Képes Sport, 2019. április-június (17-18. évfolyam, 14-26. szám)

2019-04-03 / 14. szám

SZÖVEG: SZALAY ATTILA FOTÓ: WTCR A WTCR SZEZONRAJTJA ELŐTT MEGNÉZTÜK, HOGY MICHELISZ MELLETT KIKRE ÉRDEMES ODAFIGYELNI! autójával, Volkswagennel állt rajthoz, de hatodiknál előrébb egyszer sem végzett. Mindez azonban elsősorban a Norbiéhoz hasonlítható pechszéria, szerencsétlen esetek következménye volt, nem pedig azé, hogy elfelejtett autót vezetni... Huff-fal idén is számolni kell! TASSI Óriási siker a 19 éves verseny­zőnek és a magyar autósport­nak, hogy idén fel tudott lépni a WTCR-be, ráadásul nem is akárhogyan, hanem Michelisz után a második magyar gyári pilótaként, hiszen a Honda támogatásával indul. Tassi 2017-be robbant be, amikor Michelisz mentoráltjaként a M1RA-ban versenyezve második lett a TCR International Series-ben. Tavaly az Európa-kupában negyedik volt, a Honda pedig bízik benne. A bajnoki cím még korai célkitűzés neki a WTCR-ben, de biztos odapörköl majd egyszer-kétszer a „nagyoknak” a szezon során. MONTEIRQ 2017-ben nagyon jó világbajnoki esély volt ak, de egy szezonközi barcelonai tesz­ten a Honda meghibásodása miatt súlyos bal­esetet szenvedett. Olyan ütés érte a fejét, hogy még hónapokkal később is összevissza álltak a szemei, és csak több mint egy évvel az eset után, a tavaly őszi japán versenyhétvégén tért vissza a pályára. A korábban a Forma-1-ben is dobogóra álló Monteiro 2018-at arra használta, hogy idén újra teljes értékű pilótaként szálljon harcba a bajnoki címért. Vagyis befejezné azt, amit 2017-ben elkezdett. MHED BJÖRK tUKfiCO^^^ Monteiro balesete után Thed Björk és Michelisz Norbert között dőlt el a WTCC bajnoki címe 2017- ben. Bár egyértel­műen a magyar volt a gyorsabb, végül a svéd örülhetett elsősorban a Volvo jobb megbízhatósá­gának köszönhetően - ugye az utolsó hétvégén Michelisz alatt bedöglött a Honda, és ez tette fel a pontot az i-re. Ugyanakkor így sem volt érdemtelen Björk győzelme, mert halálos pontossággal, minimális számú hibát elkövetve, rendkívüli kiegyensúlyozottsággal vezetett. Márpedig az olyan szoros bajnokságo­kat, mint az idei WTCR is, elsősorban ezzel lehet megnyerni. Kevés autóversenyzőnek­­, olyan rossz a megítélése Magyarországon, mint Yvan Mullernek. Tegyük hozzá, megdolgo­­zott érte a négyszeres világbajnok francia, mert túl sokszor és néha az aljasság határát súrolva tett keresztbe Michelisznek. A legemlékezetesebb eset az volt, amikor 2016-ban a magyar pilóta Monteiróval harcolt a világbajnoki harmadik helyért, és az utolsó futam legvégén nyerésre is állt, ám ekkor Muller látványosan elengedte a portugált, aki az így megszerzett pluszpontokkal került az év végi dobogóra. A jó öreg Yvan tavaly második lett a WTCR-ben, és idén sem akarja alább adni, ebben biztosak lehetünk. PRIAULX ,sco) A 2000-es évek közepének egyik legsikeresebb túraautósa volt a brit versenyző, aki a BMW gyári pilótájaként 2005 és 2007 között zsinórban háromszor volt a WTCC bajnoka. Priaulx 2010-ben hagyta el a sorozatot, ami után az endurance-világbajnokságon ért el szép si­kereket, 2017-ben például a harmadik helyen zárta a szezont. 14 évesen tér vissza a túra­autózás elitbajnokságába, és mivel a Muller, Björk páros társaként a vadonatúj kínai már­ka, a háttérben a Volvo által támogatott Link & Co Kitang erősnek tartott autóját vezeti majd, jó eséllyel ott lesz az élmezőnyben. Esteban GUERRIERI shondai Idén a Hondának is erős négyese lesz a pályán, hiszen a már említett Tassi és Monteiro mellett két korábbi WTCC-futamgyőztes argentin, Néstor Girolami és Esteban Guerrieri lesz a japán márka képviselője. Kettejük közül most elsősorban utóbbira koncentrálunk, aki kimondva-kimondatlanul a Honda legnagyobb favoritja 2019-ben. Már tavaly is ő volt a márka legjobbja, Michelisz előtt a harmadik helyen zár­ta a bajnokságot, rendkívül agresszív vezetési stílusával pedig bárkire veszélyes lehet - átvitt és szó szerinti értelemben egyaránt... Jean-Karl VERNAYcallod A francia pilóta 2017 óta lehet ismerős a magyar autósport­rajongóknak, ugyanis abban a szezonban ő nyerte meg a M1RA- ban versenyző Tassi Attila előtt a TCR International Series bajnoki címét. Ezt követően tavaly az Audi szerződtette őt, és nagyon kemény szezont futott. A WTCR-ben négy futamgyőzelmet aratva ötödik lett, de közben az Európa-kupá­ban is rajthoz állt, amelyben úgy szerezte meg a második helyet, hogy a két bajnokság ütközése miatt ott a hétből egy teljes hétvégét kihagyott. Az Audinál idén is tőle várják a legtöbbet. ■ MULLER UM­K660­ /

Next