Könnyűipari Értesítő, 1964. július-december (17. évfolyam, 23-42. szám)

1964-07-11 / 23. szám

( 2. A vállalati tehergépkocsik napi foglalkoztatási idejét 11 órára kell emelni. Ennek megfelelően a vállalati te­hergépkocsivezetők egyéni havi maximális munkaidejét 300 órában állapítom meg. A vállalati tehergépjárművezetők elrendelhető és ki-­­­ fizethető havi átlagos munkaidő keretét július és augusz­ i­uug hónapokban átmenetileg 300 órában h­atározom meg.­­ (Az éves szinten betartandó havi átlagos 250 órás keret­­ módosításáról későbbi időpontban rendelkezem.) 3. Amennyiben az előző pontban megállapított napi foglalkoztatási idő alatt a vállalatok tehergépkocsijaikat kihasználni nem tudják, úgy a fölös kapacitást kötelesek felajánlani az illetékes Megyei Szállítási Bizottságnak, Budapesten a körzeti menetirányítónak. A felajánló vállalatot a felajánlott gépkocsik után pré­mium illeti meg. A prémium nagyságát és mérvét a ké­sőbbiekben szabályozom. 4. A havi fuvarozási tervek elkészítésénél elsősorban a saját tehergépkocsikat kell leterhelni — figyelembe véve a foglalkoztatási idő meghosszabbítását — csak az így fennmaradó árumennyiség szállítása tervezhető az autóközlekedési vállalatokra. 5. Tájékoztatásul közlöm, hogy az autóközlekedési vál­­lalatok tehergépkocsijainak foglalkoztatási idejét május hónaphoz viszonyítva július, november és december hó­napokban 15%-kal, augusztus, szeptember és október hó­napokban legalább 20%-kal kell felemelni.­­ A havi fuvarozási szerződések keretében rendelkezésre­­ bocsátott közhasználatú és célfuvarozási tehergépjármű­­­­veket legalább hatv­igi napon át kell foglalkoztatni. A felemelt napi foglalkoztatási idő 11 óránál kevesebb nem lehet, tehát a vállalatok napi 11 óránál rövidebb időtartamra — a következő bekezdésekben foglalt kivé- 1-Hez eltekintve — Autóközlekedési Vállalat tehergépko­csijait nem vehetik igénybe. A Megyei Szállítási Bizottság a helyi és vállalati adott­ságok figyelembevételével jogosult — az érdekelt válla­latok bevonásával a fentiektől eltérő napi foglalkoztatási időt is megállapítani. Ha erre nézve a Megyei Szállítási Bizottság és az érde­kelt vállalatok között nem jön létre megállapodás, úgy a vitás ügyet fel kell terjeszteni a Központi Szállítási Tanács Titkárságához. A Központi Szállítási Tanács Tit­kársága a felügyeleti szervvel egyetértésben dönt. Az így megállapított óraszámnál rövidebb napi foglal­koztatásra az autóközlekedési vállalatok szerződést nem kötnek. 6. Amennyiben a hétköznapokra biztosított, vagy ren­delkezésre álló tehergépkocsi kapacitás nem elegendő, úgy a vállalat köteles megszervezni a saját és bérteher­gépkocsik vasárnapi és munkaszünnapi foglalkoztatá­sát is. A munkaszüneti napokon igénybe vett gépkocsikra oly mennyiségű árut kell biztosítani, hogy a foglalkoztatási idő legalább a 10 órát elérje. Munkaszünnapi vasúti rakodások 7. Munkaszünnapi berakások végzése valamennyi vál­lalatra kötelező. A munkaszüneti napon, valamint a mun­kanapon történő berakásoknak arányosaknak kell len­­niök. 8. A munkaszünnapi berakásokhoz szükséges vasúti ko­csikat a „Fuvarozási Feltételek”-ben a munkanapi kocsi­­megrakásokra előírt módon és időben kell a feladási ál­­lomásokon megrendelni. 9. Ha a feladási állomás a szabályszerűen megrendelt üres kocsikat nem állítaná ki, a ki nem állított kocsi­mennyiség a vállalat munkaszünnapi teljesítményébe be­számít, ezt azonban az állomással igazoltatni kell. 10. A beszámoló jelentés hátlapján munkaszünnapon­ként jelentendő a berakott kocsik darabszáma és a be­­rakott súly. Az áruátadás-átvétel rendje 11. Az áruátadás-átvétel valamennyi vállalatnál hétköz­napokon 14 óráig adott előzetes értesítés mellett 22 óráig, szombaton 12 óráig adott előzetes értesítés mellett 18 óráig kötelező, függetlenül attól, hogy a vállalat öt-, vagy hatnapos munkahéttel dolgozik. 12. A munkaszünnapon (heti pihenőnapon, munkaszü-­ neti napon) végzett vasúti rakodások fokozása, valamint a közhasználati tehergépkocsik munkaszünnapi és éjjeli foglalkoztatása­ érdekében — az elmúlt év gyakorlatának megfelelően — a 122/1959. (18—19.) Mü.M. számú utasítás figyelembevételével alkalomszerűen állományi dolgozók is-igé­­ybe vehetők­-az állományon kívüli béralap terhére. Az egyöntetű elszámolás érdekében az alkalomszerűen igénybe vett dolgozók részére kifizetett béreket minden esetben az állományon kívüli béralap terhére kell el­számolni. A fenti rendelkezések vonatkoznak az áruátadás-átvétel meghosszabbítása folytán felmerült többlet munkaórák fe­dezésére is. Az igénybe vett dolgozók részére legalább 10 órás pi­­­­henőidőt kell biztosítani a következő munkanap megkez-­­­déséig. 13. A vasúti rakodások, a közhasználatú tehergépkocsik­­ éjjeli foglalkoztatása, valamint az áruátadás-átvétel idejé­nek meghosszabítása miatt felmerült többlet árákról és­­ kifizetésükről külön nyilvántartást kell vezetni. Vegyes rendelkezések 14. Az utasítás rendelkezései vonatkoznak az állami he­lyi ipari vállalatokra is. 15. Jelen utasítás kihirdetése napján lép hatályba. Egy­idejűleg a 13/1963. (Kip. É. 16.) Kip. M. számú utasítás hatályát veszti. Budapest, 1964. évi június 27-én.­ ­ Földi László s. k., a könnyűipari miniszter első helyettese KÖZLEMÉNYEK 198 KÖNNYŰIPARI ÉRTESÍTŐ 1964. július 11. A TERMELÉSI FŐOSZTÁLY KÖZLEMÉNYE Kötelező házhozfuvarozás bevezetése Tájékoztatásul közöljük, hogy a Központi Szállítási Tanács 11/6/1964. sz. határozata értelmében a darabáru­forgalom zavartalan lebonyolításának biztosítása érdeké­ben a vasút 1964. július 1-től kezdődően, a további in­tézkedésig, az alábbi állomásokon kötelező házhozfuva­­rozást vezet be: Ajka Jászberény Baja Kaposvár Balassagyarmat Kazincbarcika Békéscsaba Kecskemét Budapest összes állomásai Keszthely Cegléd Kiskunfélegyháza Debrecen Kalocsa Dorog Komárom Dunaújváros Komló Eger Makó Esztergom Mátészalka Gyöngyös Mezőkövesd Győr Miskolc gömöri pu. Gyula Miskolc tiszai pu. Hatvan Mosonmagyaróvár Hódmezővásárhely Mohács

Next