Kereskedelmi Szemle, 1979 (20. évfolyam, 1-12. szám)

1979-01-01 / 1. szám

mie A Kereskedelmi Szó 1978. évi tartalommutatója TÁRGYMUTATÓ GAZDASÁGIRÁNYÍTÁS, GAZDASÁGI MECHANIZMUS Szám Old. Balogh Ferenc: A vállalati stratégia és a területi fejlesztés összefüggései ......................................... 6­43 Böhm­ Imre: A belkereskedelem 1978. évi költ­ségvetéséről ............................................................. 2 7 Berényi József: A vállalati stratégia és kidolgo­zásának feltételei ................................................... 2 1 Bóc Imre: A vállalati üzletpolitikák ellentmon­dásai ........................................................................... 5 41 Cserny Ferenc: A Kereskedelmi Minőségellen­őrző Intézet munkája a belkereskedelmi tör­vény tükrében ............................. 10 23 Dobos Gábor: A belkereskedelemről szóló tör­vénytervezet társadalomi vitájáról.................... 6 1 Gordos Gyula: A fogyasztásicikk-kereskedelem gazdálkodása az V. ötéves tervidőszak első két évében........................................................................ 7 19 Rainer Gyula: Az árrés mint a kereskedelmi munka színvonalának tényezője ....................... 8 1 Kardos Géza: A kis- és középvállalatok szerepe a fogyasztói igények jobb kielégítésében........... 12 9 Lugosi Lajos: A kereskedelmi felügyelőségek a belkereskedelmi törvény végrehajtásáért ... . 11 12 Novák­ Gusztávné: A nagykereskedelmi hitelezés módosításának tapasztalatai..................... 1 10 — Stratégia, erőforrás és még sok más........... 8 26 Nyers Rezső interjúja — Árrendszerünk tovább­fejlesztésének elvi kérdései ................................ 12 1 Nyúl Emil: A lakossági igények jobb kielégíté­sének árfeltételei .................................................... 11 16 R­éti Gábor: Ruházati árszínvonal, árpolitika .. . 11 20 Sághy Vilmos: A lakosság jobb ellátásának felté­telei 1979-ben........................................................... 11 1 — Feladataink az 1978-as esztendőben......... 1 1 Sántha Józsefné: Hogyan érvényesül a módosí­tott közgazdasági szabályozók hatása Bács- Kiskun megye kereskedelmében ....................... 4 35 Schagrin Tamás: A kereskedelmet érintő főbb módosítások a Polgári Törvénykönyvben I.rész 3 5 II. rész............................................................................. 4 6 FOGYASZTÁS Agababjan, E. M.: A kereslet és kínálat egyen­súlya a fogyasztási cikkek és szolgáltatások piacán ......................................................................... 4 33­­— A lakossági fogyasztási alap felhasználásá­nak kérdései..................................................... 7 11 Antal Kálmánná: Az alacsony jövedelmű rétegek élelmiszer-fogyasztásának elemzése család­modellek alapján.................................................... 1 17 Bíró Klára: A lakossági fogyasztás fejlődésének fő tendenciái és kilátásai Ausztriában........... 6 43 Danis Zsuzsanna: Az értékelemzés mint a fo­gyasztói értékítélet mérésének egyik eszköze . 7 43 Szám Old. Enyedi József : A fogyasztói magatartás rétegen­­kénti differenciáltságának vizsgálata rugal­massági együtthatók segítségével..................... 4 23 — A fogyasztás rétegenkénti differenciáltsá­gának egyes jellegzetességei......................... 7 27 Koch, Herbert: A szükségletkutatás szerepe és mi­nőségi továbbfejlesztése ....................................... 4 13 Pálos István—Pintér Tibor: A kereslet kielégí­tettségének mérése ................................................ 10 1 Radnóti Éva: A jövedelmek differenciáltsága és a belkereskedelem feladatai .................................. 4 1 — Az egyensúlyhiány megfigyelése a fogyasz­tási cikkek piacán ........................................... 10 6 Sztolmov, L. /­ . : Komplex tudományos kereslet­kutatás és prognosztizálás .................................. 7 25 Valló Tamás: Gondolatok a lakossági fogyasz­tásról ........................................................................... 2 16 ÁRUFORGALOM Bakó László: Miért csökkent a zöldség- és gyü­mölcsforgalom Budapesten? .............................. 12 21 Balogh Ferenc: A ruházati forgalom területi ter­vezésének kérdései az V. ötéves tervidőszak­ban ............................................................................... 7 5 Belyó Pál: A garanciális javításokról.................... 2 25 — Hol tart ma a „csináld magad” mozga­lom ? 8 10 Borsiczkyné Tábori Katalin: A Bútorértékesítő Vállalat a fogyasztók szolgálatában................. 6 35 Dalocsa Gábor: A Bútortermelés és -forgalmazás néhány kérdése ....................................................... 6 33 Fábián Jánosné: A tüzépszakma helyzetéről, főbb feladatairól .................................................... 2 47 Gajzágó Lászlóné: A választékpolitika alakítása egy vállalat példáján . .............................. 1 37 Károly László—Szabó György: A textillábbeli­forgalom előrejelzése............................................. 11 34 Kruzliak, Peter: Az élelmiszer-fogyasztás és a közétkeztetés alakulása Csehszlovákiában . . 2 18 Metz István—Mózes László: A bútorforgalom értékesítési csatornái............................................. 7 34 Móré András: Ruházati exportbővítés import­növeléssel .................................................................. 3­1 Nagy Frigyes—Kettinger Gyula: A mezőgazda­­sági kisüzemek szerepéről a lakosság élelmi­szer-ellátásában ...................................................... 11 31 Petrovich Ferencné: A kerékpár- és motorkerék­pár-alkatrészek utánpótlásának néhány prob­lémája ........................................................................ 2 28 Siklósi Sándorné: Az értékfogyasztás színvonala élelmiszer-fogyasztásunkban és a népgazda­sági veszteségek....................................................... 10 19 Szabó László: A ruházati forgalom szenzibilitása 1­7 Török Lajos: A fogyasztási szövetkezetek zöld­ség- és gyümölcstermeltetési, -forgalmazási és -felvásárlási tevékenysége .................................. 4 45 Zentai Sándor: A hazai szén és brikett árenged­ményes értékesítési akcióinak forgalomterelő hatása ......................................................................... 1 37 I.

Next