24 óra, 2020. szeptember (31. évfolyam, 204-229. szám)
2020-09-21 / 221. szám
MEGYEI KORKÉP Raliautók kavalkádja a pályán ESZHR601^ Csepy Zoltán, aki mintegy 18 éve az autósport környékén található, újra megszervezte a raliszakág hazai résztvevőinek, csapatainak találkozóját Esztergomban. A szeptember 19-én a rögixpályánál megtartott versenyautó-kiállítás és tuningshow eseményen látványosságban és akciókban nem volt hiány. A szervező elmondta, hogy az említett 18 év alatt számos megmérettetés, így például szlalomversenyeket, illetve jótékonysági rendezvényeket szervezett társaival együtt Esztergomban, ahol rendszeresen voltak az ezredfordulóig rali kategóriájú, országos autóversenyek. A jótékonysági rendezvénnyel két évben is az esztergomi kórház gyerekosztályát támogatták. A mostani, szeptember 19-ei esztergomi eseményt Csepy Zoltán Gerendás Ádám autóversenyzővel közösen állította össze, melynek célja az volt, hogy a közönségnek bemutathassák az aktív raliversenyzőket és a külső és teljesítmény tekintetében is ámulatra méltó versenyautóikat, mellyel újra népszerűsíthetik ezt az ágazatot. A rögbipálya sokat látott gyepén a rali 1, azaz „király” kategóriából is sokan érkeztek és nyűgözték le a műfaj rajongóit a nap folyamán, de láthatók voltak a másod- és harmadosztály kiválóságai is, köztük a talán nap slágerének, kedvencének mondható lila Trabant. A felhozatal rendkívül változatos volt, a nap folyamán mintegy ötven csapat mutatkozott be. A főszervező óvodákba és iskolákba is elmegy, hogy beszéljen a gyerekeknek a raliról, mely a királyvárosban a 90-es évek végén élte legerősebb időszakát. Pöltl Z. Erős és még szép is Fotó: P. Z. 2020. SZEPTEMBER 21., HÉTFŐ Tizenhárom együttes az Öröm a Zene döntőjébe jutásáért küzdött A tavalyi második legjobb idén első helyen végzett Fény csillan a basszusgitáron, ujjak simítanak a szintetizátor billentyűin. Kósza ütemeket ver a dob, az izzadt tenyerek közt szorongatott mikrofonban énekszó csendül. A hangoláskor tapintható volt az izgalom a Vértes Agorájában a 25. Peron Music Tehetségkutatón. Raffael Veronika veronika.raffael@mediaworks.hu TATABÁNYA A tét nem volt kicsi: a tizenhárom együttes az Öröm a Zene döntőjébe jutásáért küzdött, hogy a 3 milliós pénzjutalom mellett további fellépési lehetőségekért harcoljanak. Mikor minden hangszer a helyére került, mikor már minden zenész jól hallotta társait a hangszóróból felgyulladtak a színpadi fények. Húrba csaptak a gitárosok, a dobok közé a dobosok, kezdődhetett a mindent eldöntő, 15 perces minikoncert. Ennyi idő állt rendelkezésre ugyanis arra, hogy az együttesek színpadi produkcióinak minőségével, a tagok ÖSSZ-, valamint egyéni játékaikkal meggyőzzék a megye középiskolásaiból delegált diákzsűrit és a négytagú szakmai zsűrit. A gondosan előválogatott együttesek igazi koncertélményt okozva színes palettát tártak a bírák elé, a mókás funkytól a karcos metálig szinte minden zenei stílus megtalálható volt a tehetségkutatón. A tatai származású fiatalokból álló metálbanda, az Arcidia frontembere, Gaál András például a hangolásnál a Legyen hó című betétdallal melegítette hangszálait, percekkel később Eltemetve nevet viselő dalukkal rázták fel a terem maszkos nézőseregét. A diákkorú bandatagok a hasonló korú zsűritől egyhangú igent kaptak, míg a szakmai döntnököktől hideget-meleget is. Őket követte a szintén tatai kötődésű Quack, akik idén újult erővel vágtak neki a tehetségkutatónak, a tavaly ezüstérmet szerző alterpopbanda a névadó felfújhatós kacsával jelent meg a színpadon,dalaikkal pedig szSáves^ieBéíő értékelést zsebeltek be az ítészektől. Tőlük egyes idősebb korosztály a félig-meddig tatabányai tagokból összeállt The Whatevers, akik néhol pörgős, néhol lágy grunge stílusban íródott dalaikban angol nyelven szólaltak meg. A klasszikusokat idéző, összeszokott fiúbanda vegyes értékelést kapott a diákoktól, a tetszést szimbolizáló zöld lapok mellett fel-feltűnt pár piros tábla is. A hosszú nap végén kiosztották a díjakat: Ujfalusi Gábor díjban részesült kiemelkedő zenei tehetségéért Bocskai Béla, a Möbius zenekar énekese, különdíjat kapott a budapesti Dorchipelago zenekar. A verseny sorrendje is felállt: harmadik lett a The Whatevers, a második a szegedi Csillagerdő, míg a fődíj a Quackhoz került. A tatai kötődésű, tavaly ezüstérmet szerző Quack a névadó felfújhatós gumikacsával jelent meg a színpadon és meg is nyerte a tehetségkutatót Fotók: Zantleitner Ingrid Különböző stílusú, színvonalas produkciók követték egymást A megyei középiskolákból delegált diákzsűri így szavazott Az oroszlányi nosztalgia-autóstalálkozón mintegy negyven évet ugrottunk vissza az időben Főként korabeli Ladákkal telt meg a parkoló OROSZLÁNY Ismét érdekes és izgalmas történettel lehetett találkozni az oroszlányi vendéglő parkolójában szombaton, az amerikai autóstalálkozókról híres V8 Vendéglőnél. Minka Attila, az események főszervezője egyre inkább igyekszik bővíteni a kínálatot és a legváltozatosabb autómárkák szerelmeseit meghívni, mert jól tudja, a benzingőz mindenkié. A legutóbb, két héttel ezelőtti találkozóra sem amerikai csodajárgányokkal érkeztek és ez így volt a hétvégén is, amikor az orosz gyártmányú Ladákkal telt meg a parkoló. Az 1980-as évek egyik legmeghatározóbb autómárkájáról van szó, talán nem túlzás azt állítani, hogy abban a korszakban ez a típus jelentette a luxust. Gombás Péter egy autóval érkezett Veszprém megyéből, ezenkívül otthon van még hat másik példány ebből a márkából. Mint mondta gyűjti őket, később restaurálja, majd CT-vizsgára mennek, ahol megkaphatják a veterán minősítést. - Több milliós tétel a restaurálás, de szívesen teszem, mert tetszenek ezek az autók. És megbízhatóak is. Például az injektoros Samarám minden nap kint van az utakon és bírja, sőt... - vélekedik Péter, aki civilben karosszérialakatos és autófényező. Mielőtt búcsút intenénk, még megosztja velünk nagy tervét. - Minden létező típusból szeretnék venni egyet. Ez az álmom. Nagyigmándról érkezett egy nagyobb társaság. Családtagokból, ismerősökből és barátokból összeállt csapat. Hosszasan beszélgettek járművekről, mustrálták a darabokat. Elmondták, melyik típus milyen előnyökkel bír és sztorizgattak a régmúltról. A közelből, Tatabányáról is szép számmal érkeztek. Érdeklődők és sofőrök is. Időutazás volt ez a javából. Mintha negyven évvel ezelőtt jártunk volna Oroszlányban, körülbelül a nyolcvanas évek közepén. Begördültek a Skodák és a Zsigulik, valamint olyan retrodarabok, mint a Barkas, aminek tetején gumikacsa „ült”. Az újságíróban felmerült, hogy bár az autók többsége kifogástalan állapotú, van-e jövőjük ezeknek az autóknak, hiszen évről évre egyre nagyobb választékkal rukkol elő az autópiac. A költői kérdésre meg is jött a válasz. Csak szét kellett nézni a megtelt parkolóban és máris látható volt, mennyire töretlen a márka iránti hűség. W. Zs. A régi 1500-as Ladák bemutatója sok érdeklődőt vonzott Fotó: Z. I.