Kereskedelmi Szemle, 1964 (5. évfolyam, 1-4. szám)

1964-01-01 / 1. szám

KERESKEDELMI SZEMLE A Belkereskedelmi Kutató Intézet folyóirata Megjelenik negyedévenként Budapest, V., Vigadó u. 6. Főszerkesztő: Dr. Fenyő Imre Szerkesztő: Balla László Kiadja: a Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó Budapest, V., Nagy Sándor utca 6. Felelős kiadó: Keresztes Tibor igazgató TARTALOM­­J Zala Ferenc: A második ötéves terv teljesítésének egyes időszerű kérdései a *" Kereskedelemben....................................................................................................... 1 Dr. Fall Levente : A költségelszámolás megalapozásának szükségessége és feltételei 10 Dr. Imre János: Az ingatlanok tulajdonformája és az­­ állagmegóvás közötti ellentmondások ..............................................................................­....................... 17 HOZZÁSZÓLÁS, VITA Dr. Bóc Imre : Mégegyszer a minőségmutató alkalmazásáról (viszonválasz Dr. Fall Levente vitacikkére) ............................................................................................... 22 SZEMLE Dr. Thur Olló : Optimális hálózati modell a fűszer- és édességnagykereskedelem­ben .............................................. ............................................................................. 27 Rosne­r Imre : Új vonások a belkereskedelmi vállalatok tervezésében.................... 35 Újvári Im­réné dr. : Előrendeléses módszer a budapesti RÖVIKÖT-nél ....... 38 PIACKUTATÓ SZEMLE dr. Kozmetikai cikkek kereslete vidékeir ky A zöldség-gyümölcs fogyasztás kér­dései Budapesten — A mezőgazdasági és közgazdasági szakkönyvek iránti kereslet falun — A Szegedi Ruházati Kiskereskedelmi Vállalat piackutató bizottságának munkája — Piackutató kísérletek a Luxus Áruházban .... 42 KERESKEDELMI ÉLET A főváros cipőbolt hálózatának kihasználtsága — A gyermekruhaellátás alaku­lása — A Férfiruha Nagykereskedelmi Vállalat áruforgalmának jellemzői­­— A sajátkészítésű ételek forgalma és a vendéglátó vállalatok nyeresége — A kiskereskedelmi élőmunka felhasználás hatékonyságának elemzése — A kereskedelmi munkák gépesítésének távlati terve — A minisztériumban tárgyalták .................................................................................................................. 49 NEMZETKÖZI TÁJÉKOZTATÓ A szovjet kereskedelem fejlődése — A kereskedelmi tevékenység koncentrációja a tőkés országokban — A friss gyümölcs és főzelék közvetlen beszerzésének előnyei — Mit jelentenek az autós vásárlók a nagy élelmiszer önkiszolgáló boltok számára ? — A kereskedelmi árunyilvántartások gépesítése Cseh­szlovákiában — Vizsgálat a készételek felhasználásával járó költségmeg­takarításról az Egyesült Államokban — A jövedelem és a családnagyság hatása az üveg- és kerámia cikkek keresletére — A kiskereskedelem szerke­zete az NSZK-ban — Tudományos tanácskozás a kereskedelemről Lengyel­­országban — A szovjet kereskedelem szolgáltatásai — A szerencsejáték, mint reklámeszköz — Véleménykutatás francia kereskedők között ........ KÖNYVISMERTETÉS R. Olownik­i : A gazdasági ösztönzők rendszere a kereskedelmi vállalatoknál — Gerhard Merte : A tudományos piackutatás — Maurice Sasiensi, Arthur Jas-­­­pan, Lawrence Friedmann : A vállalatkutatás problémái és módszerei — IG . Dr. Henkmeier, Dr. Hoffmann : Munkaszervezés az önkiszolgáló boltban JELEN SZÁMUNK SZERZŐI : Dr. Bóc Imre, a KERMI közgazdasági osztály vezetője; Eckert József, a Szövetkezeti Kutató és Üzemszer­vezési Iroda munkatársa; Dr. Fali Levente, a­ Belker­ Kutató Intézet tudományos fő­munkatársa ; Horváth Im­réné, a Luxus Áruház piackutató osztályának munkatársa; Dr. Imre János, a Belker­ Kutató Intézet, tudományos munkatársa: Dr. Kemenes Egon, a MITA Afroázsai Kutatócsoportjának munkatársa; Rosner Imre, a BKM. Tervtőosztály csoportvezetője ; Dr. Thor Is­ré, a BKM. Élelmiszer, Háztartási és Vegyi Főigazgató­ság főelőadója ; Ej­vári Im­réné dr., a RÖVIKÚT Nagykereskedelmi Vállalat tervosztály vezetője ; Zala Ferenc a BKM. Közgazdasági osztály vezetője 54­03

Next