Képes Sport, 2004. január-március (2. évfolyam, 1-13. szám)
2004-03-30 / 13. szám
Hifi Ilj ! !! A hét végén kezdődő magyar ralibajnokság címvédője, Benik Balázs bebizonyította, hogy újfent a legnagyobb esélyese a bajnoki dobogó legmagasabb fokának. Igaz, neves ellenfelek nélkül nyerte meg a múlt szombaton a Rábaringen rendezett tesztversenyt, de az új megjelenésű, fekete-fehér színekben pompázó Ford Focus WRC-vel kielégítette a több ezer néző raliéhségét. A pilótával a verseny után beszélgettünk a Benik Motorsport szervizkamionjában. Nagyon szép ez az új autó, de egyáltalán mennyire új, és meddig marad? Csak a külső dizájn újult meg, a béltartalom a régi, ugyanolyan a gép, mint az, amellyel tavaly is versenyeztünk, de nem pont az az autó, hanem egy olyan példány, amelyet maga Colin McRae hajtott. Hogy pontosan meddig marad, azt nem tudjuk, terveink szerint nem sokáig. Több ajánlatot is kaptunk, de úgy tűnik, hogy a Hyundaiét fogadjuk el, és ha minden jól megy, a bajnokság első vagy második futamán már a dél-koreai WRC-vel fogunk menni. Miért, nem jó a Ford? A technika kitűnő, de a márkaképviselettől egy fillér támogatást sem kaptunk, ezért váltunk. A télen nemcsak a csapat neve változott Benik Motorsportra, hanem navigátort is cserélt. Somogyi Pál helyett Doromby Zoltán ül a „jobb egyben". Miért váltott, és mennyire sikerült összeszoknia az új mitfahrerrel? A Svéd Ralin töb mint négyszáz versenykilométert teljesítettünk, ez három magyar bajnoki futamnak felel meg. Zoli szerződtetése zsákbamacska volt, ám úgy tűnik, jó vásárt csináltunk vele. Őt még az elődjével, Somogyi Pállal választottuk ki, aki a munkahelyi elfoglaltságát már nem tudta összeegyeztetni a versenyzéssel, azért szállt ki mellőlem. Már tavaly és idén februárban is indultak vébe-futamon. Lesz folytatás? Az idén még három vb-futamon, az Akropolisz-ralin, a szardíniai és a Catalunya-ralin szeretnénk ott lenni. A cél a tapasztalatszerzés. Mi a véleményed az idei szabályváltoztatásokról? Azt veszem észre, hogy a FIA ki akarja szorítani a WRC-ket a raliból, de nemigen értem, hogy miért. A helyette kitalált Super 1600-as kategória májnem ugyanolyan drága, és közel sem olyan látványos. A rali túl népszerű, és a nemzetközi szövetség nem szeretné, ha Forma-1-től vonzana el rajongókat és támogatókat. Vannak kedvenc vagy „nem szeretem" pályáid az idei versenyhelyek között? A fehérvárit, a szombathelyit és a zemplénit imádom, de a miskolciról nincsenek jó emlékeim, hiszen ott nagyot estünk tavaly, amelyből kifolyólag sokáig gond volt a látásommal. Szerencsére mostanra már kilencvenkilenc százalékos a látásom. Legnagyobb vetélytársad, ifj. Tóth János pénzügyi okokból nem indul idén. Ennek fényében kit vélsz a legerősebb ellenfélnek a bajnokságban? Nagyon sajnálom Janit, hiányozni fog. Én mindekivel egyformán számolok, az első futam előtt még egyenlők az esélyek. Született: 1979. március 13. Lakhely: Csömör Foglalkozása: autóversenyző Családi állapota: nőtlen Magasság: 182 cm Súly: 76 kg Hobbi: tenisz, síelés Példakép: Colin McRae Kedvenc időjárás: száraz Kedvenc talajtípus: murva és aszfalt Kedvenc étel: olasz konyha Kedvenc édesség: Gundel-palacsinta Kedvenc ital: 100%-os narancslé Babona: nincs Első versenyautója: gokart Első versenye: 1991, gokartbajnokság Első futamgyőzelme: 1991 PÁLYAIV Benik Balázs pályafutása hajnalán, miután summa cum laude elvégzett egy gokartos tanfolyamot, a Kesjár János Junior Kart Klubban kezdett versenyezni. 1992 és 1997 között számos futamgyőzelmet és bajnoki címet szerzett. Hatévi gokartozás után, 1997-ben egy formaautóban találta magát. A németországi Formula Ford sorozatban kiemelkedő teljesítményt nyújtott. 1999-ben Balázs átnyergelt a ralira, és egy Lada Samarát kezdett el nyúzni. Amiként a mesében lenni szokott, Balázs megnyerte élete első raliversenyét, az akkori hévízgyörki harmadosztályú futamot. A siker a srácot a másodosztályig repítette, ahol egy Suzuki Swifttel versenyzett. 2000-ben egy A/5-ös Skoda Feliciával verték a port és az ellenfeleket, így az évadzáró futamon az abszolút első helyen végeztek. 2001-ben jött a rali első osztály, a Toyota Corolla WRC és az első átütő siker. Megszületett az első abszolút futamgyőzelme, és az év végén a dobogó harmadik fokára Benik Balázs léphetett fel. Tavaly pályafutása eddigi legnagyobb sikereként megnyerte az első osztály abszolút bajnoki címét. 1 32 KÉPES SPORT