Képes Sport, 1963. január-június (10. évfolyam, 1-26. szám)
1963-06-11 / 24. szám
tár. 11 lár.k Le EVEZŐSÖK INVÁZIÓJA FORRÁI VÍZ Karcsú csónak siklik lassan a stégy oldalához. A kormányos egy kimustrált lepkehálóba dobja a már előre kitöltött „menetlevelet". Még egy perc sem telik bele, és már visszakapja: „indulási idő 1 óra 45 perc”. És ahogyan az óra mutatója a 10-eshez közeledik, egyre gyakrabban ismétlődik ez a jelenet. Időnként a torlódások elkerülése végett még egy másik stégen is lehetett kezelni a „menetleveleket". Vasárnap reggel volt mindez a Római-parton levő Chinoin-csónakház előtt. A Budapesti Evezős Szövetség már szinte hagyományossá vált négyfordulós túraversenyén. A cél: Leányfalu. A táv, oda-vissza 32 km. Több százan már szombaton elindultak. — Az a célunk — mondta dr. Kántor József, a szövetség egyik vezetője —■, hogy minél több evezőst vonjunk be a komoly túraevezésbe, mely a szórakozás mellett nagyszerű sportolási lehetőséget is biztosít. 1959-ben, amikor első versenyünkre került sor, még csak 134 hajó vett azon részt, most pedig már több mint 400, melyben 1200 személy foglalt helyet. Friss levegő, sport, egészség, szórakozás! Dicséret a szerény, önzetlen szervezőiknek!s. Végre egy futócsúcs. Munkácsi Antónia szombaton 54:6-ra javította a 400 m síkfutás országos rekordját Újpest—Eger 6:1. sis ex volt az „egy”. Az egriek gólját Utasi Sándor lőtte Lukász hálójába. Balról, fekete sapkában Mayer óhatatlanul eszünkbe jut a régi-régi nóta, amely így kezdődik, és — sokan még emlékeznek rá — az első sora imigyen hangzik: Ujjé, a ligetben nagyszerű, ujjé, a ligetbe’ jó... Nos, annak a mintegy 75 000 főnyi lelkes autórajongónak valóban jó volt vasárnap délelőtt a Városligetben. Az Autóklub nemzetközi gyorsasági autóversenyén, a felszabadulás utáni első Budapesti Grand Prix-n 11 külföldi ország 37 kiváló versenyzője állt rajthoz (a magyar Sulyok és Kiss Ferenc társaságában). És a Forma Junior kategória indulói a Cooper, Lotus, Lola, Stanguellini, RAR-Wartburg és Melkus-Wartburg kocsikon az egyenesekben 180—190 körüli sebességet értek el. Az NSZK-beli ifjabb Ahrens (a verseny győztese), a finn Lincoln (a második helyezett), az osztrák Rindt, a svéd Rosquist és a többiek izgalmas, érdekes, színvonalas küzdelme a 4200 méteres körpályán, a Dózsa György úti hosszú egyenesben, a Hősök terén levő nagykanyarban, az Ajtósi Dürer sori egyenesben és a 7 kisebb kanyarban, bizonyára sokáig emlékezetes lesz nézők és versenyzők számára egyaránt. .A versenyzők közül a 23 éves Ahrens volt a legboldogabb. — Elég sokat autóztam idáig Braunschweigből, ahol lakom — magyarázta a verseny után. — Sajnálom a papámat, kedves tanítómesteremet, hogy csak a mezőny második felében végzett, annak viszont örülök, hogy a tavalyi, ferihegyi győzelmemet sikerült megismételnem. Nagyszerű verseny volt, mintaszerű a rendezés. Jövőre megint szívesen eljövök, ha meghívnak. Ez az, amit Kurt barátunk máris biztosra vehet... (szűcs) Főszerkesztő: Pásztor Lajos Szerkesztőség és kiadóhivatal: XIV., Istvánmezei út 3. Telefon: 143—810 és 138-841 Levélcím: Képes a port, Budapest 10. pf. IBI. A Sport-Lapkiadó és Propaganda V. kiadása Terjeszti a Magyar Posta. Előfizethető a helyi (Budapesten a kerületi) kézbesítő postahivataloknál és kézbesítőknél. Előfizetési díj negyedévre 24,5 forint Külföldön terjeszti a Kultúra Könyv- és Hírlap Külkereskedelmi Vállalat, Budapest, L. 70 utca 32. és a KULTÚRA külföldi képviseletei Felelős kiadó: Ungur Imre 632874/2 — Zrínyi Nyomda, Budapest Felelős vezető: Bolgár Imre Igazgató Indexszám: 25 438