Premontrei katolikus gimnázium, Keszthely, 1903

igének névi alakjai, a mellékmondatok s azok megrövidítése infinitivalis vagy participialis szer­kezettel, oratio recta és obliqua.­­ Prózai olvas­mányul szemelvények szolgáltak Xenophon Ana­basisából és Sokrates Memorabiliaiból, költői ol­vasmányul pedig szemelvények a görög líriku­sokból. A régiségtanból különösen a hadügyi ré­giségekre vonatkozó ismeretek. Az olvasmányok alapján a tananyaggal kapcsolatban havonként két írásbeli iskolai dolgozat fordításul magyarból görögre. — Tankönyvek : Dr. Maywald József görög nyelvtana s gyakorló- és olvasókönyve II. r. — Tanár : Gönczi Ede. Görög nyelvet nyelvettesítő irodalmi olvasmá­nyok és míveltségtörténelem. Hetenként 3 óra. — Szemelvények a görög líra és a vele kapcsolatos magyar klasszikus költészet történetéből. Lírai versnemek és görög versalakok. Hitéleti régisé­gek. — Olv. : Aeschylos, Agamemnon ,Sophokles, Antigoné. Ezek alapján a görög dráma szerke­zete , a klassikus és modern dráma főkülönbségei. Görög színház és színi élet. Három írásbeli dol­gozat. — Tankönyvek : Magyar irodalmi olvasó­könyv. II. k. A VI. oszt. számára szerkesztette : Dr. Radics Ferenc. Aeschylos Agamemnonja, Dr. Csengeri Jánostól. Antigoné, ford. és magyarázta Csiky Gergely. — Tanár : Láng Emil. Történelem. Hetenként 3 óra. Egyetemes tör­ténet a magyar nemzet történetével kapcsolato­san 476—1648-ig. A modern nemzetek megala­kulása. A barbárok betelepedése a római biroda­lomba. Gótok, angolnászok, frankok, húnok, avar

Next