Magyar-Szovjet Közgazdasági Szemle – 1950.

7-12. szám - A IV. évfolyam 7–12. számában megjelent cikkek tárgykör szerinti csoportosítása - 11. Népi demokráciák gazdasága - Rostássy István: A budapesti földalatti gyorsvasút tervéről és a moszkvai metróról

1544 ROSTÁSSY ISTVÁN" Ezért mondta ki a földalatti gyorsvasút létesítéséről szóló minisz­tertanácsi határozat, hogy a „vonalak és állomások építését a moszkvai metrónál alkalmazott legújabb technika alapján kell elvégezni. A vonalak mélyvezetéssel készüljenek, fúrópajzsos eljárással". A moszkvai metró építésének megindításakor is hosszú vita volt azon, hogy az olcsóbb módszer szerint, az útburkolat felszíne alatt, vagy az útvonalak­tól függetlenül nagy mélységben építsék-e ki a földalatti vasút alagút­jait. A metró építéséhez meghívott külföldi szakértők annak idején az építkezés olcsóságára való utalással kivétel nélkül a felszínalatti veze­tés mellett foglaltak állást. Ezzel szemben a szovjet szakemberek a mélyvezetést ajánlották, mert véleményük szerint az építkezés költ­sége egymagában nem lehet döntő tényező a város egész életére nagy befolyással bíró építkezés végrehajtásában. A nyílt munkagödörben való építési módot megengedhetetlennek tartották, mert az megbénította volna az egész város forgalmát.

Next