Képes Sport, 2013. október-december (11. évfolyam, 40-52. szám)

2013-12-04 / 49. szám

­ ARRA IDEN - TARQUINI EREDMÉNYEIT LATVA - RÁDÖBBENTEM, IGENIS LEHET ö­ resége: világklasszis pilótához mérhetem magam, ami­ből sokat tanulok. És Ez sem segített a Chevroletek óriási fölényével szemben. - Én a szezon előtt sem vártam, hogy lesz olyan márka, amely fel tudja venni velük a versenyt. Ab­ban bíztam, hogy a Honda az idény második felére egyenrangú partner lehet, szóval nagyjából az történt, amire előzetesen számítottam. ks Azért nem egészen, mert a Honda nem tudott egyenrangú ellenféllé válni.­­ Sajnos nem, és ebből is látszik, hogy lehetetlen volt felbecsülni a Chevik valós erejét. Gyorsabbak voltak, mint tavaly, valószínűleg a motorban voltak még tartalékaik. Idegesítő volt, hogy amikor már úgy éreztem, a Honda felzárkózik melléjük, a következő futamon mindig rátettek egy lapáttal, és jött a nagy pofon. Játszottak az egész mezőnnyel. KS Ez mit vetít előre a jövőre nézve? - Nem hiszem, hogy folytatódik a Chevroletek fölényes uralma, hi­szen a szabályváltozások miatt tel­jesen új autók épülnek. Ettől még valószínű, hogy az RML Chevik mo­torikus előnye megmarad, ugyan­akkor a karosszériaépítés terén a Hondánál vannak a legjobb lehető­ségek. Remélem, a teljes csomagot nézve versenyképesek leszünk. ks Csatlakozik a mezőnyhöz a Citroen is, méghozzá a ralilegenda Sébastien Loebbel a soraiban. - Igen, hallom, sokan már most odaadnák nekik a 2014-es bajnoki címet. Az biztos, hogy brutálisan erős lesz a pilótafelállásuk, hiszen Loeb mellé leszerződtették az idei világbajnok Mullert is. Tehát ha a kocsink ugyanolyan erős is lesz, mint a Citroené, akkor is nehéz dolgunk lesz ellenük. ks Ráadásul a franciák régóta tesztelnek, miközben a Honda még csak most épül. Behoz­ható ez a hátrányt U WTCC ELKÜZDENIE 2014-BEN A TÚRAAUTÓ-VILÁGBAJNOKSÁGON lencszer nyerte meg, a kisujjában van az autósport. Betölti a 40-et, mire debütál ,a WTCC-ben, de biztos nem a megszeppent szűz fiú szerepét játssza /­­ majd el­­ a bajnoki­­ címért jön, erre mérget vehetünk! tar­tojj* Tom CHILTON (Chevrolet) Idén nem tudott kitörni csa­pattársa, Yvan Muller árnyékából, és bár harcban volt az év végi dobogó­ért, végül csak ötödik lett a bivalyerős Chevrolettel, amely­ben egyelőre csak az ő helye biztos jövőre. A kocsi 2014-ben is az élmezőnybe repítheti, ráadásul már Mullerrel sem kell megküzde­nie házon belül, bár az még nem derült ki, milyen nívót képvisel eddig ismeretlen csapattársa. 2012-ben ő volt a sorozat világ­bajnoka, idén pedig nagy meg­lepetésre a harmatgyenge SEAT- ot hozta be az összetett negyedik helyére két Chevi közé és többek közt Michelisz Norbert elé. Jövő­re gyári Ladával versenyez, amely a szabálymódosításoknak köszön­hetően sokkal versenyképesebb lesz az ideinél, hiszen 2013-ban a rossz felépítésű utcai modell kor­látozta teljesítményét. •­ Robert HUFF (Lada) - Minden egyes tesztkilométer aranyat ér, így jelenleg biztosan az egész mezőny előtt járnak a jövő évi autó fejlesztésében. Ép­pen ezért Citroën-dominanciára számítok az első egy-két futamon, de ez nem hiszem, hogy kitart a szezon végéig. Ha a Honda tartja az ütemtervet, és január második felére elkészül az autó, legkésőbb az évad felére köddé válhat a fran­ciák előnye. És idén szinte az utolsó pillanatban gurult le a gyártósorról a versenyko­csid, ez volt az év eleji gyengélkedés oka. Ezúttal másként teszt - Feszített a tempó az autókat építő JAS Motorsportnál, hiszen jövőre már nem három, hanem négy Honda lesz a sorozatban. Az idei teljesítményünk után remé­lem, nem lesz csúszás, bár ez is benne van a pakliban. A fejlesztést - csakúgy, mint tavaly - Gabriele Tarquini végzi, ami minden érin­tett számára jó hír. Egyértelmű, hogy a Honda-pilóták közül ő tudja a leggyorsabban és a legjobb irányba terelni az autót a fejlesz­tési fázisban. Ha március elejére befejeződne ez a folyamat, lenne egy hónapunk arra, hogy tesztel­jünk négy-öt napot. Ez már csak azért is fontos lenne, mert szeret­nék végre feljebb lépni a hatodik helyről!

Next