Kisalföld, 2008. november (63. évfolyam, 256-279. szám)

2008-11-03 / 256. szám

Kisalföld 2008. november 3., hétfő Balesetek az ünnepi forgalomban GYŐR______________ MUNKATÁRSUNKTÓL______________ A novemberben szokatlanul me­leg déli szél okozta figyelmet­lenség, illetve a rossz műszaki állapot rovására írhatóan több súlyos baleset is történt Győr környékén a hosszú hétvégén. A tűzoltóknak darus kocsival kellett kiemelniük pénteken reggel Felpéc és Kajárpéc határában egy árokba fordult kisteherautót A jármű egy Volkswagen Pólóval történt szeren­csétlen találkozása nyomán szorult segítségre. Az ütközés következté­ben a Pólóban egy személy köny­­nyebben megsérült, a kiérkező mentők a helyszínen ellátták. Kidurrant a hátsó gumija szom­baton reggel az M1-es autópálya győri elkerülőszakaszán egy He­gyeshalom irányába tartó kisbusz­nak, a Metro áruház közelében. A jármű a szalagkorlátnak ütközött, a benne utazók közül egy személy súlyos, életveszélyes, egy pedig sú­lyos koponyasérülést szenvedett. A mentők a helyszínen egy köny­­nyebb sérültet is elláttak. A baleset az érintett autópálya-szakaszon és az oda vezető alsóbbrendű utakon hatalmas torlódást okozott, hiszen az ünnep miatt egyébként is az át­lagosnál jóval több volt a közleke­dő. Információink szerint a jármű­vet a tatabányai Vöröskereszt üze­meltette. Egy öreg Skoda személygépkocsi a Mosonmagyaróvár és Keszthely között menetrendszerűen közleke­dő autóbusznak hajtott szombaton délután Gyarmat határában. Mind­két jármű az árokban kötött ki, a buszt a pápai tűzoltók közreműkö­désével sikerült az úttestre visszaál­lítani és folytatni tudta útját Pápa fe­lé. Az erősen összeroncsolódott sze­mélykocsi vezetője kórházba került A rendőrök még a sötétség beálltá­val is biztosították a helyszínt, a jár­mű elszállításáig. A baleset okát vizsgálják, tény, hogy az ütközés helyszínén az aszfalt felülete sima, innen több száz méterre található a „gyarmati egyenesben” alig észreve­hető veszélyes „dobbantó". A szerencsétlenségek sora tegnap folytatódott, a 85. számú főúton az ikrényi elágazásnál kora délelőtt Győr felé haladó, régebbi Volkswa­gen Golf típusú személyautó a pad­kára hajtott, majd fának csapódott. A hátsó ülésen utazó idősebb nő­utas a kocsiból kirepült, súlyos sérü­léseket szenvedett, a férfi vezetőt a győri tűzoltóknak kellett kivágniuk az autóból, az ő sérülései is súlyo­sak A baleset okát a rendőrség szak­értők bevonásával vizsgája Fotók: Bertleff András „Világítás” napján. A nép nyelvén Erdélyben „világításnak” is nevezett halottak napján, és már a megelőző napokban is nagy forgalom volt temetőinkben. A kifejező szóhasználatból is kitűnik, egyszerre emlékezünk ilyenkor szeretteinkre, akiknek élete lángját az idő már ellobbantotta, de a magunk kérdéseire is megvilágítást keresünk az elhunytak példáját idézve. Győrött a hétvégén tízezrek keresték fel a temetőket. A rendőrség forgalomirányítással segítette a köz­lekedést, és a rendre civil ruhás, egyenruhás rendőrök, közterület-felügyelők, polgárőrök is ügyeltek. Fotó: Bert­eff András MEGYEI KORKÉP 3 www.kisalfold.hu Álláspont FÁBIÁN GYÖRGY főszerkesztő­helyettes - fabian.gyorgy@kisalfold.hu A fiatalok jobbak szó, hanem valamilyen kultikus ünnep volt anno, és aztán úgy is maradt. De miért kellene bár­hol is úgy viselkedni ma, mint a múlt század utolsó évtizedei­ben? Ha a fiatalok kocsija törik, esetleg horpad, már nem élik meg sorstragédiaként, viszont akiket ismerek ebből a korosz­A minap mondtam egyik, magam korabeli barátomnak (46 év), sze­rintem a fiaink már jobban vezetnek autót, mint mi. „Hát az becsesz­ne!” - szólt a summás válasz, utalva arra, hogy Magyarországon min­denki a legjobb sofőrnek érzi magát, de azok, akik már harminc éve jogosítványtulajdonosok, legkivált. Nos, én mégis fenntartom, a fiatalok jobbak, mint mi. Igaz, a tudá­suk még nem megérlelt, még nem kialakult a közlekedésszemléle­tük, még sokkal könnyebben próbálják meg egy-egy merész manő­verrel, az apa kocsijával ugyan, de elbűvölni az út szélén trécselő lá­nyokat, mint teszik ezt majd öt év múlva (akkor már a feleségük is rájuk szól az anyósülésről: „Béla, fékezz!”), mégis jobbak. Nézem őket a volánnál. Nem tétováznak, döntenek, határozottak, lehet, agresszívabbak, mint azok, akik életében az autózás még nem a mindennapok­ré­.­ Egyáltalán mi, idősek képesek vagyunk felis­merni azt, hogy a fiatalok jobbak? Képesek vagyunk félreállni és azt mondani, tessék, öcsém, húgom, most ti jöttök? tályból, mégis nagyon vigyáz­nak a járgányaikra. Ápolják, gondozzák a személyautóikat. Mert nemcsak jobban vezetnek, de mintha igényesebbek is lennének. Csak hát a biztosítók adatai alapján ezzel együtt felelőtlenebbek, többet karamboloznak saját hibájukból, ezért kell többet fizetniük a kötelezőért. Kétségtelen tény, a közlekedés veszélyes üzem, no de melyik nem az? Ha megnézzük a mai pénzügyi válságban a gazdaság frontvona­lában tüsténkedő brókereket, bankárokat, pénzügyi zseniket, hát nem éppen ráncos az arcuk. És gyanítom, nem a botoxkezeléstől. Valamit tudnak, amit idősebb társaik talán nem. A lendület, a tenni akarás hajt­ja őket, és nem az a céljuk még, hogy a nyugdíjat megérjék. A fiatalo­kat még inspirálja, hogy azért vegyenek be egy nehéz kanyart, hogy kipróbálják, mire képesek. Ők azok a bikák, akik odarohannak minden­­ tehénhez, hogy meghódítsák, a mi korosztályunk meg álldogál csen­desen a hegytetőn, hátha feljön hozzánk valamelyik a gulyából. A biztosítóknak könnyű, birtokában a sok statisztikának azt mond­ják, fiatalnak számít eddig és eddig valaki. De mi újság a való világ má­sik részében, a munkahelyeken, a szerelmes történetekben, az alkotó­­tevékenységek során, a szereplésben, a közéleti színpadon? Ezeken a helyeken hol mondhatjuk valakire azt, fiatal, és főleg mi alapján? Ho­gyan tudja egy munkahelyi vezető eldönteni, búcsút kell venni a ta­pasztalt, de halálosan kiégett munkatársától, hogy helyére egy ugra­­bugró, szakképzett, de fiatal embert ültessen? Egyáltalán mi, idősek képesek vagyunk felismerni azt, hogy a fiata­lok jobbak? Képesek vagyunk félreállni és azt mondani, tessék, öcsém, húgom, most ti jöttök? Néhányszor betörik majd a fejetek, de ez is a tanulás része. Nagyobb energiákhoz nagyobb kockázat jár. Nagy kérdés, hogy az idősebbek félreállhatnak-e, vagy kénytelenek mindhalálig kitartani, mivel nincs hely, ahova lehúzódhatnának, mert munkában, magánéletben és a nagy magyar közéletben továbbra is a dzsungel törvénye van érvényben: vagy falsz, vagy felfalnak. Több mint egymilliós gázszámla a nyugdíjas házaspárnak HEGYESHALOM FOLYTATÁS AZ 1. OLDALRÓL. - Majdnem szívrohamot kaptunk mindketten a hatalmas összeget látva. Teljesen kétségbeestünk, hi­szen kettőnk kis nyugdíjából le­hetetlen kifizetni ekkora összeget. A számla alapján összesen 19.062 köbméter gázt fo­gyasztottunk, ami lehetet­len, hiszen a kis családi ház fűtésére és főzésre használjuk csak. Ekkora mennyiséget szerintem egy nagyüzem sem fogyaszt. A házat három éve éppen azért szi­geteltük le és kicseréltük a nyí­lászárókat is, hogy megtakarítást érjünk el. Havonta átlagosan 20 ezer körüli szokott lenni a gáz­számlánk, amit rendesen fize­tünk is. Az eddigi elszámoló számlákon soha nem volt hátra­lékunk, ezért is furcsa most ez a hatalmas összeg.­­ Minden bizonnyal tévedés­ről van szó. Vélhetően a gázóra állásában történt elírás, ez azon­ban biztos, hogy a szolgáltató hi­bája, hiszen a leolvasáskor még egyeztek a számok. Mindezt bi­zonyítani tudjuk az eddigi leol­vasásokról készült nyugtákkal, mint ahogy az összes befizetés­ről is megvannak az igazolószel­vények.­­ A számla kézhezvételét kö­vetően, még pénteken próbáltuk hívni a megadott ügyfélszolgála­ti telefonszámot, hogy tisztáz­zuk a félreértést. Noha a levél­ben azt írták, egészen estig fo­gadják a bejelentéseket, hiába hívtuk egész nap a számot, sen­kit sem értünk el. Ügyintézővel nem tudtunk beszélni, csupán a gép utasításait hallottuk. Kétség­­beesettek vagyunk, hiszen a pénteken kézhez kapott szám­lán a megadott fizetési határidő hétfő. Az esélyét sem adták meg, hogy tisztázzuk a szolgáltatóval a dolgot. Természetesen nem tudjuk és nem is akarjuk befizet­ni ezt az összeget, hétfőn a győri ügyfélszolgálati irodában pró­báljuk tisztázni a félreértést. Nem tudom elképzelni, miként történhetett ekkora tévedés, nem hiszem el, hogy a szolgálta­tónál senkinek sem tűnt fel egy­részt a hatalmas összeg, hiszen tudniuk kell, mekkora alapterü­letű a házunk, másrészt pedig a gázóra kezdőállása elírásának is ki kellett volna derülnie - véle­kedett Szép Mihály. A csekk: A fizetési felszólítás több mint 1 millió 188 ezer forintról szól. HA TÉVEDÉS TÖRTÉNT, KIIGAZÍTJÁK Vasárnap az Égáz-Dégáz hibabejelentő szolgálatát értük csak el. Készségesen segítettek volna a számlaügyet tisztázni, de ők nem az ilyen - vélhetően - hibák elhárításáért vannak. Azt azonban megtudtuk, ma az ügyfélszolgálat szívesen áll majd a család ren­delkezésére, és nem kell izgulni a határidő miatt, ha tévedés tör­tént, még időben kiigazíthatják azt. • • Tudja ön. ..hogy országszerte 92 általános iskola és 61 óvoda újult meg EU-forrásból. A most induló Nemzeti Iskolafelújítási Program keretében még további, több mint félezer iskola és óvoda újulhat meg országszerte?

Next