Katolikus Főgimnázium, Kolozsvár, 1931

4 de Crăciun am avut-o dela 19 Dec. până la 8 Ian., iar cea a Paştelor, dela 20 Mart.până la 4 Apr. (inclusiv). Lecţiunile au fost ţinute fără nici o întrerupere, până la sfârşitul anului şcolar. Anul şcolar a fost închis la 8 Iunie 1932, cu o misă sf., cu Te Deum şi cu serbare şcolară. 3. Inspecţiuni. P. S. S. Episcopul a vizitat institutul nostru aproape lunar. Cu ocazia vizitelor, P. S. S. s’a interesat de toate trebile institutului şi a binevoit a primi la spovedanie elevii claselor superioare. Dl inspector Atanasie Popa a făcut inspecţie administrativă şi pedagogică în zilele de 22, 23, 25, 29 Ian. şi 5 şi 6 Febr. Dl inspector George Şerban la 30 Oct. 1931 a ţinut inspecţie administrativă. La examenele de admitere în el. V. (10—12 Iun. 1932 şi 7—8 Sept. 1932) a prezidat Dl profesor al Liceului „Gheorghe Bariţiu“, Olimpiu Ghicia, ca delegat al Onor. Minister. 4. Starea religioasă, morală şi disciplinară. Tineretul a luat parte în corpore la sfânta nnsă, ţinută în zilele de serbători şi Dumineci. Elevii au ascultat în fiecare Duminecă „exportaţiuni“ împărţiţi în două grupe. Oratorul celor mari a fost Dl prof. dr. I. Patay, iar al celor mici, Dl prof. L. Csopoti. In cursul anului şcolar, de patru ori s’a ţinut spovedanie obligatorie, dar elevii în număr foarte mare s’au împărtăşit aproape în fiecare Duminecă. Elevii din clasele superioare au fost spovediţi lunar de către P. S. S. Episcopul. Exerciţiile spirituale au avut loc în zilele de 3, 4, 5 şi 6 Martie 1932. Cuvântările au fost ţinute pe seama elevilor din clasele superioare de către Dl prof. de teologie dr. Ioan Scheffler, iar pe seama celor din clasele inferioare, de către Dl capelan Alexandru Brandner, din Sf. Petru Cluj. Pentru intensificarea sentimentului religios au servit participarea elevilor la diferite procesiuni, precum şi Congregaţunea Mariană. Starea disciplinară a fost în general bună, nu a fost nici - o abatere mai mare disciplinară. Corpul profesoral a urmărit cu grijă specială purtarea elevilor în afară de şcoală, iar anii diriginţi au controlat regulat absenţele elevilor. 5. Starea de studii. Predarea în cursul anului şcolar 1931/32 s-a făcut în toate clasele conform Programei Analitice, apărute în Nrul 96 din 1929 al Monitorului Oficial, cum şi după Modificarea Legii învăţământului Secundar, publicată în Nnul 167 din 1931 al Monitorului Oficial, precum şi după Proiectul Programei de învăţământ, apărut tot în anul 1931. In urma Modificării Legii învăţământului Secundar, cursul inferior s’a prefăcut într’un curs cu patru clase. La începutul fiecărui trimestru, corpul profesoral a ţinut câtă o conferinţă metodică, unde s’a discutat împărţirea