Kertészhiradó 1. (1959)

1959 / 1. szám

Colunk, szándékaink. Több mint két éve nélkülözzük Fő­­skálánkon a Híradó hasznos munkáját. .­,Idő alatt gyakran hiányát éreztük olyan fórumnak, amelynek közreműködé­­sével szorosabb kapcsolatot létesíthe­t.munk tanszékeink, dolgoz­óink és hallga­­tóink között. A szorosabb kapcsolatra gyre nagyobb szükségünk van. Főisko­­­nk­nak megvan a meghatározott helye szerepe a szocializmus építésének m­­ősé­gi té­sében, s ez a szerep nem is kicsi. A mi feladatunk az, hogy egyre jobb munkát végezzünk a kertészeti szakemberek nevelése terén, hogy olyan­­­zertmérnököket képezzünk népgazdaságunk számára, akik a magyar falu forradalmi átalakulásának­­odaadó harcov­i, elősé­­gitői lesznek.­ Lapunk egyik fontos f­ladorta az lesz, hogy l'olkutasra és t­ag­aszó Fő-'.' iskolánkon azokat a hasznos tapaszta­­­ latokat, amelyek az ifjúé­g oktatása,­­. nevelése terén célszerűen és ■ eredménye­­­se*n felhasználhatók. Figyelje éber szemmel a Főiskola eli­tét, s kim­életle­­nül nyesegesse a­ vadhajtásokat, .gondoz­za és terjessze a jobb szakemberkép­zést szolgáló eredményeket, terveket 6s elgondolásokat. Segitse elő dolgo­­zóink mindenirányú problémájának meg­oldását.­­ . Ezekkel a gondolatokkal indítjuk itt m­ á­radónkat. .Meggyőződésünk,­­ hogy dolgozóink, hallgatóink körében - éppen céljainál fogva - hathatós tá­mogatásra talál. Torpa András kandi­­di­­us MSZMP szerve­z­t ján­ttitkár.­ s Főiskolánk lapját újra megindít­juk. Szerény t­rje­delem van, de remé­nyekkel eltelve bocsátjuk ki kezünk­ből az első sz­:sot; reméljük, hogy megtalálja útját Főiskolánk hallgató­inak, dolgozóinak szívéhez, szeretet­tel fogadják és a­ tölti célját. Biztosan számí­tunk­ rá, hogy a lap értékes tényező­­ sz Főiskolánk éle­­tébent"Nem"egyez-mi éreztük a hiányt, hogy az itt folyó, sokfelé ágazó mun­kák között ninc­s m­indig elég szoros kapcsolat. A JL ujeb.A k­ezdeményezések nem nyom­k elég nyilvánosságot. Ne­mes célú erőfesz­ít­ések lehetnének eredményesebbek, h­­ n m elszigetel­­ten, vagy csak a személyes érintkezés lehetőségei által megszabott szűk kör­ben folynának­­ , hanem a szélesebb nyilvánosság érde­ttődése, hozzászólá­sa sarkalná,és segítené a törekvése­ket. Közös célú­ munkánkat, hivatá­sunk teljesebb betöltését segítené, ha közvetlen és rendszeres, gyakori ér­tesülést szereznénk­ mindannyian min­denről, ami Fői­skol­ánkon­ készül, vagy történik; munk­a­helyünk­ön, ahol a nap 24 órájának felét, harmadát töltjük. A hasznos tájékoztatáson túl la­­­­punknak iránymutatónak kell lennie. A­ falakon belüli élet nem önmagában van s nem önmagáért van. Nem is személyes önmagunkév csupán, hanem magasabb cét­lik, átfogó szempont­­ kell, hogy in­­ditsák­ minden cs­­’­lökve síinket. Nemze­dékünk nagy történelmi feladatában, a sz­■ cial­izmus építésében nekünk is meg­van e­gyolyan a meghatározott szere­pünk. Népünk javéiért, mindnyájunk jobb vcz/h: ‘­avrrai m mow n c AU IJ h VJ V U O. KERTESZET! EGYETEM­­ KOMYVTARA I/1 A$7-Folyóiratleltár: .....

Next