Állami Katona József gimnázium, Kecskemét, 1921
I. Adatok az intézet történetéhez. Az iskolai év lefolyása. A háborús és forradalmi idők után immár a második,szinte normálisnak mondható tanévre tekinthetünk vissza. Alakuló értekezletünk 1921. évi augusztus hó 28.-án volt, ugyanaznap tartottuk az I. osztályba belépni óhajtók felvételi vizsgálatának írásbeli részét, a felvételi-, javító és magánvizsgálatokat aug. hó 29—31.-én, a beiratásokat pedig szeptember hó 1—3. napjain. Szept. 4.-én volt az ünnepélyes ,.Veni Sancte,1 5.-én a fegyelmi szabályok ismertetése, osztályrendezés stb. sz.-án kezdtük meg a rendes tanítást, amely ezentúl — a nm. VKM. rendelkezése folytán 5 nappal meghoszszabbitott karácsonyi szünet leszámításával — zavartalanul folyt 1922. évi junius hó 17.-éig. A VIII. osztály osztályvizsgálatai 1922. évi május hó 8—13.-án, az írásbeli érettségiek május 16 — 18.-án, az, I—VII. osztályok összefoglalásai junius hó 20—27.-én voltak. Érettségi vizsgálatot 2 ízben tartottunk: 1921. évi szeptember hó 16.-án és 1922. junius hó 19.-én. A tanévet 1922 junius hó 26.-án zárták be „Te Deum“-mal és évzáró ünnepéllyel. Változás a tanári karban. Marék Endre r. tornatanitót a nm. VKM. saját kérelmére a békéscsabai áll. polg. fiiskolához helyezte át. Borbély Imre r. tornatanitót pedig az 1921/22. tanévre illetmények nélkül szabadságolta. Kinzig Miklós r. tanár a szolnoki áll. főgimnáziumnál nyert szolgálati beosztást. A három tanerő távozása érzékeny veszteséget jelentett az intézetre nézve. Iskolánkhoz osztatott be szolgálattételre Elekes Pál menekült aradi áll. főreáliskolai r. tanár, aki eddig a szegedi áll. főreáliskolánál teljesített szolgálatot. A VIII. fsz. osztályba neveztettek ki: Noll József és Hamza Győző r. tanárok. F. évi január hó 1-én kezdte meg hitoktatói működését Dr. Borsodi József izr. főrabbi s a tanév II. felétől kezdve kapott miniszteri megbízást az egészségtan tanítására és az iskolaorvosi teendők ellátására Dr. Müller Frigyes városi tisztiorvos. Az intézet épülete. Ez most már két éve szolgál iskolai célokat, amely idő elegendő volt arra, hogy előnyeit és fogyatékait az év különböző szakában megfigyelhessük. Megállapítható, hogy a tanítási célokat szolgáló helyiségek általában megfelelnek a várakozásnak, a még beépítetlen vásártéren élne-