Képes Sport, 2004. január-március (2. évfolyam, 1-13. szám)

2004-03-30 / 13. szám

4 mm «BMMni*,m AiWRC (Junior World Rally Champi­onship) versenyein már két éve szere­pel a Suzuki, és tervei szerint egyre több európai nemzeti bajnokságon indulnak majd Ignis Super 1600-as raliautók, ame­lyek 2004-től Esztergomban készülnek. A Suzuki Sport Europe Kft. 2004. március 5-én mutatta be az első három esztergomi ver­senyautót, amelyek közül kettő a magyar ralibajnokság I. osztályában versenyez majd, egy pedig a szlovák futamokon indul. A márka autósport-történetének eddig is voltak nemzetközi és hazai vonatkozásai, hiszen magyar ralifutamokon 1998 óta ver­senyeznek hazai gyártású Suzukik. A nem­zetközi JWRC-sorozatban 2003-ban már szép sikereket értek el az Ignis Super 1600- asokkal. A hét futam során két aranyérmet gyűjtöttek be a suzukis autóversenyzők, Salvador Canellas és Daniel Carlsson. 2004-ben a raliautó is megújult. Az új ver­senygép azon az ötajtós Ignisen alapul, amelyet tavaly mutattak be Frankfurtban. Ez az autó 15 centiméterrel hosszabb, emel­lett a motor is erősebb, illetve nagyobb nyomaték leadására képes. Külön gondot fordítottak az irányíthatóság továbbfejlesz­tésére. Finomítottak az erőátviteli rendsze­ren, és átalakították a sebességváltó rend­szer egyes elemeit is. A „mi autónkkal" Öllő Sándor és Keller Péter indulhat majd a magyar bajnokságban. A „kis méregzsá­­kok" a jelenleg elérhető legfrissebb techni­kával vannak felvértezve. Ezekbe az Ignisekbe már olyan fejlesztések is beke­rültek, amelyek még azokban a gyári au­tókban sem voltak benne, amelyek a Mon­­te-Carlo-ralin részt vettek, ugyanis van né­hány olyan újdonság, amely a vb-n majd csak az Akropolisz-ralin mutatkozik be, a TECHNIKAI ADATOK MOTOR Vízhűtéses, soros, négyhengeres, 16 szelepes DOHC Furat-löket: 81.0-77.5 mm Lökettérfogat 1597 cm3 Maximális teljesítmény (kW (LE)/ford.): 162.0(220)/8500 Maximális nyomaték (Nm/ford.): 191 /7250 Sebességváltó Hatsebességes, szekvenciális­­ gyártó: HEWLAND Differenciálmű: mechanikus, többlemezes Tengelykapcsoló: fém, egylemezes LENGÉSCSILLAPÍTÓ Gyártó: REIGER Elöl: McPherson-típusú, tekercsrugós Hátul: tekercsrugós Fékek Elöl: Brembo/ 300 mm (murva) 355 mm (asz­falt) magyar Suzukik viszont már felvonultatják. A technika annyira új, hogy versenyautók szervizesei külön kiképzésen vettek részt. A versenyeken Kellerék és Olléék a pályá­kon egymás ellen fognak küzdeni, de a kö­zös szervizcsapat vállvetve dolgozik majd, és a két autó egy sátor alá fog beállni. A két szerencsés pilóta a magyar bajnokság összes futamán rajthoz áll majd, de még nem tudják, hogy milyen eredményre lesz­nek képesek, hiszen a Suzuki Ignis Super 1600-as új színfolt a hazai ralipalettán. Hátul: Brembo/278 mm Féknyereg Elöl: Brembo/4 dugattyús Hátul: Brembo/2 dugattyús Abroncsok 17/63-17" (aszfalt) 16/65-15" (murva) KERÉK 17x7.0 J (aszfalt) 15x6.0 J (murva) Méretek Hosszúság: 3725 mm Szélesség: 1770 mm Magasság: 1480-1560 mm Tengelytáv: 2360 mm Nyomtávolság elöl:1560 mm, hátul:1519 mm Minimális versenysúly: 1000 kg Belső felszereltség Utaskabin: új fejlesztés Biztonsági öv: Sabelt/TOP FORMULA Hiányzik valariPB A­z új IGNIS már 1,5 literes motorral is I­GNIS. Tűzön, vízen,­­ SUZUKI • új fejlesztés • 1,5 literes, 99 lóerős vagy 1,3 literes, 93 lóerős, 16 szelepes, EURO 4-es motor • WT­I változtatható szelepvezérlés • ABS • első légzsákok • oldallégzsákok elöl (GS) • városba is • országútra is • megemelt alváz • magas üléspozíció • kitűnő kilátás • könnyű ma­­nőverezhetőség • állítható magasságú vezetőülés * mágikus műszervilágítás • aktív fejtámlák elöl (GS) • CD játszós rádió +• hat hangszóró (GS) • kényelmes is • sportos is • 12 év átrozsdásodás elleni garancia • 3 év vagy 100 000 km általános garancia • ingyenes Suzuki Mester szolgáltatás a garanciális időszak alatt • 3 pontos biztonsági övek • előfeszítő• biztonsági övék elöl • biztonsági fékpedál • biztonsági, szabadon forgó zárbetétek • távirányítós központi zár • elektronikus indításgátló (immobiliser) • horgászoknak is • cilindereseknek is • Esztergom • jó nekem • ideje másként gondolni a Suzukira • $ SUZUKI mm ss­s­s|^ SrssrBB ■H sss s Sssss^H

Next