Képes Sport, 2017. július-szeptember (15. évfolyam, 27-39. szám)

2017-07-05 / 27. szám

túraautó Jim Bar Argentina hagyományosan nem a noriua pályája, tavaly Isuu Huff második és harmadik helyet hozott a japánoknak a két termasi futamon. 2015-ben egy körön még kb. egy másodperc volt a Honda hátránya itt a Citroennel szemben, tavaly azonban már sokkal közelebb voltak a franciákhoz, amit a legjobban az bizo­nyított, hogy Michelisz második lett az időmérőn. A főfutamon aztán lerajtolta José Maria Lópezt, majd a háromszoros világbaj­nok argentin a négyszeres világbajnok Yvan Mullerrel összefogva, egyszerre támadva cserkészte be a magyart, aki utóbbival össze­akadva a sóderágyban végezte. Ettől függetlenül látszott, hogy a Hondának meglehet a tempója, Michelisz meg érzi a pályát - plusz már López és Mulie­r Si'ics­i. Évről évre a termasi pályán történik talán a legtöbb előzés, kö­szönhetően a sok hosszú egyenesből álló vonalvezetésnek. Ami jó hír a nézőknek, az nem annyira biztató a Hondának, hiszen a Civic leggyengébb pontja a végsebesség. Ez látszik Michelisz argentínai eredményeiből is: általában stabil pontszerző volt ezen a ringen, de dobogóra a négy eddigi látogatásából csak egyszer, 2014-ben állt, amikor második lett. Argentína egyértelműen a Citroen terepe: a franciák hatból hat futamgyőzelmet arattak Termasban, amióta a WTCC-ben vannak. Ebből kiindulva az eddig peches 2012-es világ­bajnok Rob Huff a nagy esélyes, de a szintén Citroent vezető Mehdi Bennani, Tom Chilton páros is veszélyes lehet itt. Alapvetően azt gondolhat­nánk, hogy a Volvónál bánkódnak a kínai pá­­­­lyacsere­­ miatt,­­ hiszen tavaly pont Sanghajban mutatta meg először a svéd márka az erejét. Thed Björk az első futamon a sokáig élen haladó Micheliszt az utolsó körben megelőzve szerezte meg a Volvo első futamgyőzelmét a WTCC-ben. Óriási tempó­­előnye volt Björknek a Hondával szemben, egy-két kör alatt dolgozta le a több mint három másodperces hátrányát. Ennek ellenére Ningpo még inkább a Volvo terepe lehet idén, hiszen nem nehéz ki­találni, az ő lobbijuknak köszönhetően cserélték le Sanghajt. A frissen épült ver­senypálya építésébe ugyanis az a kínai Geely Group is fektetett jelentős pénzt, amely jelenleg a Volvo gyár tulajdonosa... Egy kör átlagsebessége viszonylag magas Dohában, de ez itt nem a sok hosszú egyenes miatt van, ha­nem a nyújtott, gyors és közepesen gyors kanyarok következménye. A nagy pluszsúly itt megfoghatja a Hondákat - kér­dés, hogy mi lesz a ballasztelosztás. Emellett a Volvónak és a­­ Citroennek nagyon is ked­vezhet ez a vonalvezetés. Ti­nvc Tavaly Mehdi Bennani­s nyerte meg az időmérőt és a főfutamot a francia autóval, Thed Björk pedig második lett az azóta rengeteget fejlődő svéd már­kával. A Hondák ellenben visszafogot­­tabbak voltak: Michelisz volt a japánok legjobb pontszerzője egy negyedik és ötödik helyezéssel. /

Next