Kincses Kalendárium, 1976

Zelk Zoltán: Párácska

266 DÚDOLÓ Tűz-láng sistereg, aludj el már kisgyerek! vörös gallyak, vörös kályha, bújj be gyorsan most az ágyba. Tűz-láng sistereg, aludj el már kisgyerek! Arany-láng integet, szél fújja a kerteket, köd-ruha hull az ereszre, alját a fagy mind beszegte. Arany-láng integet, aludj el már kisgyerek! Tűz­láng sistereg, zörög a zár, ki lehet? Csak egy galamb könnyű szárnya, bújj be gyorsan most az ágyba! Arany­ láng integet, aludj el már kisgyerek! Tasnádi Varga Éva KERTBEN SIKLÓ? Kertem alján sikló tekereg... Ne féljetek tőle, gyerekek! Nem sikló az, látom: locsoló! Szomjas földet buzgón itató. KECSKE Kertem szélén kecske legelész... Frissen falja füvem, odanézz! Nem mekeg, csak zúg-búg e gida ... Nem más, mint fűnyíró masina! Gyárfás Endre |K­emény kartonpapírból egy N­ 45X35 centiméteres táblán !t készítjük el a hálózatot l­ és a négyzethálók között befestjük a hat különböző színű út­vonalat. A játékhoz hat színes bá­bu, korong, vagy festett parafadugó és egy dobókocka szükséges. Az első dobással színt válasz­tunk. Megegyezhetünk, hogy az 1-es a fekete, a 2-es a sárga, a 3-as a pi­ros, és így tovább. Minden játékos megkapja a bábuját és azt elhelyezi a megfelelő színű útvonal kezdő kockáján. Ezután mindenki sorban dob a kockával és a dobásnak meg­felelő számú négyzettel lép előre, de mindig csak a saját színével megjelölt útvonalon haladva. (Ha valaki eltéved és letér az útvonal­ról, kénytelen az utazást újra kez­deni!) A különböző útvonalak több helyen keresztezik egymást. Ha a játékos annyit dobott, hogy éppen egy kereszteződésben kell megáll­nia, de ott már áll egy másik bábu, azt kiüti. Az ellenfél ilyenkor kény­telen újra kezdeni. Mivel a táblán elég sok az útkereszteződés, ez gya­korta megesik. Ezért aztán úgy ér­dekesebb a játék, ha sok bábu mo­zog a labirintusban. Ha ketten ját­szanak, akkor három-három bábu­val indulnak, ha hárman, akkor két­­két bábuval. A bábuk természetesen ilyenkor is a szabályban meghatá­rozott sorrendbe lépnek. A játék annál is mulatságosabb, mivel elő­fordul, hogy egy-egy játékos a saját bábuját is kénytelen kiütni a ke­reszteződésben. Az lesz a győztes, aki elsőnek éri el a tábla ellenkező szélén kijelölt célpontot, vagyis az adott színnek megfelelő, körülhatárolt kis négy­zetet. A célt pontosan kell elérni, az utolsó dobás tehát annyi legyen, ahány lépés hiányzik. Előfordul, hogy ezt csak néhány dobás árán lehet elérni.

Next