Kereskedelmi Szemle, 1968 (9. évfolyam, 1-6. szám)

1968-01-01 / 1. szám

IX.ÉVFOLYAM KERESKEDELMI :______ szemle A BELKERESKEDELMI KUTATÓ INTÉZET FOLYÓIRATA © Főszerkesztő: DR. FENYŐ IMRE Szerkesztő: ZALA FERENC Szerkesztőség : BUDAPEST V., VIGADÓ Telefon: 181-059. Könyvtára J­iS' im ль Kiadja: (Budapest V., József nádor tér 1.) és bármely postahivatalban Előfizetési díj: Egy évre 48,— Ft, V* évre 24,— Ft. Egyes szám ára: 8,— Ft Csekkszámlaszám : Egyéni: 61.290, közületi: 61.066 Külföldön terjeszti a KULTÚRA Könyv- és Hírlap Külkereskedelmi Vállalat Budapest I., Fő u. 32. Telefon: 159-450. e 68.1., 6427 Révai Nyomda, Budapest. F. V.: Povárny Jenő 1968. 1. SZÁM­LAPKIADÓ VÁLLALAT TARTALOM Borsos László: Új feltételek és célok a kereskedelmi hálózat fejlesztésében....................... 2 Fenyő Imre: Piac ,és. verseny­........................................................................................................­­ 9 Zafír Mihály: Módszer a kereskedelmi konjunktúra tanulmányozásához.............................. 15 DÖNTÉS ÉS MECHANIZMUS Szente Imre—Dalmán Sándor: A kereskedelmi beruházások pályázati rendje................... 19 Herner Ernő: A vállalatok belső ellenőrzése............................................................................... 22 Faragó Zsuzsa: Új ármechanizmus a vendéglátásban ............................................................. 24 Sebők Éva: Vezetői önállóság és vállalati demokrácia............................................................... 26 TUDOMÁNYOS ÉLET Bóc Imre—Fáy József: Új vonások a fogyasztás gazdasági szerepének megítélésében ... 29 IV. Idegenforgalmi Kollokvium 1967.............................................................................................. 30 A lengyel állami és szövetkezeti belkereskedelmi kutató intézetek munkájáról................... 32 A Belkereskedelmi Ügyvitelszervezési és Információfeldolgozási Intézet tevékenysége ... 32 KERESKEDELEMTECH­NIKA Gábor István: A mozgóboltok és az értékesítés ......................................................................... 33 Berzsenyi Sándor: A mélyhűtött ételek gyártása a vendéglátásban...................................... 35 FÓRUM Vendéglátóhelyek munkaerő modelljei.......................................................................................... 37 A vendéglátás létszámmegállapításának módszerei..................................................................... 38 KERESKEDELMI ÉLET Kertész László: Marketing és a reklám........................................................................................... 40 Békés Sándor: A szállítás racionalizálásának néhány kérdése ................................................ 41 A szállítás szervezésének új feladatai............................................................................................ 42 Külföldiek Zala megyében................................................................................................................ 42 NEMZETKÖZI TÁJÉKOZTATÓ Mozaikok a korszerű vendéglátás eredményeiből....................................................................... 43 A lengyel kereskedelmi hálózat helyzete és jövője..................................................................... 44 A piac és kereskedelem problémái Csehszlovákiában ............................................................... 45 A kereskedelem szerepe a gazdálkodás új feltételei között Jugoszláviában......................... 46 Bolt a boltban .................................................................................................................................... 46 FOLYÓIRAT ÉS KÖNYVSZEMLE..................................................................... 47 СОДЕРЖАНИЕ Ласло Боршош: Новые условия и цели в развитии торговой сети........................................ 2 Имре Фенё: Рынок и соревнование ............................................................................................ 9 Михай Зафир: Метод в изучении конъюнтуры торговли...................................................... 15 РЕШЕНИЕ И МЕХАНИЗМ Имре Сенте—Шандор Дайман: Порядок конкурса торговых капиталовложений........ 19 Эрнё Хернер: Внутренняя проверка у предприятий ............................................................ 22 Жужа Фараго: Новый механизм цен втгбществ-енном питании.......................................... 24 Ева Шебёк: Самостоятельность руководителей и демокрация у предприятий................. 26 НАУЧНАЯ ЖИЗНЬ Имре Боц—Йожеф Фаи: Новые черты в рассуждении экономической роли потреб­ления ............................................................................................................................................ 29 Четвёртая конференция интуризма, 1967 .................................................................................. 30 О работе польских государственных и кооперативных исследовательских институтов внутренней торговли ................................................................................................................... 32 Деятельность Института организации администрации и разработки информации в тор­говле .................................................... 32 ТОРГОВАЯ ТЕХНИКА Иштван Габор: Передвижные магазины и реализация........................................................ 33 Шандор Бержени: Производство глубоко замореженных блюд в общественном пита­нии ................................................................................................................................................ 35 ФОРУМ .......................................................................................................................................... 37 ТОРГОВАЯ ПРАКТИКА.............................................................................................. 40 МЕЖДУНАРОДНЫЙ ОБЗОР ............................................................................... 43 БИБЛИОГРАФИЯ ..................... 47 CONTENT László Borsos: New Conditions and Aims in Expansion of the Trade Network................. 2 Imre Fenyő: Market and Competition .......................................................................................... 9 Mihály Zafir: Method of the Trade Conjuncture....................................................................... 15 DECISION AND MECHANISM Imre Szente—Sándor Dajmán: New Angle System for the Trade Investments................... 19 Ernő Herner: Internal Control of the Enterprises..................................................................... 22 Zsuzsa Faragó: New Price — Mechanism in the Catering Trade.......................................... 24 Éva Sebők: Manager’s Independence and the Democracy of Enterprise.................................. 26 SCIENTIFIC WORLD 1 Imre Bóc—József Fáy: New Estimation Features of the Economic Function of Consump­tion ...................................................... 29 Tourist’s Congress IV. 1967............................................................................................................... 30 State and Co-operativ Home Trade Research Institutes’ Work in Poland ......................... 32 Work of the Institute for Organisation and Dataprocessing in Home Trade ..................... 32 TRADE TECHNOLOGY István Gábor: Mobile Shops and the Trade .................................................................................. 33 Sándor Berzsenyi: Production of Frozen Food in the Catering Trade .................................. 35 FORUM .......................................................................................................................................... 37 TRADE WORLD..................................................................................................................... 40 INTERNATIONAL SURVEY.................................................................................. 43 BOOK REVIEW ................................................................................................................... 47 E számunk szerzői BORSOS L­Á­S­Z­L­Ó BkM miniszterhelyettes, Dr. FENYŐ IMRE kandidátus, BkM főosztályvezető, ZAFÍR MIHÁLY a Központi Statisztikai Hivatal főosztály­vezető-helyettese, Dr. SZENTE IMRE BkM főosztályvezető, Dr. DAJMÁN SÁNDOR BkM csoportvezető, HERNER ERNŐ BkM főosztályvezetőhelyettes, FARAGÓ ZSUZSA BkM főelőadó, Dr. SEBŐK ÉVA K PVDSZ Közgazdasági Osztály­vezető, Dr. BÓC IMRE — FÁY JÓZSEF a Gazdaságkutató Intézet munkatársai, Dr. GÁBOR ISTVÁN a Belkereskedelmi Kutató Intézet tudományos munkatársa, BERZSENYI SÁNDOR BkM műszaki vezető, KERTÉSZ LÁSZLÓ BkM csoportvezető, Dr. BÉKÉS SÁNDOR a Női és Leánykaruha Nagykereskedelmi Vállalat terv- és üzemgazdasági osztály vezetője

Next