Képes Sport, 1962. január-június (9. évfolyam, 1-26. szám)

1962-06-12 / 24. szám

Hárman az O’Hippins lelátó­ján. Sándor: izeg-mozog. Felpat­tan, szétcsapja karját. Fejéhez kap és visszarogy a helyére. Albert: a korlátot szorongat­ja, öklének csontjai kifehéred­nek. A lába meg-megrándul. Együtt játszik a többivel. Fenyvesi: felkönyököl, tenye­rére támasztja az állát. Mozdu­latlan. A szeme is. Mintha hip­notizálnák. Mintha hipnotizál­na. Ha ők a pályán vannak, meg­verjük Facundoékat. Sőt. Ak­kor is megverjük őket, ha ez nem a harmadik, hanem az el­ső mérkőzés. Most, két győze­lem után egy pont is elég. Nincs olyan védelem, amely meccset tudna nyerni. Nem is lehet. Ez idegen a lényegétől. A világ elképzelhető legjobb védelme — esetleg — ki tud csikarni egy döntetlent. Egy pontot. Nekünk egy pont kell. Erre a mi védelmünk is ké­pes. Kilencven perc izgalom. Fej­fájás. Körömrágás. Az ember rágyújt és az mikor szájába ve­szi a cigarettát, akkor veszi észre: sajog az állkapcsa. Ösz­­szeszorította a fogait. Talán csikorgatta is. Ki tudja? Ki hallotta a rancaguai hangzavar­ban, hatezer „pán-délamerikai" szakadatlan szavalókórusa kö­zepette? Ásítógörcs. Lüktető halánték. A csikk kupacba gyűlik. Időzavar. Harc a lera­gadt percmutatóval. Ez volt a mérkőzés a lelátón. Kilencvenperces hőskölte­mény. Mészöly vetődik, Soly­­mosi spárgázik, Sárosi minde­nütt, Mátrai repül, Sipos egy száguldó acéllal. A védelem sa­ját testéből épít meggypiros fa­lat. Ha kettő hibázik, ott a har­madik. Ha három hibázik, ott a negyedik. Ha mindenki hi­bázik, ott van Grosics, s a Nagy Fekete Mágus ma nem tud hi­bázni. Ez volt a mérkőzés a pályán. Elől? Hárman. Tichy, megkapta a labdát, három kék-fehérmezes védő csap le rá. Szemtől-szembe nem ismerik, de hallották hírét. Mostanáig a VB egyik legered­ményesebb csatára. Rázuhan­nak, tépik, szaggatják. Mint a keselyűk. A labda még nála van. Megfordul. Kettőt kicse­lez. Elküldi őket valamerre. Vár. Hogy talán majd feljön valaki. Megütik, kirobban va­laki, akinek jól jön ez a labda. Vár. Talán csak azért, hogy Solymosi letörölhesse homloká­ról a verítéket, hogy Sárosi rendbehozhassa a lélegzetét. Tartja a labdát. Hogy az ar­gentin kapu üres maradt, ar­ról nem tehet. Hogy a mienk sem zörgött — abban nagy ré­sze van. Monostori. Már halljuk is az Örök Szurkoló hangját. A Nagy Vérmesét: — Csakis rajta állt. Egy hár­mast kellett volna nyújtania. Háromszor állt szemben a ka­pussal. Hogy is van ez? A csatárt kiugratják, rohan a kapu felé. Szabad az út. Széles, kényel­mes utca. Autobahn a kapuig A kapus lélekszaladva rohan szembe. Figurája egyre nő, nő, mind nagyobb, már teljesen el­takarja azt a távoli fehér kere­tet. Figyelni kell. Futás közben. Négy dologra. A labdára, a ka­pura, a kapusra s valami titok­zatos, hatodik érzékkel arra is, nem közeleg-e valahonnét, há­tulról egy védő. A kapus már repül, most.. . most kéne egy elegáns kis mozdulat jobbra, vagy balra, megriszálni a csí­pőt, vagy dőlést markírozni a vállal, aztán elhúzni a labdát és könnyedén, békésen, moso­lyogva bepofozni a sarokba. Hány mozzanat ez? Három? Vagy négy? Mindenesetre ugyanannyi hibalehetőség. És kinek van ideje kockáztatni? Ilyenkor? Háromszor megvágta a tizenhatosról, háromszor si­került lelőnie a K. O.-kapust. Annyira akart, annyira félt a hibától, hogy inkább hibázott, semhogy hibázzék. Ez volt a tragédiája. Göröcs. Most szeretnénk ide vetíteni a Titi lelkiállapotát. Kinn sántikál a balszélen. "Tud­ja, hogy nagyszerű formában van, tudja, hogy egyet okvetle­nül értékesíthetne abból a né­hány helyzetből. Rálép, fáj. Futni próbál, hasogat. Labda keveredik arra. Lendül a lába. Az ív eleje talán könnyed, fáj­dalommentes. Aztán egy pon­ton, mintha villám sújtaná az embert. Állni kellene. Vigyázni. Pihentetni, amennyire lehet. Már akkor is megtenné a ma­­ ­i­jra és újra és újra — „ember- Az eleven fal. Sípos (S) és Mészöly előnnyel'’ az argentin csa­ (3) zár, Grosics lehúzza Gonzales társát. Grosics most sem hibáz (2*1 már látja, hogy — most sem sikerült A védelem diadala. Solymosi szellőzni készül, Sárosi rohan­ . Mészöly fejel, az argentin csa­tárok — döbbenten nézik

Next