Kereskedelmi Szemle, 1980 (21. évfolyam, 1-12. szám)

1980-01-01 / 1. szám

A Kereskedelmi Szemle 1979. évi tartalom mutatója TÁRGYMUTATÓ GAZDASÁGPOLITIKA Szám Old. Berényi József: Kooperatív stratégia és gazdasá­gi hatékonyság........................................................ 9 1 Horváth László: A vállalati tevékenység makro­gazdasági feltételrendszere a következő évek­ben .............................................................................. 5 7 Juhár Zoltán: A belkereskedelem előtt álló fel­adatok ....................................................................... 11­1 — 30 éves az állami kereskedelem.................. 6 1 Lauthán Ferenc: A belföldi gazdasági reklám helyzete és fejlesztése .......................................... 12 6 Sághy Vilmos: A kiegyensúlyozott áruellátásért 3 1 Sebők Éva: A gazdasági munka segítése szak­­szervezetünk legfontosabb érdekvédelmi fel­adata ......................................................................... 3 6 — Vállalati középtávú tervezés és a szakszer­vezetek ..................................................................... 12 1 Szervezettebb, korszerűbb kereskedelemet .... 8 1 Szigethi Gyula: Az élelmiszer-kereskedelem 1979. évi feladatai ............................................................ 1 2 FOGYASZTÁS Balogh Ferenc: A termelőbázis fejlődésének hatá­sa a KGST-országok ruházati fogyasztására . 2­6 — Az életszínvonal és a termelőbázis fejlődé­sének hatása a KGST-országok ruházati fogyasztására ................................................... 4 15 — A vásárlóerő, az árszínvonal és a termelő­bázis fejlődésének hatása a lakosság láb­beli-vásárlásaira ............................................... 12 28 Bíró Klára: A háztartási készülékek piacának főbb jellemzői és kilátásai az Egyesült Álla­mokban ..................................................................... 11 43 — Nyugat-Európa háztartásigép-ellátottsága és a készülékcsaládok fejlődése .................. 2 45 Bóc Imre: Csak a fogyasztó költsége ? ................ 9 7 Hoffmann Istvánná: A textilruházati piac szer­kezetváltozása ........................................................ 5 15 Hóré Sándorné: Táplálkozásunk színvonala, fej­lődési sajátosságai ................................................. 10 13 Molnár Lászlóné: A rádió- és televíziókereslet jelene és várható fejlődése................................. 6 21 —• Kölcsönzési szokások és a bérbevétel ta­...................................... 11 25 és kereskedelem ... 8 7­pasztalatai ................ Radnóti Éva: Életszínvonal Szigethi Gyula—Horváth Lászlóné: Gondolatok az egészséges, korszerű táplálkozásról ........... 6 1 Takács Imre: Vásárlási szokások és igények Haj­­­dúszoboszlón .......................................................... 8 42 Újlaki Judit: A fogyasztási szerkezet réteg és lakóhely szerinti sajátosságairól ...................... 6 11 Valló Tamás: Fogyasztásunk arányai ................ 10 5 Vérsztovsek Radmila: A ruházkodási kiadások jellegzetes rétegenkénti tendenciái .................. 2 9 — Az élelmiszer-fogyasztás egyes nominál- és reálfolyamatai ................................................. 10 10 ÁRUFORGALOM Andor Györgyné: A ruházati forgalom alakulásá­ról .............................................................................. Balogh Ferenc—Galambos Tiborné: A szövetke­zeti kereskedelem helye és szerepe a lakosság i ár­ áruellátásában ....................................................... Balogh Ferenc: Az áruforgalom regionális ki­egyenlítődési tendenciájának érvényesülése az V. ötéves tervidőszakban.................................... Bakó László: Zöldség- és gyümölcskereskedelem a szocialista szektoron kívül ............................. F. Pjatakova—Ju. Liszenkov: Az áruforgalom növekedésének területi problémái.................... Kazimierz, Zubowicz: Az elektromos tömegfo­gyasztási cikkek termelésének fejlesztése az 1970—1980. években .......................................... SZERVEZÉS Aczél Pál Tamás: A technológiai tervezés helye a vendéglátó egységek műszaki tervezésében .. Lakcsi Ildikó: A fogyasztási szövetkezetek veze­tésének aktuális problémáiról ........................... Balogh Ferenc—Galambos Tiborné: A kereske­delmi munka korszerűsítésének, az áru útja rövidítésének időszerű kérdései......................... Barta Alajos: A termelő és a kereskedelmi válla­latok együttműködése ........................................ Bálint Erzsébet: A munka hatékonysága növelé­sének néhány módszere a Quelle csomagküldő kereskedelmében ................................................... Bodnárné Karsai Éva: A 3M-eljárás alkalmaz­hatósága ................................................................... .■ A vállalati szervezés feladatai és a 3M-eljá­rás alkalmazhatósága .................................... Domokos József: A szakszervezetek szerepe a vállalati demokrácia kialakításában................ . A szervezeti viszonyok és a munkahelyi demokrácia kapcsolata kiskereskedelmi vállalatoknál ................................................... Drodza Béla: Korszerű árumozgatási-árukeze­lési rendszerek és raktárakban ........................... Farkas Jenőné: Árubeszerzés, raktározás, kész­letgazdálkodás az áruházakban......................... Herbert, Karsten—Herbert, Koch: A fogyasztási javak forgalmának racionalizálása .................. Kádár Lajos—Miskolczi László: A kereskedelmi egységek kapcsolata a fuvarozókkal Heves megyében ................................................................. Kázsmér István: A szervezés és az együttműkö­dés fejlesztésének időszerű tennivalói a válla­latoknál ..................................................................... . Környezeti feltételek és vállalati szervezet Komlósi József : Az integráció a kereskedelmi szál­lítási munka gyakorlatában............................... Kósa József: Néhány gondolat a fogyasztási szö­vetkezetek tagjainak érdekeltségéről .............. 41 12 12 23 16 44 36 22 14 1 24 36 44 22 9 36 30 37 35 29 43 39 21

Next