZY JÉPONT TAMÁS RAJZA

Next