Kereskedelmi Szemle, 1995 (36. évfolyam, 1-12. szám)

1995-07-01 / 7. szám

melynek tagjai: azon települések polgármesterei, ahol a turizmus meghatározó szerepet játszik; a tu­rizmusban vállalkozóként működő szakemberek; a turizmussal szoros kapcsolatban levő területek kép­viselői (múzeum, természetvédelem, vízügy); külső turisztikai szakértők. A Turisztikai Bizottság koordinálja a turisztikai fejlesztéseket, rendszeres kapcsolatot tart a turiz­musban érintett polgármesterekkel (azokkal is, akik nem tagjai a közgyűlésnek!). A turizmust érintő kér­désekben folyamatosan együttműködik más bizott­­ságokkal/albizottságokkal, különösen a Területfej­lesztési Bizottsággal. Állandó kapcsolatot tart és együttműködik a turizmusban érintett/érdekelt sze­mélyekkel és szervezetekkel (pl. bankok, oktatási, tudományos, kulturális intézmények, egyházak, il­letve ezek képviselői). Foglalkozik a megye eddig ki nem használt potenciáljaival (József Attila, Pu­litzer József, Ópusztaszeri Emlékpark, tiszai kultú­ra, régészet stb.). Közép- és hosszú távú feladata­: a kistérségi együttműködések ösztönzése, támogatása; a rendel­kezésre álló pénzügyi források koordinálása az ésszerű, célirányos felhasználás érdekében. Célszerű saját szervezet létrehozása a megye „ér­tékesítésére” belföldön és külföldön. A megvalósítás költségei elfogadható szinten tarthatók, amennyiben sikerül a meglevő erőforrá­sokat (pl. ingatlan, kapcsolatok, működő szervezet, humán erőforrások) a cél érdekében mozgósítani. Közép- és hosszú távú feladatok: a megyei háló­zat kialakítása, pluszfeladat az információnyújtás; Budapesten kirendeltség létrehozása, pluszfeladat az információnyújtás. Szlogen-, logó-, fotó- és filmpályázat kiírásával elősegíthető az új imázs megjelenítése. A pályáza­tok kiírása két lépcsőben történik: 1. lépcső: lakos­sági ötletpályázat (szlogen, lógó, film); 2. lépcső: megyei vállalkozók számára (a lakossági ötletpá­lyázat nyertes műveinek felhasználásával). Fontos pályázatok kiírása különféle tervek készí­tésére; termékfejlesztési tervekre szóló pályázatok kiírása az eddig ki nem használt turisztikai poten­ciálokra; marketingtervekre szóló pályázatok kiírá­sa az egyes akciókra. Oktatás, képzés, szakképzés szervezendő az ön­­kormányzatoknál dolgozók számára, tréning a me­gye új imázsának megfelelő turisztikai kínálat meg­ismertetésére, bővítésére, értékesítésére. Szorgal­mazni kell speciális képzések bevezetését közép- és felsőfokú oktatási intézményekben, valamint átkép­ző programokon. Ezek költségei a Vállalkozásfejlesztési Alapít­vánnyal, a Munkaügyi Központtal, oktatási intéz­ményekkel való együttműködéssel, illetve közös pályázatokkal minimális. A települési önkormányzatok feladata, turisztikai referens kijelölése/alkalmazása a hivatalban; a helyi lakosság bevonása/aktivizálása; a megyében létező eredményes kezdeményezések megismerése, ezek tapasztalatainak felhasználása (pl. Pusztamérges); kapcsolattartás a vállalkozókkal; együttműködési hajlandóság más településekkel; a turisztikai kínálat folyamatos bővítése, javítása; az infrastruktúra ko­ordinált fejlesztése; helyi akciók szervezése (rende­zettség, cégtáblák, egységes megjelenés). A Tourinform Iroda feladata a megváltozott hely­zetben szakmai team szervezése, a pályázatok elbí­rálása, továbbá prospektusok, filmek, képeslapok, albumok, kiadványok elkészíttetése a szakmai team útmutatása szerint. Az Iroda rövid, közép- és hosszú távú feladatai: a megyével kapcsolatos turisztikai információk fo­lyamatos karbantartása és bevitele az országos rendszerbe; szoros együttműködés a Megyei Köz­gyűlés által létrehozott új értékesítő szervezettel. 19

Next