24 óra, 2013. május (24. évfolyam, 101-125. szám)

2013-05-07 / 105. szám

r­t.renvton^—1 CSALÁD & NEVELÉS • AUTÓ & MOTOR » LAKÁSKULTÚRA / UTAZÁS * EGÉSZSÉG » MINDMEGETTE » INTERJÚ, RIPORT ^ Minden porcikájában megújult a Golf teszt A hetedik generációs autót 1.4 TSI-vel és DSG-váltóval vallattuk - Csendesen suhan sztrádán is A Golf formai megújulása olyan mértékben beleolvad az elődje stílusába, hogy alig tűnik fel, pedig ha közelebb­ről szemügyr­e vesszük, jóval karakánabb a fazon (bár ta­lán kissé unalmas is lehet). Molnár József Az elérhető extrák listája elké­pesztően gazdag, de elég csak a tesztjármű közel tízmilliós árára pillantani, és máris sok­kot kapunk! Jogosan merül fel a kérdés, ugyan már mi kerül ennyibe ezen a Golfon? A motortérben a modern, 1,4- es TSI tanyázik, 140 lóerővel, de még nem a hengerlekapcso­­lós kivitelben (+150 000 Ft), így 6,21 millióról indulunk. A DSG váltó felára 486 000 forint, de a Highline csomag, a bi-xenon fényszórók, a panoráma üveg­tető és a Discover Pro navi sem éppen filléres tétel. Persze vá­laszthatunk mást is: a háromaj­tós alapváltozat például (Start, 1.2 TS­/85 LE) 4 193 779 forint­ba kerül. Apró csavar, hogy aki ötajtós Golfot szeretne, annak már a Trendline szintben kell gondolkodnia, ami már borso­sabb, 5,23 milliótól érhető el. A Golf minden téren odateszi magát, a kidolgozás, az anya­gok, a finoman forgó kapcsolók, a szépen varrott alcantara-szö­­vet kárpit, és úgy összességé­ben az autó precíz működése a középkategóriában is megállná a helyét. Az ülések határozot­tan fogják a testet, a deréktá­masztás ideális, hosszú úton is kényelmesek. A pulton óri­ási érintőképernyős navigátor, mely közelítésérzékelő funkci­óval bír. Ujjunk közelítésekor felugrik egy kezelési felület. Remek geg, de néhány perc után rá lehet unni. A képernyő szélein a kezeléshez szükséges kapcsolók adottak, ráadásul az érintőképernyő kesztyűben nem működtethető, jól szupe­rál a fáradtságérzékelő, mely a sofőr kormánykezeléséből képes kikövetkeztetni a fáradt­ság fokát. Egy éjszakai, ködös Miskolc-Budapest túrán kissé álmatagon, épp azon morfondí­roztam, félreállok, amikor egy pityegéssel megjelent előttem a kis kávéscsésze piktogram. A fékezésre és gyorsításra is képes tempómat (DSG-vel 0-160 km/óra között) egy áldás, ahogy az ellenkormányzásra képes sávtartó vagy a városi vészfék asszisztens (30 km/óra alatt) is. A prémium miliőt rontja, hogy tolatáskor hangosan bil­len ki a hátsó VW-embléma, ami mögött a kamera rejtőzik. Előremenetben pedig a jobb­oldali, automatikusan lebille­nő külső tükör (a baloldalihoz nincs ilyen funkció) és a ka­merát rejtő embléma is lassan talál vissza az eredeti helyére. 25-30 km/óráig a központi mo­nitoron a mögöttes forgalmat látjuk, ami elég zavaró. Az ab­­roncsnyomás-figyelő rendszer jó dolog, azonban azt már nem tudja megmondani, hogy me­lyik kerék lapos. A 140 lóerős TSI 250 Nm mozgósítására képes, mely ala­csony, 1500-as fordulatszámtól kiaknázható. Sztrádán is csen­desen suhan a Golf, a zajszige­telés eltalált, 130-nál úgy 2500- on cövekel a fordulatszámmérő. A hétgangos DSG-váltó villám­gyorsan kapcsol, az állórajtos százas sprint mindössze 8,4 másodpercig tart. A menet­­profil-menü új elem a Golfban. Adatlap létezik Eco, Sport, Normál és Individual üzemmód. A kor­mányzás precíz, de azért akad ennél közvetlenebb darab a piacon. A kanyarképességek is kiszámíthatók, ám ha rendesen meghajtjuk, van egy hirtelen elérkező határpont, amikor vá­ratlanul drasztikusan kezdi el tolni az orrát a Golf. Elődjéhez képest nagyjából 100 kilogrammal könnyebb az új Golf VW Golf 1.4 TSI DSG Összlökettérfogat: 1395 cm3 Hengerek/szelepek: S4/16 turbó Maximális teljesítmény: 103 kW (140 LE) 4500-6000/perc Maximális forgatónyomaték: 250 Nm 1500-3500/perc Hosszúság/szélesség/magasság: 4255/1790/1452 mm Tengelytáv: 2637 mm Nyomtáv elöl/hátul: 1549/1520 mm Fordulókör: 10,9 m Saját tömeg/teherbírás: 1213/587 kg Csomagtartó: 380/12701 Üzemanyagtank: 501 Gyorsulás 0-100 km/h: 8,4 s Maximális sebesség: 212 km/h Város/országút/vegyes: 6,1/44/5,21/100 km Tesztfogyasztás: 7,71/100 km C02-kibocsátás: 116 g/km A modell alapára (1.2 TSI, 85 LE, 3 a­): 4193 770 Ft A tesztelt verzió ára: 6 702 020 Ft (Comfortline) "nf­}y|J­iWwiilu.imui c Mo . Új szervizprogramokkal rukkolt elő a POHU a szerviz4+ a Porsche Hungária (POHU) által forgalmazott már­kák (Audi, Seat, Skoda, VW) tulajdonosainak jelent egyedi alkat­­rész­ karbantartási kedvezményt. A kuponfüzet a négy évesnél idősebb autókhoz kínál mérsékelt árú ajánlatokat. Az Economy alkat­részek az árérzékeny, de a mi­nőségre sokat adó ügyfeleknek készülnek - használatuk a jár­mű öt éves korától ajánlott. Az eredeti alkatrészekhez képest ennél átlagosan 25 százalékkal kisebb összegről beszélhetünk, ami már a csere díját is magá­ba foglalja! Az Economy alkat­részek minden­ben megfelelnek a VW-csoport elő­írásainak, csupán a gyártásuk során enyhén módosított szerkezeti jellemzőket és jobb árú nyersanyagokat használ­nak fel. Új elem a Go! Service Program, melynek fórja, hogy a regisztrációt követően az ügy­felek célzottan válogathatnak a kocsijukat érintő szerviz ak­ciók közül. ■ M. I. ■ Gyári minőségű­ek, de olcsóbbak az Economy­­alkatrészek Piacon a Honda Civic 1,6-os dízelváltozata a 120 lóerős dízel talán leg­nagyobb előnye, hogy csendes járás mellett egyenletesen ad­ja le erejét, éppúgy fekszik ne­ki a ráérős cammogás, mint a tempós haladás. A változó szögállású Garrett turbófel­töltő jóvoltából ala­csony fordulaton is használható nyo­maték áll rendelkezésre, a ma­ximális turbónyomás 1,5 bar. Az 1,6-os mezőnyben jelenleg a Honda blokkja a legkönnyebb. A lökhárítók áramvonala­sak, a fogyasztás mérséklé­sét start-stop automatika és aktív hűtőlamella rendszer is segíti. Szolidan átdolgozták a futóművet: az új szilentblok­­koknak köszönhetően a fel­függesztések oldalirányú me­revsége 24 százalékkal javult. Nemcsak a feszes hangolás miatt viselkedik sportosan a Ci­vic, az elektromos szervokormány közvetlenebb, az új hatfokozatú manu­ális váltó pedig maga az álom. A kar rövid úton, maximális pontossággal, simán siklik a kulisszában. A kapcsolás csuk­lóból megy - erre mondják,­ hogy tízből tíz pont! A Civic 1.6 i-DTEC (6 199 000 Ft) motorját még idén a fronthajtású CR-V hobbiterepjáró is megkapja. ■ ■ A 1.6 i-DTEC nyomatéka 300 Nm, fogyasztása 3,61/100 km Az automata váltós fogyasztása elfogadható a feláras sportfutóműről (15 mm-es ültetés) és 17 kerekekről, rajtuk peres gumikkal (225/45) szívesen lemondtam volna. Eb­ben a felállásban a Golf csillapí­tása feleslegesen feszes, érdemi rugózásról nem beszélhetünk. A 7,71/100 km-es fogyasztás a dinamika és a komfortot fokozó automata váltó tükrében elfo­gadható. A kabin elöl szellős, hátul átla­gos, egy magasabb sofőr mögött ülve már kevéske a lábhely. ■L MM j* l • ismerje meg az ismeretlent­­, * #* a Discovery csatornák leggazdagabb választékával 1, ^ 9* * : • élvezze legszélesebb HD csatorna • adja át magát a gyönyörű képek és a kiváló hang élményének! t •* £’ tKl IRI' ^^ Rendelje meg most! ps-40/,50­,50 iz­ uPc direct hu.upcdirect.com A dolgok az égből jönnek D UPC Direct Magyarország ’ A magyarországi műholdas TV szolgáltatók körében. 2 A Direct Light csomag esetében a 990 Ft-os havidíjat a UPC Direct szolgáltatója a beüzemeléstől számított első 6 hónapban biztosítja, majd a beüzemelést követő 7. hónaptól a csomag havidíja 1190 Ft/hó 2014. június 5-ig tartó hűségidő vállalásával. A tájékoztatás nem teljes körű. Az árak bruttó árak. Az akció visszavonásig tart. Teljes körű tájékoztatás, megrendelés: hivatalos forgalmazók, 06-40/150-150, hu.upcdirect.com. A UPC Direct, a UPC DTH S.á r.l. 2, rue Peterweldhen, L-2370, Howard, Luxembourg hivatalos védjegye, amely a B87905. szám alatt került bejegyzésre a „Registre Commerce et des Sociétés du Grand-Duche de Luxembourgénál. HÍRSÁV Roncsprémium a Citroennél a citroën a személyautók után a haszongépjármű­veire is kiterjesztette roncsprémium programját. A furgoncsere-program ke­retében bármely jogi vagy magánszemély akár egymil­lió forintos kedvezményben is részesülhet, ha új Nemo, Berlingo vagy Jumper tí­pust vásárol. A kedvezmény azonban csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél leg­alább 8 éves használt autóját felkínálja megsemmisítésre. Continental gumi nagyágyúkra a london eye óriáskerék hajtórendszere után az ame­rikai űrkutatási központ, a NASA is a Continental teher­abroncsait választotta. A flo­ridai légi bázison szolgálatot teljesítő KAMAG szállítók mindegyikén 72-72 darab Continental HTR kamion­abroncs forog, a rakétahor­dozók teherbírása 100 tonna­ .autóull TM­M.""M"T7U autón m­otor VW TOUAREG VW TOUAREG É ISI Am

Next