Képes Sport, 2017. július-szeptember (15. évfolyam, 27-39. szám)
2017-07-05 / 27. szám
túraautó Jim Bar Argentina hagyományosan nem a noriua pályája, tavaly Isuu Huff második és harmadik helyet hozott a japánoknak a két termasi futamon. 2015-ben egy körön még kb. egy másodperc volt a Honda hátránya itt a Citroennel szemben, tavaly azonban már sokkal közelebb voltak a franciákhoz, amit a legjobban az bizonyított, hogy Michelisz második lett az időmérőn. A főfutamon aztán lerajtolta José Maria Lópezt, majd a háromszoros világbajnok argentin a négyszeres világbajnok Yvan Mullerrel összefogva, egyszerre támadva cserkészte be a magyart, aki utóbbival összeakadva a sóderágyban végezte. Ettől függetlenül látszott, hogy a Hondának meglehet a tempója, Michelisz meg érzi a pályát - plusz már López és Mulier Si'icsi. Évről évre a termasi pályán történik talán a legtöbb előzés, köszönhetően a sok hosszú egyenesből álló vonalvezetésnek. Ami jó hír a nézőknek, az nem annyira biztató a Hondának, hiszen a Civic leggyengébb pontja a végsebesség. Ez látszik Michelisz argentínai eredményeiből is: általában stabil pontszerző volt ezen a ringen, de dobogóra a négy eddigi látogatásából csak egyszer, 2014-ben állt, amikor második lett. Argentína egyértelműen a Citroen terepe: a franciák hatból hat futamgyőzelmet arattak Termasban, amióta a WTCC-ben vannak. Ebből kiindulva az eddig peches 2012-es világbajnok Rob Huff a nagy esélyes, de a szintén Citroent vezető Mehdi Bennani, Tom Chilton páros is veszélyes lehet itt. Alapvetően azt gondolhatnánk, hogy a Volvónál bánkódnak a kínai pályacsere miatt, hiszen tavaly pont Sanghajban mutatta meg először a svéd márka az erejét. Thed Björk az első futamon a sokáig élen haladó Micheliszt az utolsó körben megelőzve szerezte meg a Volvo első futamgyőzelmét a WTCC-ben. Óriási tempóelőnye volt Björknek a Hondával szemben, egy-két kör alatt dolgozta le a több mint három másodperces hátrányát. Ennek ellenére Ningpo még inkább a Volvo terepe lehet idén, hiszen nem nehéz kitalálni, az ő lobbijuknak köszönhetően cserélték le Sanghajt. A frissen épült versenypálya építésébe ugyanis az a kínai Geely Group is fektetett jelentős pénzt, amely jelenleg a Volvo gyár tulajdonosa... Egy kör átlagsebessége viszonylag magas Dohában, de ez itt nem a sok hosszú egyenes miatt van, hanem a nyújtott, gyors és közepesen gyors kanyarok következménye. A nagy pluszsúly itt megfoghatja a Hondákat - kérdés, hogy mi lesz a ballasztelosztás. Emellett a Volvónak és a Citroennek nagyon is kedvezhet ez a vonalvezetés. Tinvc Tavaly Mehdi Bennanis nyerte meg az időmérőt és a főfutamot a francia autóval, Thed Björk pedig második lett az azóta rengeteget fejlődő svéd márkával. A Hondák ellenben visszafogottabbak voltak: Michelisz volt a japánok legjobb pontszerzője egy negyedik és ötödik helyezéssel. /