24 óra, 2019. július (30. évfolyam, 150-176. szám)

2019-07-06 / 155. szám

8BELFÖLD 2019. JÚLIUS 6., SZOMBAT Mindkét autóvezetőt halálos közúti baleset gondatlan okozásával vádolják Gázt adott a karambol előtt Gyorsított az ütközés előtt, vallotta tegnap M. Richárd. A férfi 2017-ben jogosítvány nélkül és a megengedett se­besség többszörösével ös­­­szeütközött egy szabályta­lanul kanyarodó Citroennel. Két ember meghalt. Mediaworks-összeállítás szerkesztoseg@mediaworks.hu BUDAPEST Gázt adott a bal­eset előtt, és Mercedese kor­mányát is jobbra rántotta, így akarta elkerülni az ütközést, mondta tegnapi tárgyalásán a Dózsa György úti baleset­ben megvádolt M. Richárd. A balesetet követően még azt mondta, hogy lassított. A vád szerint M. Richárd 2017 má­jusában egy német rendszá­mú Mercedessel 135-140 ki­lométeres sebességgel szá­guldott a Dózsa György úton, és az egyik kereszteződésben összeütközött az N. József ál­­tal vezetett, szabálytalanul elé kanyarodó Citroennel. A Citroen a trolimegállóba csapódott, két ember meghalt, N. János életveszélyes, M. Ri­chárd és több járókelő kön­­­nyebb sérülést szenvedett. A Pesti Központi Kerüle­ti Bíróságon tegnap a műsza­ki szakértő kifejtette, hogy a Citroen vezetőjének nem volt lehetősége reagálni a nagy se­bességgel érkező Mercedesre. Az igazságügyi orvosszakértő szerint M. Richárd vizeletéből kimutatott kokain-bomláster­mék nem befolyásolta a veze­tésben. Az ügyészség szerint mind­két sofőr közlekedési szabá­lyokat szegett, és mindkettőt halálos közúti baleset gondat­lan okozásával vádolják. Sze­rintük M. Richárd jelentősen túllépte a megengedett sebes­séget és nem volt érvényes ve­zetői engedélye, N. József pe­dig szabálytalanul kanyaro­dott és nem adott elsőbbséget a szembejövő forgalomnak. Egy másik vádpont szerint 2015-ben M. Richárd egy né­met rendszámú BMW-vel le­szorított az útról egy biciklist, aki ezért ráütött a kocsijára. Erre ő elébe vágott, társával kiszállt a kocsiból és azt ordí­totta a biciklisnek: „Az életed nem ér annyit, mint a fénye­zés a kocsin!” Ezután belerú­gott a biciklisbe, a társa pedig arcul ütötte. Az ügyészség sze­rint ebben a vádpontban ga­rázdaság és közúti veszélyez­tetés állapítható meg. Január­ban M. Richárd elismerte a ga­rázdaságot és elnézést kért, a közúti veszélyeztetést vitatta. A Dózsa György úti balesetről azt mondta, mindenki számá­ra tragédia, őszintén sajnálja az elhunytakat. M. Richárd megváltoztatta a vallomását Fotó: MTI Előélet M. Richárdot 2006-ban, a kecskeméti maffiaperben nyolc évre ítélték, a banda tag­jai drogkereskedelemmel, prostitúcióval, védelmi pénzek beszedésével foglalkoztak. HIRDETÉS TE VAGY A MEGFELELŐ JELÖLTÜNK, HA az európai vasútipar világszintű, piacvezető gyártó cégénél, modern, tiszta és biztonságos munkakörnyezetben akarsz dolgozni, van kézügyességed, vagy nyitott vagy azt fejleszteni. ELVÁRÁSQ: rendelkezel fémipari tapasztalattal és/vagy szakirányú lakatos végzettséggel, tudsz műszaki rajzot olvasni, MIÉRT VÁLASSZ MINKET? versenyképes juttatási csomag és havi teljesítményprémium; egészségmegőrző és sport szolgáltatások (ingyenes masszázs-, úszás- és gerinctorna lehetőség, konditerem használat); kiemelkedő szociális juttatási lehetőségek, magán egészségbiztosítás; színvonalas üzemi étterem, étkezési és szállás lehetőség Szeretnél a nemzetközi és a hazai járműgyártás egyik leginnovatívabb szereplőjeként ismert Stadler Rail Csoport sikereinek részese lenni? El tudod képzelni a jövőd, akár pályakezdőként is nálunk? Várjuk a jelentkezésed! Magyar nyelven megírt fényképes szakmai önéletrajzodat az alábbi elérhetőségeken várjuk: postacím: Stadler Szolnok Kft., 5000 Szolnok, Bánki Dénát u. 5. munkavégzés helye: Szolnok e-mail: toborzas@stadlerrail.com karrteroldal: www.staálerallas.hu telefon: 06-56/888-547 Csatlakozz hozzánk és sínen lesz az életed! www.stadlerrail.com­ „Szabályszegések sorozata történt” BUDAPEST Kevéssel a Hab­leány elsüllyedése előtt és utána is használta a Viber üzenetküldő alkalmazást Jurij Csaplinszkij, a Viking Sigyn tömegbaleset okozá­sával gyanúsított kapitánya, tudta meg a Bors. Korábban a rendőrség közölte, hogy az ukrán férfi adatokat törölt le a mobiltelefonjáról. Még nem tudni, hogy szövegről vagy képekről van-e szó. A Viking Sigyn adatrögzí­tő berendezésén talált hang­fájlok és a szemtanúk vallo­másai is arról tanúskodnak, hogy az utasok figyelmeztet­ték a Hableányra a szálloda­hajó kapitányát, aki semmi­lyen rádióforgalmazást nem bonyolított le a tragédiát megelőzően, így tehát azt sem jelezte, hogy előzni készül. A szerencsétlenségről több videófelvétel is készült, az egyiket egy amerikai házas­pár rögzítette a szállodahájó tatfedélzetéről. Sógor Zsolt, a Hableányt üzemeltető Panoráma Deck Kft. jogi képviselője a Ma­gyar Nemzetnek arról be­szélt, ezek a képsorok egy­értelműen bizonyítják, hogy a Viking Sigyn kapitánya a kormány mögött volt a tragé­dia idején, azt azonban még nem tudni, hogy éppen mi­vel foglalta el magát. Az ügy­véd úgy fogalmazott, hogy „van egy süket és vak” kapi­tányunk. Azt ugyanis a szak­­­­értők és az utasok is elmond­ták, és a felvételek is igazol­ják, hogy a Hableányt látni lehetett a kapitányi fülkéből, a kapitány azonban nem ész­lelte a kirándulóhajót. Az ügyvéd tegnap az Mti­nek azt nyilatkozta, hogy sú­lyos felelősség terheli a Vi­king Sigyn kapitányát a bal­esetért. Sógor Zsolt szerint „szabályszegések sorozata” vezetett a súlyos tragédiá­hoz. Azt is elmondta, hogy a Viking radarja másfél perc­cel az ütközés előtt riasztást adott, de hangjelzése nem volt, mert ki volt kapcsolva. A Hableányon nem volt radar - erre a típusra nem is kell -, de rádió igen. A Viking kapi­tánya mégsem jelezte előzési szándékát. Ráadásul hídbe­járatnál alapvetően tilos is az előzés - jegyezte meg az ügyvéd. Május 29-én a Margit híd közelében a Viking Sigyn felborította a fedélzetén 35 emberrel haladó Hableányt. A balesetben 28 ember vesz­tette életét, két áldozatot még keresnek. A kishajó roncsait 13 nappal a tragédia után emelték ki a Dunából. MW ft . 4­­ , A­ iL A Viking Sigyn kapitánya bűnügyi felügyelet alatt áll Fotó: MTI

Next