Kisalföld, 2000. február (55. évfolyam, 26-50. szám)
2000-02-01 / 26. szám
Ára: 49,-Ft MAA pénz beszél melléklet A CSALÁD NAPILAPJA LV./26. szám ■ 2000. február 1., kedd // Őrségváltás a határőrségnél A Győri Határőr Igazgatóság eddigi vezetőjét, Kovács Dezső dandártábornokot február elsejei hatállyal az országos parancsnokság rendészeti főigazgatójává, a helyébe lépő Báli József ezredest a határőr-igazgatóság vezetőjévé nevezte ki Pintér Sándor belügyminiszter. A belügyi tárca irányítójának személyi változásokkal kapcsolatos döntését a határőrség országos parancsnoka, Béndek József dandártábornok ismertette a tegnapi állománygyűlésen. A változás része a határőrség szervezeti átalakítási folyamatának. Béndek József dandártábornok novemberben lett a határőrség országos parancsnoka. Ezt követően a szervezet humánszervezési vonalának átalakításával egy új típusú irányítás alakult ki. Az első számú vezetőnek ezentúl csak két helyettese lesz. A szakmai területeket, a határőrség alapfeladatainak ellátását a rendészeti főigazgató, a másik klasszikus és fontos területet a gazdasági főigazgató irányítja majd. Korábbi eredményes munkájának köszönhetően ebben az új szervezetben szánt fontos szerepet rendészeti főigazgatóként a belügyminiszter Kovács Dezső dandártábornoknak. 2. oldal Báli József és Kovács Dezső egymásnak gratulálnak, középen Béndek József áldását adja. (cooysssaws) Fotó: Szűk Ödön Újabb veszély a soproni utakon A jég után itt a kátyú A hétvégi enyhe idő az autósok örömére megoldotta Sopronban a hóhelyzetet. Nem kell a jégen csúszkálni és végre a parkolók is megközelíthetők. Az olvadás után sem maradtunk azonban probléma nélkül: a hó alól kiszabadult utakon kátyúk sokasága nehezíti városszerte a közlekedést. A latyakban hetek alatt felgyülemlett szemétről most ne is ejtsünk szót! Évek óta visszatérő probléma, hogy a város rendelkezésre álló pénzügyi forrásai nem teszik lehetővé a közterületek megfelelő karbantartását. Sopron elöregedett úthálózata - finoman fogalmazva is - siralmas. Az autósok réme a semmiből előbukkanó ütőkátyú, amely rossz esetben tengelytörést is okozhat. A gödröket látva már idén is sokakban megfogalmazódott a kérdés: egy ilyen - akár személyi sérüléssel is járó - baleset során, vajon ki a felelős? Általánosítva elmondható, főként a szórt köves, úgynevezett makadám burkolatú, belső összekötő utakon a legrosszabb a helyzet, amelyek alacsony építésű kocsival helyenként járhatatlanok. Egyebek között ilyen a Manninger, a Szarvkői, a Vadász és a Lehár Ferenc utca. Ezeket évekkel ezelőtt stabil betonalap nélkül aszfaltozták le. Az Ady Endre út Lövér körút felőli végén szintén se szeri, se száma a nyaktörő gödröknek. Több más utcával együtt itt a közműépítések tették tönkre az útfelszínt. A repedezett burkolaton keresztül beszivárgó hólé éjszakánként megfagy és szétfeszíti, megtöri az aszfaltot. A legnagyobb ellenség az ingadozó hőmérséklet, állítják az útkarbantartók. „Idén még nem kezdtük meg az utak állapotfelmérését, az átfogó bejárásra előreláthatólag március első felében kerül sor” - tudtuk meg Major Árpádtól, a Soproni Városüzemeltetési Kft. ügyvezető igazgatójától. A balesetveszélyes helyeken értelemszerűleg nem várták meg a tavaszt, már az elmúlt hét végén megkezdték a felfagyás okozta károk helyreállítását. 7. oldal A tócsa miatt olykor nem is látszik, milyen hatalmas a kátyú, amely autónk kerekére vár. A kórházak leckéje A Kisalföld hétfői számának 14. oldalán fizetett hirdetésként közöltük „Az egészségügyi miniszter közérdekű közleményét”. Abban Gógl Árpád azt tudatja az olvasókkal, hogy a magyar kórházak az elmúlt év végén „nem várt többletbevételhez jutottak” a költségvetés kasszájából. A közlemény tudatja, hogy megyénk kórházai pontosan mennyit kaptak a 2,6 milliárd forintból. Egészségügyi intézményeink vezetői azonban másként értékelik a történteket - ez derül ki a kórházigazgatók leveléből, melyet tegnap juttattak el szerkesztőségünkbe. 2. oldal Elhunyt Gyepes István Hetvenhetedik évében elhunyt dr. Gyepes István, a Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság nyugalmazott elnöke. Olykor nehéz szembenézni a történelemmel. Nehéz megfékezni politikai és történelmi indulatokat. Olykor nagyon nehéz objektív tényeket közölni a valóság és a mindenkit egyformán megillető kegyelet között. A megboldogult jogász tevékenységére sok bíró jó szívvel emlékszik. Aki viszont az 1956- os forradalom megtorlásának közelébe kerül, vagy rokonként, ismerősként ma is gyászolja Tihanyi Árpádot, Földes Gábort, az nehezen érti meg, hogy a kegyelet az ősi emberi etika egyik legfőbb törvénye. A megyei bíróság épületén ott lobog a fekete zászló. A sors kegyetlen fintora, hogy két nappal Gyepes halála után dr. Eperjesi Zoltán is elhunyt betegségben. Eperjesi, aki a másik megboldogultat követően hat évig, 1992-ig elnökölt a megyei bíróságon. 2. oldal A minőség ma már nem luxus. A NAP HÍRE A szeméthegy egyre nő Használt heverő, rozsdás ajtó, olajos és üdítős flakonok, több száz köbméter építési törmelék. Ez a csöppet sem üdítő látvány fogadja a soproni Lehár Ferenc utca környékén az arra járókat. A kérdés csak az: ki és miért hordja oda a szemetet és a törmeléket. 7. oldal HOLNAP Itt a farsang, áll a bál A maskarák idején, a szalagavató bálok hónapjában minden a jókedv mellett szól. A vigalomnak csak a félévi bizonyítvány lehet gátja. A részletekért olvasd a MóraSzószt. Leier Márton BENNÜNK BÍZHAT TELJES KÖRŰ SZERVIZSZOLGÁLTATÁS BMW, Rover, Land Rover típusú gépkocsik garanciális és garancián túli javítása Volkswagen, Audi, Skoda, Seat típusú gépkocsik garancián túli javítása Szervizszolgáltatás magas szakmai színvonalon--------~— új és felújított alkatrészek autóhifi tuning téli gumik garancián túli javítások vizsgáztatás diagnosztika fődarab-felújítás Karambolos autók minőségi helyreállítása Leier Márton Holding 9200 Mosonmagyaróvár, Gabona rkp. 8. ■ Telefon/fax: 96/214-833