Kerékváros, 2007 (12. évfolyam, 1-6. szám)
2007-01-01 / 1. szám
2007. január-február Kerékváros XII. évfolyam 1. szám Kéthavonta megjelenő ingyenes kerékpáros-környezetvédelmi folyóirat KERÉKVÁROS Megjelenik Pécs M. J Város Önkormányzata támogatásával a - 9fsssssssm^m& .m ma*, m ® zs&sx m *v j&wg&sg*t&sm; «wm ' A tavaszi választások előtt a budapesti bringások egy „Tour de Voks” körtúra keretén belül fölkeresték mind a négy parlamenti pártot és kikérték a pártok programba foglalt kerékpározással kapcsolatos elképzeléseit. Valamennyi párt határozottan kiállt programjában a kerékpározás fejlesztése mellett. Ehhez képest a múlt év novemberében nyilvánosságra hozott Nemzeti Fejlesztési Terv Közlekedési Operatív Programjának projektlistájában egyetlen kerékpáros közlekedést érintő beruházás sem található és a parlamentben benyújtott költségvetésben sem szerepel tételként a kerékpáros közlekedés fejlesztése... ■mhhhÍhhhíéÍhhíhhiiihhhÍéh^hhhéhnmmÍéimÍhímmhéméhhhhhh^ Retour de Voks Kerékpáros pártprogramok: vissza a feladónak 2006. december 2. MTI: „ Több ezren kerekeztek végig a városon a Kritikus tömeg elnevezésű kerékpáros felvonuláson, amelynek résztvevői nyilatkozatot adtak át a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium képviselőjének. A dokumentumban az ellen tiltakoztak, hogy kimaradtak, a 2007-es költségvetés tervezetéből és a második Nemzeti Fejlesztési Tervből a kerékpáros infrastruktúrát erősítő beruházások, amelyeket a tavaszi választási kampányban minden párt megígért. " A márciusi, pártszékházakat érintő „Tour de Voks” biciklis felvonulás résztvevői komoly kerékpáros programokat kaptak a kormányzó pártoktól. Konkrét, és költségvetési szintű ígéreteket a környezetbarát kerékpáros közlekedés feltételeinek, infrastruktúrájának javítására. Többek között az országos közúthálózat fejlesztésére szánt költségvetési források 3%-ával gazdálkodó kerékpárútalap, KRESZ reform, a kerékpárszállítási és tárolási lehetőségek fejlesztése, a Nemzeti Fejlesztési Terv operatív programjai keretében EU-támogatással zajló útfelújítások és építések során töredékáron létesíthető kerékpárutak, de még budapesti Tour de France prológ is olvasható a programokban. Bodrog-Tisza irányok sem szerepelnek önálló nagyprojektként. Pedig tőlünk nyugatra gőzerővel folyik a hálózat fejlesztése, amin már kerékpáros turisták milliói kelnek útra évente - sajnos a határainknál visszafordulva. Fogadásuk, és kiszolgálásuk külön iparággá nőtte ki magát. Verseny alakult ki a régiók között, hiszen az Eurovelo olyan területekre vonzott tömegturizmust, ahol addig erre semmilyen igény, és esély sem mutatkozott. folytatás* A kerékpáros szervezetek ezért izgatottan várták a napokban megjelent, és 2000 milliárd forint sorsáról rendelkező Közlekedési Operatív Program projektlistáját, illetve az elkészült költségvetést, hiszen a tavaszi ígéretekben 2015-ig 3500 km kerékpárút megépítése szerepelt. Azonban a kiadott anyagokat olvasva még az Európai Bizottság által rég jóváhagyott, és mára egész Európát behálózó Eurovelo útvonalak két Magyarországra kijelölt szakaszának terve (Duna, és a www.pecsikornyezet.hu http://ptkk.baranya.com