Állami Katona József gimnázium, Kecskemét, 1921

I. Adatok az intézet történetéhez. Az iskolai év lefolyása. A háborús és forradalmi idők után immár a második,­­szinte normálisnak mondható tanévre tekinthetünk vissza. Alakuló értekezletünk 1921. évi augusztus hó 28.-án volt, ugyanaznap tartottuk az I. osztályba belépni óhajtók felvételi vizsgálatának írásbeli részét, a felvételi-, javító és magánvizsgálatokat aug. hó 29—31.-én, a beiratásokat pedig szeptember hó 1—3. napjain. Szept. 4.-én volt az ünnepélyes ,.Veni Sancte,1 5.-én a fegyelmi szabályok ismertetése, osztály­rendezés stb. s­z.-án kezdtük meg a rendes tanítást, amely ezentúl — a nm. VKM. rendelkezése folytán 5 nappal m­eghosz­­szabbitott karácson­yi szünet leszámításával — zavartalanul folyt 1922. évi junius hó 17.-éig. A VIII. osztály osztályvizsgálatai 1922. évi május hó 8—13.-án, az írásbeli érettségiek május 16 — 18.-án, az, I—VII. osztályok összefoglalásai junius hó 20—27.-én voltak. Érettségi vizsgálatot 2 ízben tartottunk: 1921. évi szeptember hó 16.-án és 1922. junius hó 19.-én. A tanévet 1922 junius hó 26.-án zár­ták be „Te Deum“-mal és évzáró ünnepéllyel. Változás a tanári karban. Marék Endre r. tornatanitót a nm. VKM. saját kérelmére a békéscsabai áll. polg. fiiskolához helyezte át. Borbély Imre r. tornatanitót pedig az 1921/22. tan­évre illetmények nélkül szabadságolta. Kinzig Miklós r. tanár a szolnoki áll. főgimnáziumnál nyert szolgálati beosztást. A három tanerő távozása érzékeny veszteséget jelentett az inté­zetre nézve. Iskolánkhoz osztatott be szolgálattételre Elekes Pál menekült aradi áll. főreáliskolai r. tanár, aki eddig a sze­gedi áll. főreáliskolánál teljesített szolgálatot. A VIII. fsz. osztályba neveztettek ki: Noll József és Hamza Győző r. tanárok. F. évi január hó 1-én kezdte meg hitoktatói működését Dr. Borsodi József izr. főrabbi s a tanév II. felétől kezdve kapott minisz­teri megbízást az egészségtan tanítására és az iskola­orvosi teendők ellátására Dr. Müller Frigyes városi tiszti­orvos. Az intézet épülete. Ez most már két éve szolgál iskolai célokat, amely idő elegendő volt arra, hogy előnyeit és fogya­tékait az év különböző szakában megfigyelhessük. Megállapít­ható, hogy a tanítási célokat szolgáló helyiségek általában megfelelnek a várakozásnak, a még beépítetlen vásártéren élne-

Next