Képes Sport, 2004. január-március (2. évfolyam, 1-13. szám)

2004-03-30 / 13. szám

Hifi Ilj ! !! A hét végén kezdődő magyar rali­bajnokság címvédője, Benik Ba­lázs bebizonyította, hogy újfent a legnagyobb esélyese a bajnoki dobogó legmagasabb fokának. Igaz, neves ellen­felek nélkül nyerte meg a múlt szomba­ton a Rábaringen rendezett tesztversenyt, de az új megjelenésű, fekete-fehér színek­ben pompázó Ford­ Focus WRC-vel kielé­gítette a több ezer néző raliéhségét. A pi­lótával a verseny után beszélgettünk a Benik­ Motorsport szervizkamionjában. Nagyon szép ez az új autó, de egyáltalán mennyire új, és meddig marad? Csak a külső dizájn újult meg, a béltar­talom a régi, ugyanolyan a gép, mint az, amellyel tavaly is versenyeztünk, de nem pont az az autó, hanem egy olyan példány, amelyet maga Colin McRae haj­tott. Hogy pontosan meddig marad, azt nem tudjuk, terveink szerint nem soká­ig. Több ajánlatot is kaptunk, de úgy tű­nik, hogy a Hyundaiét fogadjuk el, és ha minden jól megy, a bajnokság első vagy második futamán már a dél-koreai WRC-vel fogunk menni. Miért, nem jó a Ford? A technika kitűnő, de a márkaképviselet­től egy fillér támogatást sem kaptunk, ezért váltunk. A télen nemcsak a csapat neve változott Benik Motorsportra, hanem navigátort is cserélt. So­mogyi Pál helyett Doromby Zoltán ül a „jobb egyben". Miért váltott, és mennyire sikerült összeszoknia az új mitfahrerrel? A Svéd Ralin töb mint négyszáz verseny­kilométert teljesítettünk, ez három ma­gyar bajnoki futamnak felel meg. Zoli szerződtetése zsákbamacska volt, ám úgy tűnik, jó vásárt csináltunk vele. Őt még az elődjével, Somogyi Pállal válasz­tottuk ki, aki a munkahelyi elfoglaltsá­gát már nem tudta összeegyeztetni a versenyzéssel, azért szállt ki mellőlem. Már tavaly és idén februárban is indultak vébe-futamon. Lesz folytatás? Az idén még három vb-futamon, az Ak­­ropolisz-ralin, a szardíniai és a Catalun­­ya-ralin szeretnénk ott lenni. A cél a ta­pasztalatszerzés. Mi a véleményed az idei szabályváltoztatá­sokról? Azt veszem észre, hogy a FIA ki akarja szorítani a WRC-ket a raliból, de nem­igen értem, hogy miért. A helyette kita­lált Super 1600-as kategória májnem ugyanolyan drága, és közel sem olyan látványos. A rali túl népszerű, és a nem­zetközi szövetség nem szeretné, ha For­­ma-1-től vonzana el rajongókat és tá­mogatókat. Vannak kedvenc vagy „nem szeretem" pályá­id az idei versenyhelyek között? A fehérvárit, a szombathelyit és a zemp­lénit imádom, de a miskolciról nincsenek jó emlékeim, hiszen ott nagyot estünk tavaly, amelyből kifolyólag sokáig gond volt a látásommal. Szerencsére mostanra már kilencvenkilenc százalékos a látá­som. Legnagyobb vetélytársad, ifj. Tóth János pénz­ügyi okokból nem indul idén. Ennek fényében kit vélsz a legerősebb ellenfélnek a bajnok­ságban? Nagyon sajnálom Janit, hiányozni fog. Én mindekivel egyformán számolok, az első futam előtt még egyenlők az esé­lyek. Született: 1979. március 13. Lakhely: Csömör Foglalkozása: autóversenyző Családi állapota: nőtlen Magasság: 182 cm Súly: 76 kg Hobbi: tenisz, síelés Példakép: Colin McRae Kedvenc időjárás: száraz Kedvenc talajtípus: murva és aszfalt Kedvenc étel: olasz konyha Kedvenc édesség: Gundel-palacsinta Kedvenc ital: 100%-os narancslé Babona: nincs Első versenyautója: gokart Első versenye: 1991, gokartbajnokság Első futamgyőzelme: 1991 PÁLYAIV Benik Balázs pályafutása hajnalán, miu­tán summa cum laude elvégzett egy go­­kartos tanfolyamot, a Kesjár János Junior Kart Klubban kezdett versenyezni. 1992 és 1997 között számos futamgyőzelmet és bajnoki címet szerzett. Hatévi gokarto­zás után, 1997-ben egy formaautóban találta magát. A németországi Formula Ford sorozatban kiemelkedő teljesít­ményt nyújtott. 1999-ben Balázs átnyer­gelt a ralira, és egy Lada Samarát kezdett el nyúzni. Amiként a mesében lenni szo­kott, Balázs megnyerte élete első raliv­ersenyét, az akkori hévízgyörki harmad­­osztályú futamot. A siker a srácot a má­sodosztályig repítette, ahol egy Suzuki Swifttel versenyzett. 2000-ben egy A/5-ös Skoda Feliciával verték a port és az ellenfeleket, így az évadzáró futamon az abszolút első he­lyen végeztek. 2001-ben jött a rali első osztály, a Toyota Corolla WRC és az első átütő siker. Megszületett az első abszolút futamgyőzelme, és az év végén a dobogó harmadik fokára Benik Balázs léphetett fel. Tavaly pályafutása eddigi legna­gyobb sikereként megnyerte az első osz­tály abszolút bajnoki címét. 1 32 KÉPES SPORT

Next