Képes Sport, 2013. október-december (11. évfolyam, 40-52. szám)

2013-11-13 / 46. szám

KNEVE VÁLTOZOTT azóta is navigátora. Rögtön az év leg­jobb újonca lett, első idényében do­bogóra állt, 2006-ban pedig már négy futamot megnyerve követelt magának figyelmet. Második szezonjában nyúj­tott teljesítményével övé lett az or­szág legnívósabb autóversenyzői díja, amelyet az Echappement (Kipufogó­gáz) című francia autósport-magazin ítél oda a legnagyobb reménységnek. Ezt az elismerést korábban Francois Delecour (a nyolcvanas évek ralijának legnagyobb francia alakja, 96 futamon indult) és a két világbajnok, Didier Auriol és Sébastien Loeb kapta meg. Alig telt el két év azután, hogy elő­ször raliautóba ült, a 2008-as WRC mexikói futamán bemutatkozhatott. Első versenyén a nyolcadik helyen, pontszerzőként zárt egy Citroen C2-es volánja mögött. Jordániában és Németországban megnyerte a juni­orkategória versenyeit, így az idény végén ő lett a fiatalok világbajnoka. Az idény utolsó versenyén (Walesben) ülést kapott egy WRC-kategóriájú C4-es Citroenben, amellyel rögtön szakaszt nyert, de végül tapaszta­latlansága miatt kiesett, így akkor még nem tudta megszorongatni a negyedik vb-címét begyűjtő Loeb-öt. Az eredmény viszont arra jó volt, hogy a figyelmet magára irányítsa, és 2009-ben megkapja saját autóját a királykategóriában, mégpedig a Citroen második számú csapatától. A két WRC-idény közötti Monte-Carlo Ralin (amely akkor a második számú sorozat, az IRC naptárában szere­pelt) győzött, így pozitív előjelekkel várhatta a nagyobb széria rajtját, de a hetedik futamig nem tudott jelentős eredményt felmutatni. Az Akropoli­­szon már szakaszt nyert, és dobogóra állhatott. Első futamgyőzelmére 2010- ig kellett várni, a hatodik versenyen, Portugáliában Loeböt is megverte, a szezon közben pedig a fiókcsapatból a nagyokhoz került, ahol csapattársnak is megkapta a másik franciát. Út a csúcsra Azt ugyan nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy Loeb árnyékában versenyzett volna, hiszen futam- és szakaszgyőzelmeivel időről időre jelezte tehetségét a Citroennél, de nem érezte igazságosnak, hogy a gyári csapat minden jelentős kér­désben Loeb pártjára áll. A belvi­­szály miatt a két francia kapcsolata annyira megromlott, hogy egyesek már egy modern, ralis Prost- Senna rivalizálást gyanítottak­­ a háttérben. Erre utalhat az is, hogy a kilencszeres bajnok egy interjúban elszólta magát: „Ogier-­­ nek nagyon nehéz dolga van, mert viselkedése­­ miatt senki sem tiszteli a csapatnál. És ha vált, m­iért akkor is meg kell em­­berelnie magát, mert az ilyesfajta magatartást máshol sem tűrik.” Loebnek végül nem lett igaza: Ogier 2013-ra új kihívást ke­resve (egyesek szerint menekülve) a Volkswagenhez szerződött. A német gyár a Pólóból akart WRC- autót építeni, amellyel megtörheti a Citroen hegemóniáját, Ogier pedig ugyanezt tervezte a korábbi példakép Loeb egyeduralmával. Az már 2011 végén is ismert volt, hogy a Polo csak 2013-ra készül el, ezért Ogier 2012-ben egy Skoda Fabia S2000-sel indult tizenhárom futamból tizenkettőn. Az idei nyitó futamra viszont összeállt a VW: Monte-Carlóban második, a kö­vetkező, svéd futamon pedig első lett vele, vagyis az egyéves kemény munka beérett. Az eddigi tizenkét versenyből nyolcat ő nyert (kettőt a csak hobbiból és csak elvétve versenyző Loeb), egyet a finn Jari- Matti Latvala és egyet a spanyol Dani Sordo. Ogier már világbajnok, a hétvégi Brit-rali már csak a máso­dik helyről dönt.E­gyesek Hallhataihatszis! fn­e! Csak 115 Ft/perc! m _ [A hívás 5 perces! Dijat jty.575ft-ot) a hívástartástól függetlenül a kapcsoláskor felszámítjuk.EURO-TWE^ Infc rj3 t) a hívástart ' \ kdBui M­­^*11

Next