Kisalföld, 2000. február (55. évfolyam, 26-50. szám)

2000-02-01 / 26. szám

Ára: 49,-Ft MA­­­A pénz beszél melléklet A CSALÁD NAPILAPJA LV./26. szám ■ 2000. február 1., kedd // Őrségváltás a határőrségnél A Győri Határőr Igazgatóság ed­digi vezetőjét, Kovács Dezső dan­dártábornokot február elsejei ha­tállyal az országos parancsnokság rendészeti főigazgatójává, a he­lyébe lépő Báli József ezredest a határőr-igazgatóság vezetőjévé ne­vezte ki Pintér Sándor belügymi­niszter. A belügyi tárca irányítójá­nak személyi változásokkal kap­csolatos döntését a határőrség or­szágos parancsnoka, Béndek Jó­zsef dandártábornok ismertette a tegnapi állománygyűlésen. A változás része a határőrség szervezeti átalakítási folyamatá­nak. Béndek József dandártábor­nok novemberben lett a határőr­ség országos parancsnoka. Ezt kö­vetően a szervezet humánszervezé­si vonalának átalakításával egy új típusú irányítás alakult ki. Az el­ső számú vezetőnek ezentúl csak két helyettese lesz. A szakmai te­rületeket, a határőrség alapfelada­tainak ellátását a rendészeti fő­igazgató, a másik klasszikus és fontos területet a gazdasági fő­igazgató irányítja majd. Korábbi eredményes munkájá­nak köszönhetően ebben az új szervezetben szánt fontos szere­pet rendészeti főigazgatóként a belügyminiszter Kovács Dezső dandártábornoknak. 2. oldal Báli József és Kovács Dezső egymásnak gratulálnak, középen Béndek József áldását adja. (cooysssaws) Fotó: Szűk Ödön ­ Újabb veszély a soproni utakon A jég után itt a kátyú A hétvégi enyhe idő az autósok örömére megoldotta Sopronban a hóhelyzetet. Nem kell a jégen csúszkálni és végre a parkolók is megközelíthetők. Az olvadás után sem maradtunk azonban probléma nélkül: a hó alól kiszabadult utakon kátyúk sokasá­ga nehezíti városszerte a közlekedést. A latyakban hetek alatt felgyülemlett szemétről most ne is ejtsünk szót! Évek óta visszatérő problé­ma, hogy a város rendelkezésre álló pénzügyi forrásai nem teszik lehetővé a közterületek megfe­lelő karbantartását. Sopron el­öregedett úthálózata - finoman fogalmazva is - siralmas. Az autósok réme a semmiből elő­bukkanó ütőkátyú, amely rossz esetben tengelytörést is okoz­hat. A gödröket látva már idén is sokakban megfogalmazódott a kérdés: egy ilyen - akár szemé­lyi sérüléssel is járó - baleset so­rán, vajon ki a felelős? Általánosítva elmondható, főként a szórt köves, úgyneve­zett makadám burkolatú, bel­ső összekötő utakon a leg­rosszabb a helyzet, amelyek alacsony építésű kocsival he­lyenként járhatatlanok. Egye­bek között ilyen a Manninger, a Szarvkői, a Vadász és a Lehár Ferenc utca. Ezeket évekkel ez­előtt stabil betonalap nélkül aszfaltozták le. Az Ady Endre út Lövér körút felőli végén szintén se szeri, se száma a nyaktörő gödröknek. Több más utcával együtt itt a közműépí­tések tették tönkre az útfel­­színt. A repedezett burkolaton keresztül beszivárgó hólé éj­szakánként megfagy és szétfe­szíti, megtöri az aszfaltot. A legnagyobb ellenség az inga­dozó hőmérséklet, állítják az útkarbantartók. „Idén még nem kezdtük meg az utak állapotfelmérését, az átfogó bejárásra előrelátható­lag március első felében kerül sor” - tudtuk meg Major Ár­pádtól, a Soproni Városüze­meltetési Kft. ügyvezető igaz­gatójától. A balesetveszélyes helyeken értelemszerűleg nem várták meg a tavaszt, már az el­múlt hét végén megkezdték a felfagyás okozta károk helyre­­állítását. 7. oldal A tócsa miatt olykor nem is látszik, milyen hatalmas a kátyú, amely autónk kerekére vár. A kórházak leckéje A Kisalföld hétfői számának 14. oldalán fizetett hirdetésként közöltük „Az egészségügyi miniszter közérdekű közleményét”. Abban Gógl Árpád azt tudatja az olvasókkal, hogy a magyar kór­házak az elmúlt év végén „nem várt többletbevételhez jutottak” a költségvetés kasszájából. A közlemény tudatja, hogy megyénk kórházai pontosan mennyit kaptak a 2,6 milliárd forintból. Egészségügyi intézményeink vezetői azonban másként értéke­lik a történteket - ez derül ki a kórházigazgatók leveléből, me­lyet tegnap juttattak el szerkesztőségünkbe. 2. oldal Elhunyt Gyepes István Hetvenhetedik évében el­hunyt dr. Gyepes István, a Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság nyugalmazott elnöke. Olykor nehéz szembenézni a történelemmel. Nehéz megfé­kezni politikai és történelmi indulatokat. Olykor nagyon ne­héz objektív tényeket közölni a valóság és a mindenkit egyfor­mán megillető kegyelet között. A megboldogult jogász tevé­kenységére sok bíró jó szívvel emlékszik. Aki viszont az 1956- os forradalom megtorlásának közelébe kerül, vagy rokon­ként, ismerősként ma is gyá­szolja Tihanyi Árpádot, Földes Gábort, az nehezen érti meg, hogy a kegyelet az ősi emberi etika egyik legfőbb törvénye. A megyei bíróság épületén ott lobog a fekete zászló. A sors kegyetlen fintora, hogy két nap­pal Gyepes halála után dr. Eperjesi Zoltán is elhunyt be­tegségben. Eperjesi, aki a má­sik megboldogultat követően hat évig, 1992-ig elnökölt a me­gyei bíróságon. 2. oldal A minőség ma már nem luxus. A NAP HÍRE A szeméthegy egyre nő Használt heverő, rozsdás ajtó, olajos­ és üdítős flakonok, több száz köbméter építési törmelék. Ez a csöppet sem üdítő látvány fogadja a soproni Lehár Ferenc utca környékén az arra járókat. A kérdés csak az: ki és miért hordja oda a szemetet és a törmeléket. 7. oldal HOLNAP Itt a farsang, áll a bál A maskarák idején, a szalagavató bálok hónapjában minden a jókedv mellett szól. A vigalomnak csak a félévi bizonyítvány lehet gátja. A részletekért olvasd a MóraSzószt. Leier­ Márton BENNÜNK BÍZHAT TELJES KÖRŰ SZERVIZSZOLGÁLTATÁS BMW, Rover, Land Rover típusú gépkocsik garanciális és garancián túli javítása Volkswagen, Audi, Skoda, Seat típusú gépkocsik garancián túli javítása Szervizszolgáltatás magas szakmai színvonalon­­--------~— új és felújított alkatrészek autóhifi tuning téli gumik garancián túli javítások vizsgáztatás diagnosztika fődarab-felújítás Karambolos autók minőségi helyreállítása Leier­ Márton Holding 9200 Mosonmagyaróvár, Gabona rkp. 8. ■ Telefon/fax: 96/214-833

Next