Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok, 2010 (60. évfolyam, 1-9. szám)

2010-01-01 / 1. szám

MATEMATIKUS KÉPZÉS A BME-N BME az igazi ugródeszka: középiskolából a műszaki­ és gazdasági egyetemen keresztül a kutatási, oktatási, informatikai, műszaki és gazdasági szektorba! - Az elmélettel együtt nálunk megtalálod a matematika felvevő piacát is. - Tanulmányod szerves részeként előkészítheted az elhelyezkedésedet.­­ Nem kallódsz el. Személyes figyelmet kapsz, tehetséged kibontakozhat. Biró Péter: 1997-ben végeztem a Fazekas speciális matematika tagozatán. Pályaválasztáskor sokat gondolkodtam, mert érdekelt a közgazdaságtan is. Utólag nem bántam meg, hogy a BME első matematikus képzésére kerültem. A kiváló oktatóknak köszönhetően hamar megismertem és megszerettem bizo­nyos témaköröket, elsősorban a gráf- és algoritmuselméletet. Ezt később gya­korlatvezetőként taníthattam, és témalabor keretében­­ mérnökkel együttmű­ködve - kutathattam is. Eközben közgazdasági tanulmányokat folytattam pár­huzamosan és végül egy érdekes határterülettel, az algoritmikus játékelmélettel kezdtem el foglalkozni. Ebből 2007-ben sikerült doktori disszertációt írnom. Jelenleg harmadik éve a University of Glasgow kutatójaként dolgozom ugyan­ezen a tématerületen. Rudas Anna: A Városmajori Gimnáziumban érettségiztem Budapesten, majd a BME matematikus szakára jelentkeztem. Kezdetben a kombinatorika, ké­sőbb a valószínűségszámítás érdekelt a legjobban, mindkettőt felejthetetlen tanárok hozták közel hozzám. Az egyetem ötödik félévétől kezdve tartottam matematika gyakorlatokat mérnök szakosoknak, amit nagyon élveztem. A szak­­dolgozatomat a Sztochasztika tanszéken írtam, és ott is maradtam, elkezdtem a doktori képzést. Ennek keretében fantasztikusan jó konferenciákra jutot­tam el, kiemelkedő matematikusok közelében lehettem. Voltam az USA-ban, Lengyelországban, Ausztriában, Izlandon. A doktorim harmadik évében egy multinacionális pénzügyi cégnél helyezkedtem el, ahol másfél éve már teljes munkaidőben dolgozom, mint matematikai modellező. A véletlen folyamatok terén szerzett tudásomat nap mint nap használom, és egy értékes, érdekes emberekből álló csoportban dolgozom. Farkas József: 1997-ben első helynek az ELTE matematikus szakát jelöltem be. Ma már örülök, hogy a BME újonnan induló matematikus szakára nyertem fel­vételt. Az első félév akadályait hiányos középiskolai képzésemnek megfelelően igen nehezen vettem. A váltást a második félévi geometria pontverseny meg­nyerése hozta meg. A képzésben eltöltött öt év során úgy éreztem kiemelt figye­lemben volt részünk az újonnan indult szak révén. Ez nagyban megkönnyítette fejlődésemet és számos tanáromra igazán kedves emlékekkel gondolok vissza. Diplomázás után a Matematika Intézet PhD képzésében folytattam tanulmá­nyaimat. Később három szemesztert töltöttem a Memphisi Egyetemen. 2006 ősze óta Skóciában a Stirlingi Egyetemen töltök be állandó egyetemi állást. Spanczer Ilona: A nagykanizsai Batthyány Lajos Gimnázium és Egészség­­ügyi Szakközépiskolából kerültem a BME-re. A középiskolai matematika taná­romnak köszönhetően lettem matematikus, amit azóta sem bántam meg, sőt! Az egyetem alatt a biztosításmatematika kezdett érdekelni, nagyon izgalmas­nak találtam. Ezáltal jutottam el Hollandiába, ahol jelenleg nyugdíjbiztosítási aktuáriusként dolgozom, és az egyetem alatt szerzett tudásomat alkalmazom a gyakorlatban. Matematikus képzésünkről bővebb információ kapható a KöMaL előző számá­ban, az intézetünk http://math.bme.hu és karunk http://www.ttk.bme.hu honlapján, valamint a BME TTK Dékáni Hivatala budapesti 463-1919 telefonszámán. MŰEGYETEM 1782 Szeretettel várjuk kedves leendő BSc, MSc és PhD diákjainkat. BME TTK Matematika Intézet

Next