Közlekedéstudományi Szemle, 1955 (5. évfolyam, 1-12. szám)
1. Általános kérdések Oldal A Német Demokratikus Köztársaság műanyagkiállítása Budapesten 11. 436 Az alkotmány ünnepére .......................... 7—8. 241 Dr. Csanádi György: Zeflovich Kornél emlékezete .............. 11. 405 Dr. Czére Béla: Közlekedési szakirodalmunk tíz éve 7—8. 295 Dr. Horváth László Gábor: Az időjárásváltozás hatása a központi idegtevékenységre, tekintettel a közlekedési balesetekre .................. 5. 194 Dr. Horváth László Gábor: Az időjárásváltozások hatása az éjszakai közlekedés biztonságára .... 10. 394 Dr. Javorik László: Változó (csökkenő) karakterisztikájú rugózás járművek hordrugóihoz 5. 171 Dr. Kádas Kálmán: A közlekedés eszközei a lipcsei műszaki kiállításon ............... 9. 331 Május 1 ...................................................... 5. 165 Prieszol József: A Szovjetunió segítsége közlekedésünknek ................................................. 4. 121 Verebély László: Emlékezés Kandó Kálmánra.............. 3. 81 Veroszta Imre: Egyes fuvareszközök legkedvezőbb szállítási távolsága ............................. 11. 415 V. Zvonkov: A közlekedési ágak komplex fejlesztése a Szovjetunióban .................... 10. 361 2. VASÚTI KÖZLEKEDÉS Dr. Csanádi György: A vasút tízéves fejlődése .................. 4. Dr. Hegedűs Gyula: A termelés ingadozása és a vasúti árufuvarozás .......................................... 7—8. Krausz György és Mészáros Pál dr: Tolató tehervonatok összeállításának elméleti alapjai és gazdaságos gyakorlati végrehajtása .................. 6. Kubinszky Mihály: A Keleti pályaudvar története .... 7—8. Lálity Gyula.—Zoványi Miklós: A csatlakozó állomások átbocsátó és elegyfeldolgozó képességének meghatározása ................................................. * 1. 9 Orosz József: 1935 — a szovjet vasúti közlekedés fellendülésének éve .......................... 9. 325 Dr. Palotás Zoltán: Hozzászólás „A kisvasúti hálózatok tervezése” c. tanulmányhoz .............. 9. 345 Rozsnyai Károly: A rakszelvényen túlnyúló vasúti küldemények fuvarozásának egyes kérdései ....................................................... 12. 478 Schmid, Karel: A Korel-féle terhelési diagram és használata ............................................. 10. 372 Tábori István: A gazdasági vasutak a mezőgazdaság szolgálatában ...................................... 3. Ungi Béla: A pálya tervszerű megelőző karbantartásával szerzett tapasztalatok a pécsi vasútigazgatóságnál ............ 11. Dr. Válóczi László: A 25 éves Turkszib vasút és gazdasági jelentősége ............................................. 7-8. Zopf, Karel: A hosszú pályaívek befolyása a nagyterhelésű vonatok haladási ellenállására ............. 1. 3. VASÚTI MŰSZAKI KÉRDÉSEK Déri Emil: Korszerű Diesel-villamos mozdonyok Ditttmer József: Detl-kengyelek méretezése.................. Füle Endre: Vasúti járműabroncsok horonyperem-repedésének okai ...................... Gáborján Ernő: A vasbetonalj gyártása és felhasználása Magyarországon ...................... Kereszty Péter: Vasúti kocsiszekrények mérlegelésének kiértékelése ................................. Kerkápoly Endre: Az alázúzalékolás újabb módszerei Kubinszky Mihály: Motorkocsi- és villamos mozdonyszínek ...................................................... Lugosy István: ívben fekvő pálya kialakítása és fenntartása 0,76 m nyomtávú vasutaknál ................................................. Mestyánek Ervin: A sínekre és sínleerősítésekre ható függőleges erők megközelítésének vizsgálata ............................................. Mestyánek Ervin: Változó karakterisztikájú hordrúgók alkalmazása a vasútüzemben .......... Nagy József és Lengyel László: A talpfaragasztással kapcsolatos kísérletek és kutatások eddigi eredményei ........................................................ Nemes József: A hézagnélküli hosszúsínes vágányokról ............................................... Nemesdy Ervin: A húrmagasságméréses vágányívszabályozás új számításos módszere .... Nemeskéri-Kiss Géza: Az Újpesti Vasúti Dunahíd újjáépítése ......................................................... Sződi László: Vasúti balesetek csökkentése kocsifogó vágánnyal TARTALOM: 127 269 208 317 11. 10. 382 12. 445 12. 468 16. 236 9. 348 78. 10. 10. 430 278 20 408 66 227 166 62 49 282 392 217 364