Katolikus Főgimnázium, Kassa, 1909

131 n­a­n . Délután 4 órakor borongós időben indult a két intézet ifjúsága saját épületéből zászlók alatt a Fő-utcán, Deák Ferenc­ utcán s a Rákóczi-körúton át a Sporttelepre. A festői egyenruhában, katonás magatartással kivonuló tornászok már az utcán feltűnést és élénk tetszést keltettek a járó­kelő közönség előtt. Bár vészes fellegek vonultak el az égen , egynéhányszor kisebb eső meg is zavarta az ünnepélyt, de azért a programm minden szá­mát sikerült lebonyolítani. A verseny sorrendje a következő volt: 1. Felvonulás. 2. Himnusz. 3. Az I—IV. osztályok szabadgyakorlatai a honvéd zenekar kísé­rete mellett. 4. Az V—VIll. osztály botgyakorlatai zenekisérettel. 5. A helybeli róm. kath. tanítónőképző szabadgyakorlatai zenekisérettel. 6. Versenyfutás: I. osztály tanulói 50 m. távolságra. II. „ „ 60 Hl. „ „ 70 IV. „ „ 80 V—VIII. „ 100 7. Osztálytornázás a hosszú lovon a gimn. I--IV. oszt. tanulói. 8. A reáliskola svéd minta­csapata III—IV. oszt. tanulói. 9. A gimn. V—VIII. oszt. buzogánygyakorlatai. 10. A reáliskola I—II. oszt. mintacsapata a lovon és bakon. 11. Staféta-futás ̇ IV—V. osztály 4X60 m­. és­­ VI—VII. oszt. 4X100 m. 12. A gimn. V—Vill. oszt. tornázása a nyújtón. 13. A reáliskola mintacsapata a nyújtón és korláton. 14. Súlydobás és távolugrás. 15. Buzogány-gyakorlat a reáliskola V—VIII. oszt. zeneszóra. 16. Oszlopokba állás. Szózat és elvonulás. A honvéd zenekar Hunyady-indulójára lépett be a két intézet a ver­senytérre és a tetszetős ellenvonulás után nyolc oszlopba állott fel. A Him­nusz elhangzásával következtek az I — IV. osztályok szabadgyakorlatai, majd az V—VIII. oszt. botgyakorlatai, mindkettő zenekisérettel. A teljes szaba­tossággal és hiba nélkül végzett gyakorlatokat a nagyszámú s előkelő közön­ség nagy tapssal és élénk éljenzéssel fogadta. De még nagyobb tetszést arattak a tanítónőképző 28 növendékének Horváth Edit tanítónő vezetése mellett zenekísérettel bemutatott gyönyörű szabadgyakorlatai. A szép, plasztikus és erőteljes mozgásokat ellentétesen is a legnagyobb precizitással végezték a növendékek s a pompás látvány óriási tapsra ragadta a közönséget, melynek szűnni nem akaró éljenzésére a gyakorlatokat meg is ismételték. Nagy hatást keltett a főgimnázium tanulóinak tornázása a hosszú-lovon, nyújtón és buzogányokkal. Különösen tetszettek a főreáliskola mintacsapa­tának a magas nyújtón kezdve s a korláton folytatva végzett nehezebb ösz-9*

Next