Képes Sport, 1963. január-június (10. évfolyam, 1-26. szám)

1963-06-11 / 24. szám

tár. 11 lár.­k Le EVEZŐSÖK INVÁZIÓJA FORR­ÁI VÍZ Karcsú csónak siklik lassan a stég­y oldalához. A kormányos egy kimustrált lepke­hálóba dobja a már előre kitöltött „menetlevelet". Még egy perc sem telik bele, és már visszakapja: „indu­lási idő 1 óra 45 perc”. És ahogyan az óra mutatója a 10-es­­hez közeledik, egyre gyakrabban is­métlődik ez a jelenet. Időnként a torlódások elkerülése végett még egy másik stégen is lehetett kezelni a „menetleveleket". Vasárnap reggel volt mindez a Római-parton levő Chinoin-csónak­­ház előtt. A Budapesti Evezős Szö­vetség már szinte hagyományossá vált négyfordulós túraversenyén. A cél: Leányfalu. A táv, oda-viss­za 32 km. Több százan már szombaton el­indultak. — Az a célunk — mondta dr. Kántor József, a szövetség egyik vezetője —■, hogy minél több evezőst vonjunk be a ko­moly túraevezésbe, mely a szó­rakozás mellett nagyszerű spor­tolási lehetőséget is biztosít. 1959-ben, amikor első verse­nyünkre került sor, még csak 134 hajó vett azon részt, most pedig már több mint 400, mely­ben 1200 személy foglalt helyet. Friss levegő, sport, egészség, szórakozás! Dicséret a szerény, önzetlen szervezőiknek!­s. Végre egy futócsúcs. Munkácsi Antónia szombaton 54:6-ra ja­vította a 400 m sík­futás országos re­kordját Újpest—Eger 6:1. sis ex volt az „egy”. Az egriek gólját Utasi Sándor lőtte Lukász hálójába. Balról, fekete sapkában Mayer óhatatlanul eszünkbe jut a régi-régi nóta, amely így kez­dődik, és — sokan még emlékeznek rá — az első sora imi­gyen hangzik: Ujjé, a ligetben nagyszerű, ujjé, a ligetbe’ jó... Nos, annak a mintegy 75 000 főnyi lelkes autórajongónak valóban jó volt vasárnap délelőtt a Városligetben. Az Autó­klub nemzetközi gyorsasági autóversenyén, a felszabadulás utáni első Budapesti Grand Prix-n 11 külföldi ország 37 ki­váló versenyzője állt rajthoz (a magyar Sulyok és Kiss Fe­renc társaságában). És a Forma Junior kategória indulói a Cooper, Lotus, Lola, Stanguellini, RAR-Wartburg és Melkus-Wartburg kocsikon az egyenesekben 180—190 körüli sebességet értek el. Az NSZK-beli ifjabb Ahrens (a verseny győztese), a finn Lincoln (a második helyezett), az osztrák Rindt, a svéd Rosquist és a többiek izgalmas, érdekes, szín­vonalas küzdelme a 4200 méteres körpályán, a Dózsa György úti hosszú egyenesben, a Hősök terén levő nagykanyarban, az Ajtósi Dürer sori egyenesben és a 7 kisebb kanyarban, bizonyára sokáig emlékezetes lesz nézők és versenyzők szá­mára egyaránt. .A versenyzők közül a 23 éves Ahrens volt a legboldo­gabb. — Elég sokat autóztam idáig Braunschweigből, ahol la­kom — magyarázta a verseny után. — Sajnálom a papámat, kedves tanítómesteremet, hogy csak a mezőny második felé­ben végzett, annak viszont örülök, hogy a tavalyi, ferihegyi győzelmemet sikerült megismételnem. Nagyszerű verseny volt, mintaszerű a rendezés. Jövőre megint szívesen eljövök, ha meghívnak. Ez az, amit Kurt barátunk máris biztosra vehet... (szűcs) Főszerkesztő: Pásztor Lajos Szerkesztőség és kiadóhivatal: XIV., Istvánmezei út 3. Telefon: 143—810 és 138-841 Levélcím: Képes a port, Budapest 10. pf. IBI. A Sport-Lapkiadó és Propaganda V. kiadása Terjeszti a Magyar Posta. Előfizet­hető a helyi (Budapesten a kerületi) kézbesítő postahivataloknál és kéz­besítőknél. Előfizetési díj negyed­évre 24,5 forint Külföldön terjeszti a Kultúra Könyv- és Hírlap Kül­kereskedelmi Vállalat, Budapest, L. 70 utca 32. és a KULTÚRA külföldi képviseletei Felelős kiadó: Ungur Imre 632874/2 — Zrínyi Nyomda, Budapest Felelős vezető: Bolgár Imre Igazgató Indexszám: 25 438

Next