Képes 7, 1988. május-július (3. évfolyam, 19-31. szám)

1988-05-28 / 22. szám

E — Amikor megpályáztuk, nem számítottunk ilyen mér­tékű anyagár-emelkedésre, te­hát úgy kell viselkednünk, mint a kötéltáncosnak. Az árak miatt sietnünk kellene, viszont hogy ne szoruljunk ka­matterhek­kel járó hitelekre, nem is gyorsíthatunk... A lé­nyeg az, hogy van munkánk, fenn tudjuk tartani ezt a munkaképes vállalatot. Nem fogunk ezen a munkán meg­gazdagodni, de sokat segít ab­ban, hogy megmaradjunk. Emellett persze szinte mindent vállalunk, részt veszünk a bu­dapesti metróépítésben, Du­­nakilitinél hajózsilipet csiná­lunk, Nagymaroson egy oszt­rák cég alvállalkozójaként építünk, nem sorolom. Ha akar csinálni a kiskertjéhez egy be­járót, lehet, hogy azt is elvál­laljuk. — Hol tartanak most az M0-ás hídjaival? Az észak-déli transzeurópai autópálya A Balti-tengertől az Adriai-, a Fekete­­és az Égei-tengerig, illetve a török-irá­­ni-iraki, valamint a török-szíriai hatá­rig mintegy 10 ezer kilométer hosszú autópályát épít tíz ország (Ausztria, Bulgária, Csehszlovákia, Görögország, Jugoszlávia, Lengyelország, Magyaror­szág, Olaszország, Románia, Törökor­szág) az ENSZ segítségével. Az elmúlt tíz évben a TEM-nek nagyjából két­ezer kilométernyi szakasztöredékei készültek el. Magyarország a Hegyeshalom-Mo­­sonmagyaróvár-Budapest, a Rajka- Budapest-Letenye, a Budapest-Sze­­ged-Röszke és a Szeged-Nagylak uta­kon érdekelt. Ebből a 650 kilométerből mintegy 250 van készen, a többi kis­­részt autóút, nagyrészt egy számje­gyes főút. Az ezredfordulóig a terve­zett magyarországi TEM-szakasznak talán a felét sikerül kiépítenünk, en­nek része lesz a majdani M0-ás kör­gyűrű most épülő déli harmada.­­ Egyelőre két fél híd épül. A Csepel-sziget ártere fölött egy ötszáz méteres hidat kell é­pítenünk. Ebből 150 méter lesz a Duna-meder fölött, a többi természetvédelmi árterü­let, horgásztanyák és üdülők mellett ível át. Tehát nem le­het feltölteni, emelni kellett a szerkezetet. A cölöpalapozással elkészültünk, jelenleg az alap­­építményeket csináljuk lápos, mocsaras talajon. Húsz-hu­szonöt méter hosszú cölöpöket verünk a földbe. A Nagy-Du­­na-hídra viszont alternatív ja­vaslatot tettünk az asztalra. A tervezettnél könnyebb acél-be­ton kombinációt sikerült elfo­gadtatnunk, így a majdnem 800 méter hosszú híd köny­­nyebb és olcsóbb lesz. Ehhez van egy saját, új módszerünk. A vízi pillérek vasbeton héját — akárcsak a kútgyűrűket a kútásók — daruval a helyük­re emeljük a mederbe, aztán

Next