Képes Magyarország, 1961 (2. évfolyam, 1-12. szám)

1961-05-01 / 5. szám

A MALÉV, a Magyar Lé­giközlekedési Vállalat tizenötödik születésnapját ünnepli. Tizenöt esztendeje annak, hogy a Szovjetunió és Magyarország egyez­ményt írt alá a Magyar— Szovjet Polgári Légiforgal­mi Rt. megalakításáról. A Szovjetunió repülőgépeket, szakembereket bocsátott a háború alatt megsemmisült magyar repülés rendelkezé­sére és 1946 októberében megindultak az első menet­ A felszabadulás utáni első években még a „kis” LI—2- ekből állt a MALÉV gépparkja rendszerű belföldi jártatok Budapest—Debrecen és Bu­dapest—Szombathely kö­zött. 1947 májusában startolt az első külföldi járat, előbb Prágába, majd Varsóba, 1949. március 1-től pedig már Tiranába is rendszere­sen repültek a gépek. A külföldi vonalhálózat igazi fejlődése 1957-ben kez­dődött. A magyar és kül­földi államok között egy­másután kötötték meg a légügyi egyezményeket a brüsszeli, amszterdami, koppenhágai, zürichi, frakfurti, párizsi, római, bécs—berlini járatokra. A magyar gépek, amelyek kö­zött már a legmodernebb típusú, 89 személyes, tur­­bólégcsavaros IL—18-as személyszállítók is repül­nek, ma tizenhét európai nagyvárosba közlekednek, s a ferihegyi repülőtér tran­zitforgalmában résztvevő repülőgépeken Közel- és Távol-Keletre, távoli világ­részekbe utazhatunk. A MALÉV-gépek utasforgal-Nemzetközi járataink egy ré­szén már az IL—18-as repül­őának ma már 87%-a kül­földi, míg öt év előtt körül­belül fordított volt az arány. A kereskedelmi kapcsola­tok kibővülésével, tavasz­­szal és nyáron Európa szá­mos országába repülnek rendszeresen az árukat és turistákat szállító különgé­­pek. A MALÉV és az IBUSZ turistaforgalma állandóan növekszik. Kétnaponként indulnak csoportok Moszk­vába, a fekete-tengeri Szo­­csiba és a Szovjetunió más városaiba, azonkívül Prá­gába, a Magas Tátrába, NDK-ba és Romániába, az albán tengerpartra, Párizs­ba, Athénba, Rómába, Amszterdamba. Az IL—18-as típusú re­pülőgépek április elsejétől kezdődően Moszkván Amsz­terdamon és Brüsszelen kí­vül a római, frankfurti, pá­rizsi és londoni járaton szállítanak Magyarországra turistacsoportokat. 1946. október ... Indul az első járat Debrecenbe Fejlődik, szépül Ferihegy . . . Várakozó utasok a repülőtéri „Mackó”-ban A stockholmi járat megnyitására érkezett svéd légügyi dele­gáció a Halászbástyán

Next