Közlekedéstudományi Szemle, 1955 (5. évfolyam, 1-12. szám)

1. Általános kérdések Oldal A Német Demokratikus Köztársaság mű­anyagkiállítása Budapesten 11. 436 Az alkotmány ünnepére .......................... 7—8. 241 Dr. Csanádi György: Zeflovich Kornél emlékezete .............. 11. 405 Dr. Czére Béla: Közlekedési szakirodalmunk tíz éve 7—8. 295 Dr. Horváth László Gábor: Az időjárásváltozás hatása a köz­ponti idegtevékenységre, tekintettel a közlekedési balesetekre .................. 5. 194 Dr. Horváth László Gábor: Az időjárásváltozások hatása az éj­szakai közlekedés biztonságára .... 10. 394 Dr. Javorik László: Változó (csökkenő) karakterisztikájú rugózás járművek hordrugóihoz 5. 171 Dr. Kádas Kálmán: A közlekedés eszközei a lipcsei mű­szaki kiállításon ............... 9. 331 Május 1 .....................................................­. 5. 165 Prieszol József: A Szovjetunió segítsége közlekedé­sünknek ................................................. 4. 121 Verebély László: Emlékezés Kandó Kálmánra.............. 3. 81 Veroszta Imre: Egyes fuvareszközök legkedvezőbb szállítási távolsága ............................. 11. 415 V. Zvonkov: A közlekedési ágak komplex fejlesz­tése a Szovjetunióban .................... 10. 361 2. VASÚTI KÖZLEKEDÉS Dr. Csanádi György: A vasút tízéves fejlődése .................. 4. Dr. Hegedűs Gyula: A termelés ingadozása és a vasúti árufuvarozás .......................................... 7—8. Krausz György és Mészáros Pál dr: Tolató tehervonatok összeállításának elméleti alapjai és gazdaságos gya­korlati végrehajtása .................. 6. Kubinszky Mihály: A Keleti pályaudvar története .... 7—8. Lálity Gyula.—Zoványi Miklós: A csatlakozó állomások átbocsátó és elegyfeldolgozó képességének megha­tározása ................................................. * 1. 9 Orosz József: 1935 — a szovjet vasúti közlekedés fellendülésének éve .......................... 9. 325 Dr. Palotás Zoltán: Hozzászólás „A kisvasúti hálózatok tervezése” c. tanulmányhoz .............. 9. 345 Rozsnyai Károly: A rakszelvényen túlnyúló vasúti kül­demények fuvarozásának egyes kér­dései ....................­................................... 12. 478 Schmid, Karel: A Korel-féle terhelési diagram és használata ............................................. 10. 372 Tábori István: A gazdasági vasutak a mezőgazdaság szolgálatában ...................................... 3. Ungi Béla: A pálya tervszerű megelőző karban­tartásával szerzett tapasztalatok a pécsi vasútigazgatóságnál ............ 11. Dr. Válóczi László: A 25 éves Turkszib vasút és gazdasági jelentősége ............................................. 7­-8. Zopf, Karel: A hosszú pályaívek befolyása a nagy­terhelésű vonatok haladási ellenál­lására ............. 1. 3. VASÚTI MŰSZAKI KÉRDÉSEK Déri Emil: Korszerű Diesel-villamos mozdonyok Ditttmer József: Detl-kengyelek méretezése.................. Füle Endre: Vasúti járműabroncsok horonype­­rem-repedésének okai ...................... Gáborján Ernő: A vasbetonalj gyártása és felhasz­nálása Magyarországon ...................... Kereszty Péter: Vasúti kocsiszekrények mérlegelésé­nek kiértékelése ................................. Kerkápoly Endre: Az alázúzalékolás újabb módszerei Kubinszky Mihály: Motorkocsi- és villamos mozdony­színek ...................................................... Lugosy István: ívben fekvő pálya kialakítása és fenntartása 0,76 m nyomtávú vas­utaknál ................................................. Mestyánek Ervin: A sínekre és sínleerősítésekre ható függőleges erők megközelítésének vizsgálata ............................................. Mestyánek Ervin: Változó karakterisztikájú hordrúgók alkalmazása a vasútüzemben .......... Nagy József és Lengyel László: A talpfaragasztással kapcsolatos kí­sérletek és kutatások eddigi eredmé­nyei ........................................................ Nemes József: A hézagnélküli hosszúsínes vágá­nyokról ............................................... Nemesdy Ervin: A húrmagasságméréses vágányívsza­­bályozás új számításos módszere .... Nemeskéri-Kiss Géza: Az Újpesti Vasúti Dunahíd újjáépí­tése ......................................................... Sződi László: Vasúti balesetek csökkentése kocsi­­fogó vágánnyal TARTALOM: 127 269 208 317 11. 10. 382 12. 445 12. 468 1­­­6. 236 9. 348 7­8. 10.­­ 10. 430 278 20 408 66 227 166 62 49 282­­ 392 217 364

Next