Kisalföld, 2004. szeptember (59. évfolyam, 204-229. szám)

2004-09-01 / 204. szám

MA: Légyott Ára 82 Ft - Előfizetve 55 Ft A CSALÁD NAPILAPJA www.kisalfold.hu LIX./204. szám 2004. szeptember 1., szerda UNITED-KONCERT a hűség városában: részletek a Légyott mellékletben A United valószínűleg felkapottabb, amióta a frontember, Pély Barnabás ismertebb lett a Megasztár zsűrijéből. 10­11 Olimpikonok alak­ásait gyűjti A győri Murányi Károly katalogizál­va gyűjti büszkeségeink aláírásait, és olykor kiállítást is rendez belőlük. 6. oldal NyME: A két kar jövőjéről a minisztérium döntött, de nem tudni, miképp Pénz nélkül lazul a kötelék Az Oktatási Minisztérium mára kidolgozta a nyugat-magyarországi felsőoktatás újabb integrációs modelljét: ki tart a győri, ki a soproni egyetemmel. A részletek még nem ismertek. Eközben a karok a fojtogató pénzügyi nehézségek és a fogyatkozó hallgatók okán a túlélésre játszanak. Magyar Bálint oktatási mi­niszter múlt héten a Kisalföld­nek adott interjújában (Magyar miniszter maradna — Kisalföld, 2004. augusztus 27.) felkavarta az integráció állóvizét. Eszerint: az integráció kényszere elől nem lehet kitérni, csak így lehetsé­ges, hogy a régió tőkeerős, ver­senyképes felsőoktatási intéz­ménnyel rendelkezzen. Elapró­zott intézményrendszerrel nem lehet azokhoz a lehetőségekhez jutni, mint amit például a tan­díjas hallgatók, a költségtéríté­ses képzések, a külföldi egyete­misták jelenthetnek. A Nyu­gat-Magyarországi Egyetem (NyME) esetében a jelenleginél szélesebb integrációnak kellene létrejönnie. Folytatás a 3. oldalon. FOTÓ: BERTLEFF ANDRÁS MOSONMAGYARÓVÁR: A patinás egyetemi agrárkar hivatalosan nem közli álláspontját a Széchenyi-egyetemmel kapcsolatban. Halászi: Az elkerülő úttal elvágnák a települést a külvilágtól Az aláírók nem akarnak zsákfalut Aláírásgyűjtésbe kezdtek Halászin, hogy így is tiltakozzanak a Mosoni-Duna-hídjuk jelenlegi helyének megváltoztatása ellen. Az­ elkerülő útszakasz megépítésével szerintük kikapcsolnák a települést a tömegközlekedésből és a turistaforgalomból. „Alulírottak abban az esetben támogatjuk a Halászit elkerülő útszakasz megépítését, ameny­­nyiben az építkezés megkezdése előtt a jelenlegi híd helyén autó­busz-, személygépkocsi- és gya­logos-kerékpáros forgalom szá­mára alkalmas híd épül. Kérjük a Gazdasági és Közlekedési Mi­nisztériumot, hogy a lakosság akaratát figyelembe véve a je­lenlegi híd helyén építsen új hi­dat” — ezek a mondatok állnak azon a több tucat aláíróíven, amik néhány napja kézről kézre járnak Halászin. Lapunkban is több alkalom­mal hírt adtunk már róla: közel tizenkét éve egy rönkszállító te­herautó leszakította a halászi hi­dat. A helyére beállított egysá­vos szerkezetet ideiglenesnek szánták, ám a tervek elkészülte ellenére azóta sem jutott pénz másikra. A megyei közútkezelő szerint mára olyan rossz lett a műtárgy állapota, hogy legké­sőbb két év múlva le kell zárni. A jelenlegi híd helyén azonban a szaktárca nem finanszírozza egy új átkelő építését, hanem a Halászit elkerülő útszakasz ré­szeként egy másik nyomvona­lon kívánják az új Mosoni-Du­­na-hidat megépíteni. Folytatás a 7. oldalon. FOTÓ MÉHES ÁKOS PETÍCIÓ: A halásziak nem akarnak máshol átkelni a Mosoni-Dunán, nekik jó a jelenlegi híd helye. •A*S.A* A.S.A. Kisalföld Kft (korábban A.S.A.-Kertics Kft Konténeres hulladékszállító KUDARC az ötödik hely Közepesnek értékeli a kézilabdacsa­patok szereplését Vanyus Attila, az MKSZ elnöke, IV. oldal Húsz­milliós keret A korábbi évekből megmaradt pénzzel együtt összesen csaknem 20 millió forintos saját kerettel rendelkeznek idén a győri képviselők és városvezetők. Van, akinek már egy forintja sincs, míg mások még szinte semmit sem költöttek. A győri önkormányzati képvi­selők hosszú évek óta saját pénz­kerettel rendelkeznek, amelyet a mindenkori költségvetés biztosít számukra. Ebben az évben ez - hasonlóan a tavalyihoz - fejen­ként 225 ezer forintot tesz ki. Né­meth László­tól és Pápai Gábor­tól a városháza pénzügyi irodájá­nak munkatársaitól megtudtuk, hogy a városatyák az összeg felét költhetik el saját belátásuk szerint, a másik feléhez a közgyűlés enge­délye szükséges. Folytatás a 6. oldalon. 500.000 FORINT , HULL AZ ÖLÉBE ' ÚJ SUZUKI VÁSÁRLÁSNÁL!* 8 A KEZDŐ RÉSZLETET, A VÉTELÁR 15 AKÁR 500.000 FT-OT MI ÁLLUNK *Kedvezményünk Wagon R+, Ignis és Alto modellekre vonat * WAGON R+1.0 CL VÁSÁRLÁSNÁL TÖRLESZTÉSE KÉSZPÉNZ BEFIZETÉSE NÉLKÜL, CSAK 20.886 FT

Next