24 óra, 2013. május (24. évfolyam, 101-125. szám)
2013-05-07 / 105. szám
rt.renvton^—1 CSALÁD & NEVELÉS • AUTÓ & MOTOR » LAKÁSKULTÚRA / UTAZÁS * EGÉSZSÉG » MINDMEGETTE » INTERJÚ, RIPORT ^ Minden porcikájában megújult a Golf teszt A hetedik generációs autót 1.4 TSI-vel és DSG-váltóval vallattuk - Csendesen suhan sztrádán is A Golf formai megújulása olyan mértékben beleolvad az elődje stílusába, hogy alig tűnik fel, pedig ha közelebbről szemügyre vesszük, jóval karakánabb a fazon (bár talán kissé unalmas is lehet). Molnár József Az elérhető extrák listája elképesztően gazdag, de elég csak a tesztjármű közel tízmilliós árára pillantani, és máris sokkot kapunk! Jogosan merül fel a kérdés, ugyan már mi kerül ennyibe ezen a Golfon? A motortérben a modern, 1,4- es TSI tanyázik, 140 lóerővel, de még nem a hengerlekapcsolós kivitelben (+150 000 Ft), így 6,21 millióról indulunk. A DSG váltó felára 486 000 forint, de a Highline csomag, a bi-xenon fényszórók, a panoráma üvegtető és a Discover Pro navi sem éppen filléres tétel. Persze választhatunk mást is: a háromajtós alapváltozat például (Start, 1.2 TS/85 LE) 4 193 779 forintba kerül. Apró csavar, hogy aki ötajtós Golfot szeretne, annak már a Trendline szintben kell gondolkodnia, ami már borsosabb, 5,23 milliótól érhető el. A Golf minden téren odateszi magát, a kidolgozás, az anyagok, a finoman forgó kapcsolók, a szépen varrott alcantara-szövet kárpit, és úgy összességében az autó precíz működése a középkategóriában is megállná a helyét. Az ülések határozottan fogják a testet, a deréktámasztás ideális, hosszú úton is kényelmesek. A pulton óriási érintőképernyős navigátor, mely közelítésérzékelő funkcióval bír. Ujjunk közelítésekor felugrik egy kezelési felület. Remek geg, de néhány perc után rá lehet unni. A képernyő szélein a kezeléshez szükséges kapcsolók adottak, ráadásul az érintőképernyő kesztyűben nem működtethető, jól szuperál a fáradtságérzékelő, mely a sofőr kormánykezeléséből képes kikövetkeztetni a fáradtság fokát. Egy éjszakai, ködös Miskolc-Budapest túrán kissé álmatagon, épp azon morfondíroztam, félreállok, amikor egy pityegéssel megjelent előttem a kis kávéscsésze piktogram. A fékezésre és gyorsításra is képes tempómat (DSG-vel 0-160 km/óra között) egy áldás, ahogy az ellenkormányzásra képes sávtartó vagy a városi vészfék asszisztens (30 km/óra alatt) is. A prémium miliőt rontja, hogy tolatáskor hangosan billen ki a hátsó VW-embléma, ami mögött a kamera rejtőzik. Előremenetben pedig a jobboldali, automatikusan lebillenő külső tükör (a baloldalihoz nincs ilyen funkció) és a kamerát rejtő embléma is lassan talál vissza az eredeti helyére. 25-30 km/óráig a központi monitoron a mögöttes forgalmat látjuk, ami elég zavaró. Az abroncsnyomás-figyelő rendszer jó dolog, azonban azt már nem tudja megmondani, hogy melyik kerék lapos. A 140 lóerős TSI 250 Nm mozgósítására képes, mely alacsony, 1500-as fordulatszámtól kiaknázható. Sztrádán is csendesen suhan a Golf, a zajszigetelés eltalált, 130-nál úgy 2500- on cövekel a fordulatszámmérő. A hétgangos DSG-váltó villámgyorsan kapcsol, az állórajtos százas sprint mindössze 8,4 másodpercig tart. A menetprofil-menü új elem a Golfban. Adatlap létezik Eco, Sport, Normál és Individual üzemmód. A kormányzás precíz, de azért akad ennél közvetlenebb darab a piacon. A kanyarképességek is kiszámíthatók, ám ha rendesen meghajtjuk, van egy hirtelen elérkező határpont, amikor váratlanul drasztikusan kezdi el tolni az orrát a Golf. Elődjéhez képest nagyjából 100 kilogrammal könnyebb az új Golf VW Golf 1.4 TSI DSG Összlökettérfogat: 1395 cm3 Hengerek/szelepek: S4/16 turbó Maximális teljesítmény: 103 kW (140 LE) 4500-6000/perc Maximális forgatónyomaték: 250 Nm 1500-3500/perc Hosszúság/szélesség/magasság: 4255/1790/1452 mm Tengelytáv: 2637 mm Nyomtáv elöl/hátul: 1549/1520 mm Fordulókör: 10,9 m Saját tömeg/teherbírás: 1213/587 kg Csomagtartó: 380/12701 Üzemanyagtank: 501 Gyorsulás 0-100 km/h: 8,4 s Maximális sebesség: 212 km/h Város/országút/vegyes: 6,1/44/5,21/100 km Tesztfogyasztás: 7,71/100 km C02-kibocsátás: 116 g/km A modell alapára (1.2 TSI, 85 LE, 3 a): 4193 770 Ft A tesztelt verzió ára: 6 702 020 Ft (Comfortline) "nf}y|JiWwiilu.imui c Mo . Új szervizprogramokkal rukkolt elő a POHU a szerviz4+ a Porsche Hungária (POHU) által forgalmazott márkák (Audi, Seat, Skoda, VW) tulajdonosainak jelent egyedi alkatrész karbantartási kedvezményt. A kuponfüzet a négy évesnél idősebb autókhoz kínál mérsékelt árú ajánlatokat. Az Economy alkatrészek az árérzékeny, de a minőségre sokat adó ügyfeleknek készülnek - használatuk a jármű öt éves korától ajánlott. Az eredeti alkatrészekhez képest ennél átlagosan 25 százalékkal kisebb összegről beszélhetünk, ami már a csere díját is magába foglalja! Az Economy alkatrészek mindenben megfelelnek a VW-csoport előírásainak, csupán a gyártásuk során enyhén módosított szerkezeti jellemzőket és jobb árú nyersanyagokat használnak fel. Új elem a Go! Service Program, melynek fórja, hogy a regisztrációt követően az ügyfelek célzottan válogathatnak a kocsijukat érintő szerviz akciók közül. ■ M. I. ■ Gyári minőségűek, de olcsóbbak az Economyalkatrészek Piacon a Honda Civic 1,6-os dízelváltozata a 120 lóerős dízel talán legnagyobb előnye, hogy csendes járás mellett egyenletesen adja le erejét, éppúgy fekszik neki a ráérős cammogás, mint a tempós haladás. A változó szögállású Garrett turbófeltöltő jóvoltából alacsony fordulaton is használható nyomaték áll rendelkezésre, a maximális turbónyomás 1,5 bar. Az 1,6-os mezőnyben jelenleg a Honda blokkja a legkönnyebb. A lökhárítók áramvonalasak, a fogyasztás mérséklését start-stop automatika és aktív hűtőlamella rendszer is segíti. Szolidan átdolgozták a futóművet: az új szilentblokkoknak köszönhetően a felfüggesztések oldalirányú merevsége 24 százalékkal javult. Nemcsak a feszes hangolás miatt viselkedik sportosan a Civic, az elektromos szervokormány közvetlenebb, az új hatfokozatú manuális váltó pedig maga az álom. A kar rövid úton, maximális pontossággal, simán siklik a kulisszában. A kapcsolás csuklóból megy - erre mondják, hogy tízből tíz pont! A Civic 1.6 i-DTEC (6 199 000 Ft) motorját még idén a fronthajtású CR-V hobbiterepjáró is megkapja. ■ ■ A 1.6 i-DTEC nyomatéka 300 Nm, fogyasztása 3,61/100 km Az automata váltós fogyasztása elfogadható a feláras sportfutóműről (15 mm-es ültetés) és 17 kerekekről, rajtuk peres gumikkal (225/45) szívesen lemondtam volna. Ebben a felállásban a Golf csillapítása feleslegesen feszes, érdemi rugózásról nem beszélhetünk. A 7,71/100 km-es fogyasztás a dinamika és a komfortot fokozó automata váltó tükrében elfogadható. A kabin elöl szellős, hátul átlagos, egy magasabb sofőr mögött ülve már kevéske a lábhely. ■L MM j* l • ismerje meg az ismeretlent, * #* a Discovery csatornák leggazdagabb választékával 1, ^ 9* * : • élvezze legszélesebb HD csatorna • adja át magát a gyönyörű képek és a kiváló hang élményének! t •* £’ tKl IRI' ^^ Rendelje meg most! ps-40/,50,50 iz uPc direct hu.upcdirect.com A dolgok az égből jönnek D UPC Direct Magyarország ’ A magyarországi műholdas TV szolgáltatók körében. 2 A Direct Light csomag esetében a 990 Ft-os havidíjat a UPC Direct szolgáltatója a beüzemeléstől számított első 6 hónapban biztosítja, majd a beüzemelést követő 7. hónaptól a csomag havidíja 1190 Ft/hó 2014. június 5-ig tartó hűségidő vállalásával. A tájékoztatás nem teljes körű. Az árak bruttó árak. Az akció visszavonásig tart. Teljes körű tájékoztatás, megrendelés: hivatalos forgalmazók, 06-40/150-150, hu.upcdirect.com. A UPC Direct, a UPC DTH S.á r.l. 2, rue Peterweldhen, L-2370, Howard, Luxembourg hivatalos védjegye, amely a B87905. szám alatt került bejegyzésre a „Registre Commerce et des Sociétés du Grand-Duche de Luxembourgénál. HÍRSÁV Roncsprémium a Citroennél a citroën a személyautók után a haszongépjárműveire is kiterjesztette roncsprémium programját. A furgoncsere-program keretében bármely jogi vagy magánszemély akár egymillió forintos kedvezményben is részesülhet, ha új Nemo, Berlingo vagy Jumper típust vásárol. A kedvezmény azonban csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél legalább 8 éves használt autóját felkínálja megsemmisítésre. Continental gumi nagyágyúkra a london eye óriáskerék hajtórendszere után az amerikai űrkutatási központ, a NASA is a Continental teherabroncsait választotta. A floridai légi bázison szolgálatot teljesítő KAMAG szállítók mindegyikén 72-72 darab Continental HTR kamionabroncs forog, a rakétahordozók teherbírása 100 tonna .autóull TMM.""M"T7U autón motor VW TOUAREG VW TOUAREG É ISI Am