Állami tanitóképezde, Kolozsvár, 1915

27 tetszetősségére ne csak a szépírás tanára ügyeljen, hanem minden tanár, akinek a kezén a növendékek írása megfordul. 3. Ha a növendékek a házi dolgozatot — a tanítási tervezetet is beleértve — hanyagul készítik el, a tanár ne elégedjék meg a dolgozat külső alakjára adott gyönge osztályzattal, hanem írassa le az egész dolgozatot újra. 4. Akármilyen célú és tárgyú is a dolgozat, minden esetben nemcsak tartalmi, hanem alaki szempontból is megbírálandó. A tanítási tervezeteket külső alak szempontjából a pedagógia tanára bírálja meg. 5. Az osztályfőknek különös gondjuk legyen arra, hogy az úgynevezett heti felügyelők a rájuk bízott adatokat tisztán és tet­szetősen írják be az osztálykönyvbe. 6. Hogy a tanárok példája e tekintetben is követendő minta lehessen, minden tanár ügyeljen arra, hogy a növendékek elé kerülő írása kifogástalan legyen. 13. Magyar írásbeli tételek az 1915—16. évben. I. osztály. 1. Hetyei Gábor A kis gazdasszony c. gyermekversének lemásolása. 2. Makáry György Az almafa és a rakottya c. meséjének diktálás alapján való leírása. 3. Egy háborús dalnak emlékezetből való leírása. 4. Kisfaludy Károly Szülőföldem szép határa c. költeménye prózában. (Átalakítás). 5. Petőfi Sándor Szülőföldemen c. költeménye prózában. (Átalakítás.) 6. Tompa Mihály A madár, fiaihoz c. költeménye prózában. (Átalakítás.) 7. Berzsenyi Dániel Közelítő tél c. költeménye prózában. (Átalakítás.) 8. Petőfi Sándor István öcsémhez c. költeményének főbb gondolatai. (Fogalmaztatás meghatározott kérdésekre.) 9. Mátyás király kolozsvári szobra. (Fogalmaztatás közösen megállapított vázlat alapján.)

Next