Képes Európa, 1996. április-június (5. évfolyam, 14-26. szám)
1996-06-05 / 23. szám
brit turisták körében is egyre népszerűbbek a néhány napos, fogorvosi vizittel egybekötött budapesti látogatások. Egy hároméjszakás kirándulás ára 173 fontnál kezdődik, ez a repülőjegy és a szállás mellett magában foglalja a fogorvosi konzultációt és vizsgálatot is. A kezelés ára a 22 fontos foghúzástól a 280 fontos protézisig változhat. Egy tömés például húsz fontba kerül, míg egy kerámiakorona ára 175 font. A szigetországi árak jóval borsosabbak ennél. A brit fogászszövetség tavalyi árjegyzéke szerint egy porcelánkorona ára például 150 fonttól 233-ig terjedhet valamelyik privát fogorvosnál, egy vizsgálat húsz font körül van, míg az egyszerű tömés 35 fontnál kezdődik. Brian George-tól, egy brightoni galéria tulajdonosától például a helybeli fogorvosa negyven fontot kért egy fogkőtisztításért és hatvanötöt egy tömésért. A fogorvos két koronát is javasolt 345 fontért. Az üzletember a legjobbkor hallott a Hungarian Air Tours „csomagtúrájáról”, melynek keretében 266 fontért tölthet három napot Budapesten, és további negyven fontért megkapja a tisztítást, a polírozást és a fogtömést is. Vele együtt húsz másik érdeklődő is rögtön lefoglalta az utat. „Ez nagyon kedvező ár - nyilatkozta boldogan a brightoni vendég. - Úgyis régóta szerettem volna Magyarországra utazni és a fogaimat is muszáj megcsináltatnom. Kitűnő ez a kombináció.” A turisták választhatnak Budapest, Prága, Varsó, Bécs, Krakkó, Salzburg és Bukarest között. A Hungarian Air Tours londoni képviselője szerint a cég működésének eddigi tizenöt éve alatt elsősorban a gyógyfürdők felkeresésére, valamint egészségmegőrzési és plasztikai kezelések elvégeztetésére szervezett utakat. Ez év elejétől bővítették a választékot, így jött létre a fogorvosi kezeléssel egybekötött túra Az érdeklődés várhatóan nagy lesz, hiszen Nagy-Britanniában egyre kevesebb a társadalombiztosítási alapon elérhető vagy kivárható fogorvos, a maszek kezelés pedig szinte megfizethetetlenül drága. Magyarországon nyugati színvonalon, nyugati felszereléssel és technikával dolgoznak, olykor fél áron. Az elvégzett munkát természetesen biztosítják is, így a páciensek probléma esetén ingyen visszarepülhetnek a hiba korrigálására. A jelek szerint kezd leáldozni a betegesen sovány „szupermodelleknek”. A közelmúltban már botrány volt a tizenhét éves Jodie Kidd miatt, aki olyan rozogának bizonyult, hogy kénytelen volt lemondani egy New York-i bemutatót és helyette szanatóriumba vonulni. Aztán ott a tizenkét éves Rachel Kirby esete, akit az egyik londoni ügynökség sztármodellnek kívánt szerződtetni, de a közvélemény teljesen indokolt felháborodása után ejtette. Most azonban úgy néz ki, hogy a fényes divatmagazinok legbőkezűbb hirdetőinek is elegük lett a kifacsart ízlésből. A Londonban megjelenő Vogue című női magazin egyik legpénzesebb megrendelője, az Omega óragyártó cég mondott le azonnali hatállyal minden további hirdetést a lapban, miután annak júniusi számában csontvázszerű modellekkel hirdették az idei nyári fürdőruhadivatot. .Miles Rees, a svájci óragyár brit leányvállalatának igazgatója „kifejezet „VÉGÓRÁIs ten ízléstelennek” minősítette a Vogue-ban megjelent divatfotó-sorozatokat, amelyek az „éhhalál szélén szédelgő” modellek szereplésével készültek, mondván: ezek a lányok nem szépek, hanem inkább anorexiások, vagyis táplálkozási zavarokkal küzdő szerencsétlenek. Az Omega termékeit inkább olyan modellekkel kívánja reklámozni, akik az órákat a csuklójukon, nem pedig a derekukon viselik. Mr. Rees ezért azonnali hatállyal vissza is vonta az Omega öszszes hirdetésmegrendelését a Vogue magazintól, ami komoly csapást jelent a lap amerikai kiadóinak, hiszen egy-egy Omega ára ezer fontért kel el a piacon, így a sajtóbeli hirdetések ára is ennek megfelelően alakul. A svájci tulajdonban lévő óragyártó óriás sokkal formásabb idomú modellekkel kívánja népszerűsíteni gyártmányait, mint például Elle Macpherson vagy Eva Herzigova. A BRITEKNEK MAGYARORSZÁGRA .FÁJ A FOGUK” BARANYAI NOEMI JELENTI M ANDONBOL A 61HELMI DÜH Eva Herzigova A képet látva, érthető, hogy a hirdetők az Elle Macphersonhoz hasonló teltebb idomú manökeneket szeretik EURÓPA !' 5